FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=46)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=10089)


Posted by sYs|yavor on 17-03-2003 10:31:

Dzis pytanie, jutro odpowiedz...

Czy uwazacie, ze w kolejnych grach online (nie tylko T3) bylyby potrzebne ktores z nastepujacych narzedzi (a jesli tak, to wpiszcie numerki, ktore):

1) autoryzacja graczy (przynajmniej opcjonalna)
2) konto na serwerze autoryzujacym pozwalajace na przechowywanie plikow konfiguracyjnych wczytywanych automatycznie w chwili, gdy podczas autoryzacji wlaczy sie odpowiednia opcje
3) rejestracja nickow
4) rejestracja klanow
5) narzedzia do zarzadzania klanem
6) klient IRC
7) narzedzia ulatwiajace organizowanie meczy miedzy klanami (mechanizm wysylania wyzwan, potwierdzania obecnosci graczy na meczu itp.)
8) narzedzia ulatwiajace organizowanie laddera (automatyczne zglaszanie calego klanu do laddera, proste definiowanie nowego laddera, automatyczne zglaszanie wynikow, automatyczna rezerwacja serwerow itp)
9) klient wirtualnej TV a la T2TV
10) poczta
11) wyszukiwarki graczy i klanow
12) strony klanowe

Czy gracze w ogole potrzebuja tego typu narzedzi? Czy moze lepiej korzystac po prostu z mirc, Internet Explorera, a strony upychac u znajomych adminow, ktorzy przy okazji wyskrobia skrypt ladderowy?


Posted by Ashton on 17-03-2003 11:38:

imho wszystko jest bardzo dobrym urozmaiceniem i jest potrzebne grze


Posted by on 17-03-2003 14:06:

Moim zdaniem te wszystkie narzedzia powinny byc dostepne na jednej wielkiej universalnej internetowej stronie do wszystkich FPSow.


Posted by savko on 17-03-2003 22:00:

Nie tylko sa potrzebne, ale beda sie pojawialy w nowszych grach. Ta ewolucja juz sie rozpoczela: TV w CS, strony wspomagajace laddery, ze o T2 wiekszosc spelniajacych nie wspomne. Tak jak gry single player sa wypierane przez multi, kolejne sciezki prowadza do wspolzawodnictwa na wyzszym poziomie: massive MP w RPG, laddery w RPG. Niestety implementacja wymienionych narzedzi bedzie pewnie oznaczala abonament za gre, ktory zreszta tez zdarzylo mi sie zaplacic. Podsumowujac: nie ma co rozwazac tylko czekac.

No to sobie pospekulowalem


Posted by Ulraunt. on 17-03-2003 22:35:

Jak najbardziej wszystkie wymienione narz�dzia powinny znalezc sie w nowych grach. Cudownym przyk�adem jego zastosowania jest Tribes 2. Zycze dobrej nocy

__________________


Posted by sYs|yavor on 18-03-2003 09:49:

Wczoraj bylo pytanie, dzisiaj jest odpowiedz.

Wszystko pieknie, jedyna przykra wiadomosc w tym wszystkim jest taka, ze Sierra i elitarna inaczej amerykanska elita wywodzaca sie glownie z okolic Tribes 1 ma o owych narzedziach dokladnie odmienna opinie od Waszej. I juz oficjalnie zapowiedziano, ze w T3 NIE BEDZIE zadnych "ingame tools", gdyz zamiast na "pi.er.dolach" wola sie skoncentrowac na wlasciwej grze, aby uchronic ja od niestabilnego dzialania, jakie charakteryzowalo T2 w chwili premiery. Prawdopodobnie nie bedzie nawet autoryzacji. Walka z bugami wygrala z toolsami, ze tak powiem. A raczej z budzetem, zapewne nie najwiekszym.

Jakies komentarze?


