FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=46)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=10378)


Posted by sYs|yavor on 25-04-2003 02:47:

Loooooooooooooooooooooooooooooooool

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

LLLLLLLLLLLLLLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLL

Today at a press event in Los Angeles, Sierra announced the next game in the Tribes series. Tribes: Vengeance will be the follow up to Starsiege: Tribes and Tribes 2.

(ciach)

Powered by an enhanced version of the Unreal Engine

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLL

To wiecie co, droga Sierra? To wezcie wy sobie tego calego wendzensa... a mi dajcie jedynie patch do T2, ktory doprowadza Torque do tego poziomu, na ktorym jest obecnie (fraktalne chmury, poprawiona woda, trawa, szadery pikselowe i wierzcholkowe)....

O moj ty booooze.... toz to ironia losu, aby tak pokraczny w zakresie modelowania otwartych przestrzeni engine jakim jest to cos w UT2003 uzywac do nastepcy T2 :-PPP

Pewnie moi "pszyjaciele" z UT laleczki voodoo lepili... :-PPP


Posted by remiq on 25-04-2003 10:46:

Smile Re: Loooooooooooooooooooooooooooooooool

Sp�ni�em si�. Ale czego oczekiwa�? �e Yavor nie b�dzie zna� tego newsa?

Nowiutki Spin (bleee...):
http://www.gamespydaily.com/screens...ex.asp?id=17531


Posted by sYs|Piotrusek on 25-04-2003 15:56:

przedwczoraj widzialem ten screen
niach, spin a'la T1...

__________________
BOOM


Posted by Ulraunt. on 25-04-2003 15:56:

Eee... huh... ale cukierkowa grafa... (jak U2 afeee)

__________________


Posted by sYs|Piotrusek on 25-04-2003 16:04:

Czy ja wiem, mi sie podoba grafika z tego screena, ale o sama grafike to ja bym sie tak bardzo nie martwil, raczej o to co zostanie z t2 Mam nadzieje ze jednak sierra zlituje sie nad graczami i zrobi troche mapek nadajacych sie do gry w wiecej niz 10v10.

__________________
BOOM


Posted by Rzbik on 25-04-2003 19:56:

moge tylko modlic sie za dusze tych ludzi, jesli spieprza nowego trajbsa.. bo choc sam jestem bez winy, to pierwszy rzuce kamien ))


Posted by sYs|yavor on 25-04-2003 20:22:

Jest oczywiste, ze nowa gra musi sie roznic od wczesniejszej. To norma (niestety, bo nie jestem pewny, czy to dobrze....), tak bylo przypadku wielu innych gier.

Uwazam jednak, ze wybor engine'u i developera nie wrozy grze nic dobrego.

Po pierwsze, kod sieciowy UT uchodzil za jeden z gorszych w branzy. Kod sieciowy UT2003 jest podobnoz lepszy, ale... Otoz jest on optymalizowany na stosunkowo niewielka liczbe graczy. Oznacza to, ze na 99% nie sprawdzi sie w przypadku wiekszej liczby graczy. Albo inaczej: oznacza to, ze w T3 bedziemy mieli ponownie do czynienia z "druzynkami". Moze to i dobrze, bo utworzenie myslacej 10-osobowej druzyny jest naprawde trudne. Jednak zmniejszenie liczby graczy w T3 znacznie zredukuje zlozonosc taktyczna rozgrywek, a jakos mi to nie lezy...

Po drugie: welcome back in the world of cheats and tweaks... Jak sobie przypomne to "profesjonalne" demolowanie swiata gry, bo zdaniem pana "pro" wazne jest wylacznie najezdzanie kursorkiem na cel i pykniecie w myszke, a nie myslenie i rozgrywka taktyczna - to, szczerze mowiac, rzygac mi sie chce. Co tydzien nowy odpowiednik CSHP czy utpure... Brak autoryzacji (zapowiadany juz wczesniej)... Witaj krolestwo taniego szpanu, przerostu ambicji, chamstwa i prymitywizmu. A mialem nadzieje, ze przechodzac do swiata T2 definitywnie sie z tym rozstalem...

