FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=46)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=10748)
POLAND: 25.06.2003 (sroda), 20:00 CET, vs GA
Euro2_Abaddon
rzbik HoF
trinity farmerka wokol flagi - disy, turrety, LD
white death obrona flagi
berserker obrona flagi
saracen obrona srodkowej bazy
4ddh obrona glownej bazy
wayha obrona glownej bazy
eldabor HO, BT ich srodkowej bazy, glownej i VS
homic HO, BT ich srodkowej bazy, glownej i VS
keeper HO, BT ich srodkowej bazy, glownej i VS
silenzo LO/capper
simon LO/capper
piotrusek LO/capper
yavor LO/capper
-----------------------
Minotaur
4ddh BD (base defense)
rzbik BD / spam bazy przeciwnika
trinity TD (tower defense) / BD / anty-HO
yavor FD (flag defense)
sadek farmer inside / assault-HO inside
eldabor HO inside
wayha assault-HO inside
simon LO (anty-HO i anty-ich-anty-HO )
berserker BT
homic BT
keeper BT
piotrusek capper
white death capper
silenzo capper
-----------------------
Euro2_Feign
-----------------------
4ddh LD/E
sadek LD
saracen LD (anty-HO)
trinity LD (anty-HO)
white death chaser
rzbik HO/BT
homic HO/BT
keeper HO/BT
eldabor HO/BT
simon LO-eskorta HO/capper-chaser
wayha LO-eskorta HO/capper-chaser
yavor LO/capper
piotrusek capper
silenzo capper
Feign:
Jak widac, dosc drastyczna zmiana taktyki, nastawiona glownie na ofensywe. Generalna idea jest taka, aby HO, LO i capperzy byli na tyle efektywni, aby byli w stanie zaangazowac wiekszosc sil przeciwnika na jego polowie.
LD - kazdy ma obowiazek postawic DIS-a, jesli DIS-a zadnego nie ma. Stawiac DIS-y pod wzgorzem, niech tam beda przynajmniej dwa, w cieniu - po respawnie taki DIS jest zawsze po drodze do centrum akcji. Nie latac stadami za jednym juggerem. Jeden jugger - jeden LD, reszta gapi sie we flage. Jugger zalatwia LD - kolejny LD leci zalatwiac juggera, reszta... gapi sie we flage. Myyyyslec. Pamietac, ze jest tylko jeden typowy chaser - wd. WD, nie angazuj sie w zadne walki, masz zawsze obserwowac wylacznie flage. Najlepiej rob to spod wzgorza, gdyz wtedy zawsze capper bedzie musial przeleciec gdzies kolo Ciebie. Reszta obrony pomaga chaserowi, najblizsi cappera przeciwnika przejmuja funkcje chase. Jesli beda atakowac spinami i snajpami z daleka, JEDNA osoba z LD bierze snajpe w lape i zajmuje sie odstraszaniem natretow. Jesli ktos widzi, ze juz inny korzysta ze snajpy - nie pomagac mu, pilnowac flagi. Jeden do odstraszania starczy.
LO - patrzec nie tylko na capperow, ale i na HO. Jesli leza pod baze przeciwnika - eskortowac, przynajmniej z daleka i w razie czego odciagnac od nich LD przeciwnika.
LO, capperzy - zwracac uwage na nasza flage, jesli zwiewa z nia przeciwnik, a jestescie w poblizu, wlaczacie sie do obrony.
HO - patrzec na waypointy partnerow. Jesli respawn jest w srodkowej bazie - atakowac ich flage. Jesli pod wlasna flaga - isc do srodkowej bazy przeciwnika i rozwalac ja. Starac sie atakowac dwojkami, pod eskorta LO.
Minotaur:
Silne BT to podstawa. Eldabor, jesli BT nie bedzie sie wyrabialo, przechodzisz na 1-2 ataki na BT i wracasz do srodka.
UWAGA BT - jesli bedzie widac, ze w podziemiach sa problemy, keeper przechodzi na HO inside na 1-2 ataki. Po przeczyszczeniu wracacie na oryginalne pozycje.