Posted by 4DDh on 18-03-2003 10:38:

ujme to tak:
liczy sie kasa i ilosc graczy (dla nich), jak zrobia prymitywna strzelanke to bedzie wiecej ludzi gralo i tyle, wiecej ludzi = wicej kasy, sierra zarabia kupe kasy na starym hl sprzedajac i ciagle wznawiajac pakiet hl/cs, to samo moga probowac zrobic z t3
pewnie wyleci tez pare pojazdow (zostanie motorek, shrike, bombowiec, moze czolg - reszta wyleci)
coz, pozostaniemy srodowiskiem niszowym, bedziemy przez jakis czas grac, a potem kazdy pojdzie w swoja strone,
a ze amerykanie maja takie a nie inne poglady? coz, "demokracja"))) wolno im)))
anyways, czekac trzeba na planetside i upgradowac sprzet, moze bedzie dobrze (bardzo moze), zreszta zobaczymy co pokaze microsoft z halo(moze cos im z tego wyjdzie)
a t3? poczekamy, zobaczymy


Posted by on 18-03-2003 12:13:

jezeli T3 stanie sie prymitywna gra - my, pozostaniemy przy T2 - prawdziwie odizolowanej grze od hamstwa i lamerstwa...



____________________________________________________
I`ll be back, soon.... very soon...


Posted by sYs|Piotrusek on 18-03-2003 13:23:

[QUOTE]Napisane oryginalnie przez PoL| Icea_PL
[B]jezeli T3 stanie sie prymitywna gra - my, pozostaniemy przy T2 - prawdziwie odizolowanej grze od hamstwa i lamerstwa...


... i serwerow

4ddh a co to bedzie to planetside?

__________________
BOOM


Posted by Ashton on 19-03-2003 05:51:

Savko jakos watpie zeby trzeba bylo placic za fpp shootery, rpgi tak sam gram w mmorpgi od 2ch lat ale tam sytuacja jest nieco inna gra w nie w tym samym czasie od kilkuset do kilku tysiecy osob nawet na jednym serwerze oficjalnym wiec koszta takiego czegos sa wielkie, pozatym placac masz pewnosc supportu, czeste latki, duza ilosc nowych questow, rozwijajacy sie swiat itp. Jest co prawda gra neocron ale to polaczenie shootera i rpg tam trzeba rozwijac postac, zarabiac kase i gra w to sporo osob a tribes to cos innego, cos jak nwn do dzisiejszych mmorpgow.


Posted by qLA on 20-03-2003 14:03:

Ja tez uwazam, ze gry FPP nigdy nie beda "za oplata" poniewaz watpie zeby sie uzbieralo duze grono fanow takich gier.Chyba,ze te gry FPP bylyby na zasadzie MMO tj.jeden wielki swiat,jeden serwer i jazda w kilkaset tysiecy graczy w co szczerze watpie.Wiekszosc gier, ktora nam oferuja rozlegly swiat jest platnych dlatego, ze rozgrywki odbywaja sie wlasciwie tylko na jednym serwerze, na ktorym obecne sa bardzo liczne ilosci graczy, a watpie, ze ktos bedzie placil zeby pograc sobie na jakims serwerku w 64osoby max.Pozatym w FPP zawsze byja i chyba bedzie mozliwosc tworzenia wlasnych serwerow wiec...Zreszta dobrym przykladem moze byc Ultima,jedyna gra MMO, ktora umozliwa granie na serwerach bezplatnych poniewaz jest w tej grze mozliwosc laczenia sie z innymi serwerami i mozliwosc zakladania serwerow(no moze nie bezposrednio w grze).Zreszta PLESE NO ABONAMENT FOR FPP!!!!;( pozdrawiam


Posted by Ashton on 23-03-2003 07:01:

quote:
Napisane oryginalnie przez qLA
Wiekszosc gier, ktora nam oferuja rozlegly swiat jest platnych dlatego, ze rozgrywki odbywaja sie wlasciwie tylko na jednym serwerze, na ktorym obecne sa bardzo liczne ilosci graczy, a watpie, ze ktos bedzie placil zeby pograc sobie na jakims serwerku w 64osoby max.



umm troche sie skompromitowales, w te gry graja tysiace graczy ale na wielu serwerach, np w takim daoc jest limit 2000 graczy na serwer, w innych grach oczywiscie moze grac wiecej albo mniej. Jezeli mialby powstac taki fpp to napewno nie byl by dla 64 osob, zreszta ja tez troche zlamilem bo prawde mowiac juz powstaja 2 fpp'y tego typu jeden jest pod opieka sony o drugim dopiero uslyszalem.

quote:
Zreszta dobrym przykladem moze byc Ultima,jedyna gra MMO, ktora umozliwa granie na serwerach bezplatnych poniewaz jest w tej grze mozliwosc laczenia sie z innymi serwerami i mozliwosc zakladania serwerow(no moze nie bezposrednio w grze).Zreszta PLESE NO ABONAMENT FOR FPP!!!!;( pozdrawiam


znowu..... ultima nigdy nie umozliwiala gry na darmowych serwerach ale gra ma juz swoje 5 lat z czyms wiec piraci stworzyli oprogramowanie pozwalajace na tworzenie wlasnych serwerow to wszystko.....