Po trzecie: jakos nie widze, aby engine UT2003 nadawal sie dobrze do modelowania duzych otwartych przestrzeni. Drzewka? Trawka? O w morde kopane, jakaz to rewelacja? O kant dupy rozbic ten przereklamowany engine UT2003, bo nie daje de facto NIC nowego. Niech sie panowie z Sierry WALA z tym swoim cudownym UT2003, ja poprosze to:

http://www.iespana.es/Armada-Digital/030215_2.jpg

albo to:

http://www.iespana.es/Armada-Digital/030221_1.jpg

albo to:

http://www.iespana.es/Armada-Digital/030215_10.jpg

Kazda z tych grafik wyglada TYSIACE razy lepiej od chaly, ktora emanuje z engine'u UT2003 na kilometr - a to tylko Torque we w miare aktualnej wersji. Jeszcze Splinter Cell w miare wygladal, ale to chyba jedyna gra z opartych na UT2003, ktora w ogole jakos wyglada. Pewnie jak w U2: bedziemy mieli "otwarte przestrzenie", lol... z mozliwoscia wyrzniecia nosem w niewidoczna sciane na krawedzi.

Po czwarte: wspomniania w zapowiedzi zdolnosc engine'u do animowania twarzy jest rzeczywiscie cholernie istotna dla jakosci gry. Powinni jeszcze tylko zwiekszyc maksymalne powiekszenie do jakiegos tysiaca lub dwoch, zebym, gdy juz walne headshota na 600 m, mogl sie nacieszyc grymasikiem.... Bosz.... No i kolejny "atut" - interaktywne lancuchy kinematyki odwrotnej... Pewnie tez wpakuja... Po zrobieniu MA bede mogl nacieszyc oczy spadajaca drewniana kukielka. Za to interaktywna.

Od kilku miesiecy wiem, ze T3 prawdopodobnie nie bedzie dla mnie. Od jakiegos roku zdaje sobie sprawe, ze T2 to bezwzgledny przypadek wsrod gier. Tak, jak T2, gier nie nalezy robic - patrzac z punktu widzenia interesow firmy. Gra jest za trudna, narzuca zbyt duze wymagania graczom i klanom. To gigantyczny fuks, ze w ogole taka gra powstala, a tendencje na rynku sa wyrazne: glupiej, kolorowiej, prosciej i z wieksza iloscia forsy wpakowana w reklame.

Have fun, panowie, ja bede ludzi naklanial do tego, aby z czasem robili coraz bardziej zlozone mapy do T2. To one decyduja o atrakcyjnosci graficznej gry, a Torque daje tu spore mozliwosci. Jest tez paru dobrych mapperow (polecam zerknac np. na mapke Neve na tribes2maps).

Byc moze Georgeson robiac T2 nie zapisal sie w annalach finansowych producenta w sposob pochlebny. Ale robil gre majac przed oczami jakas konkretna wizje. Sierra robiac T3 wyraznie ma wizje dosc zawezona: do forsy.

PS. Nawet na forum TribalWar przyznaja, ze PlanetSide moze sie podobac...


Posted by sYs|yavor on 25-04-2003 20:27:

A, no i wielce obiecujace jest, ze multiplayer - podstawe takiej gry - bedzie robila firma niemajaca zadnych doswiadczen z grami sieciowymi. Coooool sprawa.


Posted by Late on 25-04-2003 20:31:

Niewiele tu mo�na doda�. Cholera, przez ca�e �ycie (a �yj� ju� dosy� d�ugo) podoba�y mi si� rzeczy, kt�re si� masowo nie sprzedaj�. Na przyk�ad samochody marki Bentley i Tribes 2.