Kolejna uwaga - nalezy sie liczyc z shocklancerami, ktorzy beda probowali przejac nasze BT. Simon, licze, ze ich zaangazujesz na tyle, ze nie beda mieli na to zbyt wiele czasu.
Wszystkim polecam przeczytanie wczesniejszych tematow dotyczacych meczy na w/w mapach.
Pamietajcie, �e GA to dobry klan, w miare mozliwosci starajcie sie unikac bezposrednich starc, starajcie sie wykorzystac przewage odleglosci i szybkosci.
Abaddon opisze pozniej.
Re: POLAND: 25.06.2003 (sroda), 20:00 CET, vs GA
Dziekuje ze mnie dopusciles do gry, mysalem ze bede mial bana na 2 tyg . LO/capper, coz czestotliwosc umierania duza bedzie :> Ale na abbadonie i feignie cap ubostwiam. A mino to zawsze jest dobre, nawet dal HoFa
__________________
10v10/14v14 {ZORN} Simon Destroyer
2v2/3v3/4v4 [omg] Simon Destroyer
>Dziekuje ze mnie dopusciles do gry,
>mysalem ze bede mial bana na 2 tyg
a) dyc grales
b) przyklad 4ddh pokazuje, zem dyktator, lecz wyrozumialy....
PS. Boze jaki ja wspanialy jestem... ;-P
Ave yav
W kazdym razie nie jestem pewien czy dzisiaj zagram O 19 musze byc na dworcu odebrac kuzyna, mysle ze przed 20 bede w domku, ale nie wiem czy mi rodzice pozwola do kompa zasiasc.
Mam jednak nadzieje ze zagram Jakby mnie nie bylo to hf&gl.
Ach, no i przepraszam, ze tak pozno o tym pisze, ale dopiero dzisiaj rano sie o tym dowiedzialem.
Co do Abaddona:
Istotne sa disy wokol flagi, wciaz powinien byc jakis. Obrona bazy powinna starac sie nie dopuscic juggerow przeciwnika do srodka, sadze, ze warto zaczac od wytapetowania wnetrza bazy spiderkami, a potem w miare mozliwosci bronic na zewnatrz. Poniewaz nasz VS nie bedzie gral wiekszej roli, nie poswiecajcie mu zbyt wielkiej uwagi. HO niech sie za to skoncentruje na ich bazach i turrecie przy fladze (o ile nie zalatwia go LO). Bardzo pomocne byloby wyeliminowanie ich VS, o ile sie to Wam uda - jak znam zycie bedzie jakis gostek w shrike'u robil za chasera-rozsmarowywacza... HoF nie ma lekko na Abaddon, a wiele od niego zalezy - rzbikq, pomecz sie tam nieco, to naprawde istotna fucha, gdyz znacznie redukuje liczbe capow z rozpedzonych shrike'ow. LD - obserwowac HoF-a, jesli jest atakowany, zajac sie atakujacym pliz.
LO - pamietac o wspolnym wylaczeniu turreta spinami. Likwidowac turrety i disy przy fladze. Jesli dolatujecie jako pierwsi, nahalasujcie z duzej odlegosci, postrzelajcie spinami w turrety, przygotujcie teren dla pozostalych. W miare mozliwosci zwracac uwage na HO i wspierac ich, nie tylko moralnie
Obronca przy mniejszej bazie moze probowc obudowac ja landspike'ami, zmienic turret na AA, rozstawic sensory.
wiadomo na ktorej ze stron gramy na Abaddon ? moze bym jakis punkt spamu znalazl na vs albo cus
__________________
�mier� to tylko pocz�tek .........
erm wlasciwie... przepraszam ale umieszcze taktyke bo akurat niedawno robilem ja dla bdx i wydaje mi sie b. dobra, a nie mielismy okazja zagrac bo z hadesem do abbadona nie doszlo . wiem, ze jesienia w******* bede mial za to, ale co mi tam..