Posted by qLA on 23-03-2003 12:26:

No wiec wlasnie Ultima umozliwia granie na serwerach darmowych poniewazn da ja sie "zcrackowac" ze tak powiem zeby miec mozliwosc takiej gry.Co do tych FPP no to sorx nie wiedzialem, ze takie gry sa dostepne na rynku ale wydaje mi sie,ze troche dziwna musi byc gra na JEDNYM SERWERZE w np.2000 gdzie kazdy do kazdego wali z miniguna)


Posted by savko on 23-03-2003 12:50:

Wcale mnie nie dziwi, ze Sierra chce sie wycofac z supportu - to w koncu wydatki, ktore nie przynosza zadnych wplywow. Co innego jesli wprowadza oplaty, tylko ze to moze zniechecic potencjalnych graczy. Latwiej jest zrobic jakas ladnie wygladajaca strzelanke, sprzedac 100K egzemplarzy w pierwszym miesiacu (liczby wymyslilem) i zapomniec o sprawie. Z pewnoscia przeprowadzili jakies analizy i wyszlo, ze to bardziej sie oplaca.

Co do tysiecy graczy na wielu serwerach, zauwazcie, ze w T2 dokladnie tak to wyglada. Nawet jesli serwery stawiaja amatorzy, gracze graja jakby-razem, moga sie latwo znalezc, skomunikowac itp. Niewiele rozni sie to np. od UO, w ktorej tez logujemy sie na jeden z dostepnych serwerow. Jedyna zasadnicza roznica to trwale srodowisko w UO, a resetowana co 1h mapa w T2.

Gracze niekoniecznie musza wszyscy sie jednoczesnie strzelac, zeby grac razem. Poza tym strona techniczna stale jest poprawiana i pewnie za kilka lat bedzie mozna grac w kilka tysiecy osob jednoczesnie, moze tylko na troche innych zasadach niz obecnie. W koncu z quake'owego DM wyewoluowalo CTF w T2 i conquest w BF.

Co do moich spekulacji, te zmiany zajma przynajmniej kilka lat. Zaczalem tez dostrzegac zalety prostych gierek SP naszpikowanych eye-candy - szybkie pieniadze jak za hollywood'zkie 'hiciory'. Mimo to znajdzie sie grupa wymagajacych klientow i massive-FPPs podobnie jak MORPGs moim zdaniem maja przyszlosc.

BTW: ciekawe jak to bedzie wygladalo w przypadku strategii... Widzialem juz proby laczenia strategii i RPG (wspominany tutaj Natural Selection, T2 wlasciwie tez ma rzadko wykorzystywana mozliwosc wydawania rozkazow z poziomu mapy). Slyszal ktos moze o strategiach gdzie wielu graczy prowadziloby rozne bitwy tej samej kampani, albo cos w tym stylu?


Posted by qLA on 23-03-2003 13:23:

Savko wlasnie moim zdaniem to jest gigantyczna roznica, ze w takiej np. Ultimie Online masz staly swiat, ktory zyje wlasnym zycie,a nie serwer, na ktorym co jakis czas zmienia sie mapa,a gdy host go opusci to po grze.To jezeli gracze niekoniecznie beda mieli w siebie non stop strzelac to co beda robic?Przeciez FPP na tym chyba polega.Co do Natural Selection to fakt faktem moim zdaniem jest swietne tylko troszku przestazaly engine HL-owy.A wlasciwie to gdzie czytalem juz o poteznych RTS'ach, w ktorym na jednym serwerze moga brac udzial setki osob i kazda z nicz moze miec jakos po 100 jednostek.Co do wydawania komend z poziomu mapy to takich gier juz wlasciciwie jest sporo.kazdy FPP z cyklu mod do HL to posiada.