Posted by JAKuS on 25-04-2003 20:39:

he ;]

widze ze sa 2 takie tematy '

ale nic

bleeeee
widzac rysunek z ta baza (all in one) juz widze jak bedzie wygladac gra. 2 bazy- niedaleko siebie w okolo pelno jakis bajerow (dzewka, trawka itp) i gramy - bedziemy skakac z kamyczka na kamyk, a konciem mapy bedzie woda

Lul...ciekawe jakie beda pojazdy
ten spin to przeciez jakis hurror

hmm...ja sie tak nie przejmuje tym wszystkim (sam nie wiem czemu)
cieszmy sie ze mamy T2 (no moze ze sierra cos wykombinuje )- ale dobrych serwow malo i ludzi coraz mniej.

zegnaj falujaca trawo, podmuchy wiatru, efekty pogodowe.

im sie poprostu nie chce robic tego wszystkiego....oni chca ja sprzedac (i wiedza co "wsadzic" w ta gre by to uczynic)

__________________
http://www.tribes.fn.pl


Posted by toomek on 25-04-2003 22:37:

Przypomne jeszcze, ze we wspanialym U2 nie udalo sie chlopakom poruszyc nawet jednej chmurki na niebie :-P Widzialem juz kilka gierek na silniku U2 i jedynie America's Army wyglada jako-tako. Reszta to szroty.
Znajac dosc dobrze obecnie panujacy schemat rozwoju gier powiem tyle: cieszmy sie, ze dane nam bylo zagrac w Tribesa 2, bo czegos podobnego juz nie zobaczymy :-(
Mam nadzieje, ze z dwa lata jeszcze T2 pociagnie. A pozniej... Co mnie to k.... obchodzi. Moze koniec swiata nadejdzie :-) W koncu u wladzy za oceanem zasiadl chlopek-roztropek, ktoremy spodobaly sie zabawy zolnierzykami.

Pap,
--
toomek/ch/\os


Posted by sYs|yavor on 25-04-2003 23:31:

O tym, jak dlugo pociagnie T2, zadecyduja sami gracze. Akurat T2 jest gierka dosc specyficzna. Owszem, wolalbym kleby mgly niz cos w miare izotropowego, co widze w T2 - ale moze byc. Problem jest z podlozem i budynkami. Tyle, ze za 2 lata przecietny komp bedzie mial pewnie z 4-5 GHz, z grafika przynajmniej 2-3 razy szybsza od obecnego GF4. To zas oznacza, ze w T2 bedzie mozna wpakowac wiecej drzew, roslinnosci, bardziej zlozone obiekty zabudowan itp. Pojazdy wygladaja w miare, postaci tez sa niczego sobie (zwlaszcza, ze rzadko oglada sie je z odleglosci, w ktorej zaczynaja byc istotne szczegoly), wole mocap od drewnianego interaktywnego IK. Jedyne, co trzeba, to lepsze mapy - i raptem sie okaze, ze za 2 lata grafika wcale nie musi tak wiele odstawac od innych gier. Peeeewnie... szaderki by sie przydaly.... lepsza symulacja wody... chmurki fraktalne... zmiana por dnia... lepsze cienie... o zwyklym bumpmappingu nie wspominajac. Ale jesli popatrzymy na wszystko z punktu widzenia tego, co tak naprawde widzi gracz w trakcie gry - mozna tu wiele nadrobic wlasnie dobrymi teksturami i liczba scianek. Bardziej rozbudowane bazy, ciekawsze topologicznie sciany - i prosze, juz bedzie milo wygladalo. A ze map wglebien na takiej sciance nie bedzie, nie spowoduje to zadnego znaczacego efektu graficznego, gdyz ze standardowych odleglosci sciany i tak powinny wygladac w miare jednolicie i plasko. Z wnetrzami moze byc problem, tam takie nowinki techniczne latwiej zauwazyc, ale jesli ktos sobie odpalal te mapke Neve i porownal na przyklad z tym, co pokazano nam w U2, ten wie, ze wbrew pozorom specjalnych roznic tu nie bedzie... Tak wiec T2 da sie utrzymac jeszcze przy zyciu przynajmniej przez pare lat. A ze T4 powinien sie roznic czyms od T3... I bedzie juz grupa graczy, ktorzy znali T2....