Ta gra RTS nazywa sie Shattered Galaxy, a tutaj mozesz o niej co nieco przeczytac ------------> http://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=98&STR=4


Posted by savko on 23-03-2003 15:10:

qLA:

Dzieki za info. Czytalem juz kiedys ten artykul, ale czuje ze jeszcze raz przeczytam

KIEDYS w FPP sie tylko strzelalo. Powiedzmy: biegalo, zbieralo bronie i strzelalo. Teraz mozna polatac pojazdami, przezbroic sie, postawic lub naprawic sprzet, zabrac flage, zdobyc przyczulek, uwolnic zakladnika. Do tego dochodzi cala taktyka, rozkazy wydawane z mapy (nie wiedzialem ze sa takowe w CS ). Naprawde jest co robic w FPP poza strzelaniem, przynajmniej w niektorych.


Posted by sYs|yavor on 23-03-2003 15:49:

Wielkiego to tego supportu ze strony Sierry raczej nie ma, w koncu wszystko, czego od szanownej pani uzywamy sprowadza sie do autoryzacji logowania, w sumie malo intensywnie wykorzystywanego tmaila i stron "WWW" o pojemnosci bodaj 2 czy 3 KB kazda...

Raczej sadze, ze dostali minimalny budzet i obcinaja wszystko, co moga, byleby tylko gre wydac... T2 bylo projektowane z mysla o meczach 32v32, T3 ma byc projektowane z mysla o meczach 10v10. Juz samo to mnie zniecheca... Umiejetnosc strzelania jest prymitywna rzecza przy taktyce, a im mniejsze teamy, tym taktyki mniej...


Posted by qLA on 23-03-2003 16:49:

Savko
Sorx zle zrozumialem fakt faktem,ze nie mozna w CS wydawac komend podczas uzywania MAPY bo takowej tam nie ma;p mi chodzilo o komendy wogule in game.Co do tych rozgrywek kilkutysiecznych na jednym serwerze w FPP to uwazam, ze to i tak minie sie z celem.Jasna mozna zrobic FPP, ktore bedzie nam ukazywac realia jakiejs wojny albo walk Terorysci/Anty-T ale uwazam, ze i tak liczba np. 1000graczy na jednym serwerze bedzie zbedna.CHyba, ze rozwoj FPP pojdzie w strone Natural Selecion i wtedy bedzie to FPP z elementami RTS wtedy uwazam, ze taka rozgrywka jest dopuszczalna i calkiem miodnie by bylo.

Btw. czemu jeszcze nikt nie stworzyl MMO w swiecie Fallouta;( pozdrawiam


Posted by Edzio on 23-03-2003 18:11:

quote:
Napisane oryginalnie przez sYs|yavor

Raczej sadze, ze dostali minimalny budzet i obcinaja wszystko, co moga, byleby tylko gre wydac... T2 bylo projektowane z mysla o meczach 32v32, T3 ma byc projektowane z mysla o meczach 10v10. Juz samo to mnie zniecheca... Umiejetnosc strzelania jest prymitywna rzecza przy taktyce, a im mniejsze teamy, tym taktyki mniej...



Tzn, ze moze byc tak ze nie bedzie przenosin na T3 tak jak z UT na UT2k3 czy jest to takze nieuniknione?


Posted by sYs|yavor on 23-03-2003 18:39:

Powiem tak: wydaje mi sie, ze dla milosnikow T2 T3 nie bedzie niczym ciekawym. Raczej uzupelnieniem gry, pozwalajacym bardziej fragowac niz walczyc. Zreszta nie wiadomo w ogole, czy bedzie autoryzacja graczy, co dla mnie dyskwalifikuje gre calkowicie - na "dzien dobry". Drugiego UT nie zamierzam przerabiac...

Nie wiem jak bedzie wygladala przyszlosc T2. Gre trzeba przeciez gdzies kupic, zeby w nia grac, prawda? Z drugiej strony mapy w T2 pozostawiaja spore pole do popisu dla grafikow. Juz teraz na GF4 Ti-4600 i procku kolo 2 GHz wyciaga sie w T2 ok. 150 fps, za rok ten sprzet bedzie rzecza dosc "srednia". To zas daje znacznie wieksza swobode przy konstruowaniu nowych map, ktore moga byc znacznie bardziej skomplikowane od dotychczasowych.

Pazyjom, pafragujom ;-)


Posted by qLA on 23-03-2003 18:48:

Jezeli w T3 tak drastycznie spadnie liczba mozliwych graczy to moim zdaniem to juz nie bedzie TO T2 tylko zwykle FPP w stylu UT;(


Posted by sYs|yavor on 23-03-2003 22:30:

Bedzie wiekszy akcent na fragowanie niz na taktyke, jak w innych FPS-ach..."Sie" opanuje strzelanie, to "sie" bedzie umialo juz niemal grac...

A ja kocham T2 za to, ze fraguje zawsze wylacznie "przy okazji". No, chyba ze Katabatic na pubsach... ;-)


Posted by Ashton on 25-03-2003 08:07:

wy chyba nie myslicie ze bedzie jeden serw na ktorym bedzie ciagle zmieniala sie mapa ? raczej bedzie tak ze bedzie sie mialo swoja postac, bedzie sie nalezec do jakiejs grupy, bedzie sie walczylo o panowanie nad terenem, i do tego pewnie dojdzie mozliwosc walki ze stworami ktore beda mialy fajne bronie jakies rozne itemy itp jak w mmorpgach z tym ze nie bedzie elementu rozwijania postaci


Posted by sYs|yavor on 25-03-2003 09:33:

Wybacz, ale nie znam gracza, ktory bylby zainteresowany gra online z botami... Kontrast pomiedzy najglupszym "ludzkim" graczem a "najinteligentniejszym" botem jest tak gigantyczny, ze chyba nikt sie na cos takiego nie zdecyduje. Juz predzej widzialbym udostepnienie graczom mozliwosci wcielania sie w te potworki...


Posted by qLA on 25-03-2003 10:06:

Ashton po przeczytaniu twojego posta od razu do glowy mi przyszla pewna gra-Anarchy Online.Moim zdaniem to byl opis tej gry tylko calkowicie powierzchowny.No i oczywiscie w Anarchi mozna postacie rozwijac


Posted by Ashton on 25-03-2003 12:23:

yavor: stwory raczej bylyby tylkod odatkiem, walki by bylo po kilkaset osob przeciwko kilkaset osob, nie wierzysz ? juz jest takie cos tyle ze rpg, daoc sie nazywa setki osob przeciwko sobie atakuja na zamek

qLA: anarchy to cos calkowicie innego tam masz widok fpp ale nie mozesz celwoac tylko klikasz na stwora i atak..

zreszta macie link:
http://planetside.station.sony.com/


Posted by sYs|Piotrusek on 25-03-2003 13:51:

No coz, jesli sama gra pozostanie w t3 co jest teraz w t2 to przejde na t3 (na szczescie nie bede juz musial nadrabiac jak to bylo w przypadku t2). Poza tym jesli chodzi o massive fpp to to mnie raczej nie kreci. Bo co z tego jesli na mapie biega 1000 postaci skoro to wszystko to jeden wielki chaos?

__________________
BOOM


Posted by sYs|yavor on 25-03-2003 14:22:

Ashton:

>zreszta macie link:

Najmocniej dziekuje :-P Szkoda, ze nie moge sie zrewanzowac linkiem do artykulu, ktory pisalem na temat Georgesona jakis czas temu, a ktory SGK opublikowalo w jednym z ostatnich numerow... ;-P

Piotrusek:

Kto Ci powiedzial, ze to musi byc chaos? Gdyby tak skonstruowac swiat gry, ze dzialania armii odbywalyby sie na szczeblu plutonow, dawaloby sie pograc. Bys sie logowal do jakiegos plutonu i dawaj... robil swoje (tj. teamowe ;-) ).


Posted by savko on 25-03-2003 14:43:

Mniej wiecej tak to sobie wyobrazalem: kilka stron konfliktu w stanie permamentnej wojny o tereny/ surowce/ cokolwiek, jakis system awansow zwiekszajacy mozliwosci i kilkuszczeblowe dowodztwo. Mniej wiecej tak to wyglada w Dark Age of Camelot i Planeside tez chyba tak bedzie dzialalo. Jesli dobrze rozwiaza dowodzenie, to zadnego chaosu nie bedzie, a przynajmniej nie wiekszy niz w trybach


Posted by qLA on 25-03-2003 18:26:

Ashton jak mozna sie zapisac go testowania bety?


Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 19:40.