Wracajac do T3: engine UT2003 ma byc jedynie podstawa nowego engine'u, tak jak kwakowy byl podstawa Half Life'a. Jest to pewna pociecha, ale zmniejsza moj pesymizm jedynie w niewielkim stopniu...


Posted by toomek on 26-04-2003 10:58:

W ramach pocieszania przypomne o Quake 1. Do dzisiaj pasjonaci robia poprawki w silniku tej gierki. Obecnie Quake 1 graficznie potrafi wygladac lepiej niz U2 (a grywalnosc ma znacznie wieksza :-P ). Pojawily sie tez w Q1 szejderki. No problemos.
A od tego co zamierzaja chlopaki zrobic z Q3 Areny kopara opada kompletnie - toze szejderki, kinematyka odwrotna do postaci na znacznie wyzszym poziomie niz pacynki z UT2, big tekstury, sprzetowe bumpy i inne bajery.

"Nadzieja umiera dopiero z ostatnim z ludzi" - ktos kiedys powiedzial. Ja jedynie wymienilbym ludzi na graczy w tym wersie. Hm... no i zdefiniowal pojecie czlowieka. Chichi...

Pap,
--
toomek/ch/\os


Posted by Pajda on 27-04-2003 14:34:

Na wstepie chcialbym powiedziec: "hahahahahhahahahhahahaha!!!". Dziekuje :P

Ale nie jest tak zle > mapy duze mozna robic (inna sprawa co to pociagnie;P), symulacje zdarzen mozna ograniczyc, etc.
Co do cheatow to podobno w T nie maja one duzego znaczenia ;P

btw. najfajniejszy spin mial byc poczatkowo w t2 (kto kiedys ogladal trailery to wie... zreszta chain tez byl duuuzo fajniejszy i gra chyba byla z deka szybsza).

__________________
Oderint, dum metuant.


Posted by sYs|yavor on 27-04-2003 18:33:

Watpie by bylo z czego sie smiac, dobry tytul ma szanse zostac spieprzony wyborem nieodpowiedniego engine'u. Byc moze jednak okaze sie, ze engine UT2003 sie w T:V sprawdzi. Juz teraz IG zapowiedzialo, ze olewa netcode UT2003 i robi wlasny - mam nadzieje, ze od podstaw. Rowniez grafika z UT2003 ma byc jedynie podstawa do utworzenia engine'u odpowiedniego do tworzenia swiata charakterystycznego dla Tribes.

Co do cheatow (do ktorych zaliczam tweaking)... no coz... Znowu dla paru osob lektura user.ini czy innego tribes.ini bedzie podstawa gry... Ble....

Natomiast generalnie... i tak malo mnie to rusza. Nie mam duszy sportowca, nie jaraja mnie pseudosportowe zabawy ani doszukiwanie sie zaawansowanych taktyk tam, gdzie rzadzi przypadek i zerkanie na zegar. Nastepca T2 musi byc wyraznie inny od poprzednika, a to oznacza, ze bedzie prawdopodobnie prostszy i latwiejszy. Bardziej, lol, "fun". Nie bawia mnie gry robione wylacznie z mysla o owym "fun". Fun w T2 mam po 2 latach gry, a i to niekiedy. W wiekszosci przypadkow jest to ciezka, meczaca i - przyznaje - czesto nudna harowa. Bajer w tym, ze zdarzaja sie kilkusekundowe sytuacje, ktore z nadmiarem rekompensuja godzine czy dwie "pracy u podstaw".


Posted by sYs|Berserker on 28-04-2003 22:22:

Jestem optymista wiec mam nadzieje ze jednak nie spieprza T3.Jesli jednak pokusza sie o zmniejszenie ilosci :graczy, mozliwosci, taktyk, czy wielkosci map w rozgrywce to bedzie to krok w tyl.Jakkolwiek mialoby to wygladac NIE MOGA upraszczac gry to byloby na pewno zle odebrane przez starych wyjadaczy, a i przez to T straciloby pewnie swoja unikalnosc, staloby sie kolejnym zwyklym fpp.To tak jakby w sequelu UT odebrano wszystkim broniom secondary fire mode i dodge :p.

Co mogliby dodac:

Byloby super gdyby dodali dla kazdej druzyny po dowodcy, ktory nie bralby udzialu w rozgrywce bezposrednio, a jedynie nadzorowal prace calego zespolu wydajac rozkazy 'z gory' dla kazdego gracza z osobna lub malych oddzialow.Dzieki temu druzyny stalyby sie naprawde efektywne w tym co robia a i rozgrywke moznaby urozmaicic jeszcze w ten sposob, ze zajecie bazy przez wroga konczyloby sie odcieciem(do czasu jej odbicia) graczy od pomocy dowodcy i tym samym pograzenie sie teamu w chaosie.Dowodca musialby miec szereg narzedzi ktore ulatwialyby mu wydawanie rozkazow(moze widok a'la rts) i dbanie o odpowiednia defensywe i ofensywe.

ps ... taki tam pomysl... no mam przynajmniej nadzieje ze nie uproszcza t3


Posted by remiq on 28-04-2003 22:37:

Ale� w T2 ju� jest dow�dca, kt�ry widzi ca�� map� i wydaje rozkazy. Lepiej, dow�dc�w mo�e by� ca�a dru�yna! I to rozwi�zanie si� sprawdza. W Twojej wypowiedzi widz� wp�yw Natural Selection. C�, moje do�wiadczenia z t� gr� s� ca�kowicie negatywne. I nie m�wi� tu o cheatach matamorfozy, turach ko�cz�cych si� w kilkana�cie sekund, chaos dowodzenia itp. Hmmm, a mo�e od czasu T2 mam klaustrofobi�? ;-)


Posted by sYs|pio on 29-04-2003 06:26:

Tylko ze taki dowodca jest raczej zadko stosowany W sumie to jedynie atak daje sygnal na mapie na zblizajacy sie bombowiec, ew. czolg, zeby obrona nie byla zaskoczona, a taki chase/shriker lub midfield/shriker mogl sciagnac przed baza tego bombowca.


Posted by JAKuS on 29-04-2003 16:13:

co do silnika

ostatnio natrafilem na gierke (jeszcze nie wyszla) w ktorej jest opisany jej silnik gry. I z tego co jest tan napisane mogloby sie nawet nadawac do kolejnej czesci Tribes (duze tereny, latwy edytor map, zmienne warunki pogodowe- majace wplyw na poruszanie sie itp)

http://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=1286&STR=1

bardziej mi sie to podoba od Unreala

__________________
http://www.tribes.fn.pl


Posted by JAKuS on 29-04-2003 16:26:

Re: co do silnika

Postanowilem poszperac wiecej zeczy na temat tego silnika i znalazlem ciekawe fotki i filmik (sciagam)

http://www.bonusweb.cz/download/tra...demo030311.html


jak widac grafa jest wysmienita (w budynkach piknie i na powietrzu piknie.. woda, drzewa, mgla mmmm ;p..przecz z Unrealem


quote:
Napisane oryginalnie przez JAKuS
ostatnio natrafilem na gierke (jeszcze nie wyszla) w ktorej jest opisany jej silnik gry. I z tego co jest tan napisane mogloby sie nawet nadawac do kolejnej czesci Tribes (duze tereny, latwy edytor map, zmienne warunki pogodowe- majace wplyw na poruszanie sie itp)

http://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=1286&STR=1

bardziej mi sie to podoba od Unreala

__________________
http://www.tribes.fn.pl


Posted by sYs|yavor on 29-04-2003 18:46:

No coz, ladny ten jakusiowy engine. Pozostaje poczekac i zobaczyc, jak bedzie to T:V wygladalo. Jesli tak cukierkowo jak UT2003, wowczas popularne wsrod utkowcow "llllloda" nabierze zupelnie nowego znaczenia... ;-)


Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 16:46.