_______________________
_______________________|
The major point on this map is to keep the nemy base trashed. There are also easy spampoints for the vpad. My ideas:
We should use 2 MF's: one would be active only on the hill in fornt of our vpad. his task would be to stop incoming heavys/spammers (aand of course helping ourc capper/killing theirs). The second's task would be the same, but his position would be near our tower.
http://www.brutaldeluxe.net/mi/simo...er/screen1m.jpg
Next, we should have 2 spammers. afaik there are 2 points which u can sapm from the hill @ vpad - flag and vpad. I suggest we should have 2 spammers: one would help capper getting the flag (spam @ flag) and then would spam the vpad and turret, second one - only vpad spam. Of course after a little spam slide to base and do BT .
http://www.brutaldeluxe.net/mi/simo...er/screen2m.jpg
Then we need 1 HO @ their base (this closer one). Sit in the base and keep it down.
Then we need 2 cooperating cappers, maybe a crashgrab?:
http://www.brutaldeluxe.net/mi/simo...er/screen4m.jpg
Next - 2 LO with snipes, taking off the enemy LD's. Disc-snipe the turrets/ris or the big oturret if being repaired or almost off.
1 HD should stay at the main base (near vpad) and defend it, u cant place ris and turrets, mines bleh bleh bleh. If really nothing to do, changes his position (for example on Ho, ld).
http://buahaha.w.interia.pl/screen5m.jpg
Then we need 2 LD with snipes to take off incoming cappers and chase them.
Next - one SD (shrike defence) who would shoot out bombers, shrikes and chase cappers before they get to their place of destination. Run down HO's and so on .
And of course a TM, place RISes, clamps, spikes. If no-one shooting them u may do satchel defence .
http://buahaha.w.interia.pl/screen6m.jpg
I think using bomber on this map is useless, so i didnt include it here. Dunno if should use havoc here... was thinking on it, but we cannot take 6.. spammers and normal HO should be more effective (hope) .
And now the whole battlefield:
http://www.brutaldeluxe.net/mi/simo...er/screen3m.jpg
Je�eli jakie� z tego wnioski wyci�gniesz yav to bardzo prosz�, my�l�, �e szczeg�lnie trafiony jest pomys� z MF na g�rce. Aha, obrazki (szczeg�lnie te 2 z buahaha.w.interia.pl moga sie wolno ladowac, ale dzialaja na 100% ).
__________________
10v10/14v14 {ZORN} Simon Destroyer
2v2/3v3/4v4 [omg] Simon Destroyer
wspanialomysly to moze yavorq jestes, ale pamiec tez masz wybiorcza (tak jak czytanie)
w zeszlym tygodniu informowalem Cie ze nie jestem w stanie grac w tym tygodniu z powodu braku czasu zwiazanego z zalatwianiem zmiany stanu cywilnego.
postaram sie pojawic jezeli juz mnie uwzgledniles, ale szansa ze sie zjawie wynosi najwyzej 15%
4DD_pl
ps.: ale jestem niewdzieczny)))
Simon, Twoja taktyka nie ma istotnego znaczenia, podobnie jak moja. Jestem pewny, ze to, co to Abaddon, wie 50% graczy POLAND, z tego kolejne 50% wie, co na tej mapie nalezy robic. Niezaleznie od taktyki, i tak te mape przegramy - wlasnie z tego powodu. Doswiadczenia nie nadrobi sie madrymi wywodami.
4ddh:
Dziekuje za troske, o swoje umiejetnosci czytania jestem zadziwiajaco spokojny. Sugerowalbym mniej uwagi poswiecac mnie, wiecej sobie.
Co do frekwencji na meczach... Coz, kazdy z Was informuje mnie o tym gdzie indziej. Jeden walnie tekst na GG, drugi wysle mailem, trzeci pacnie trzy slowa na IRC, czwarty w komentarzu do jakiegos meczu. Nie panuje nad tym i panowac nie bede, gdyz nie bede marnowal kilkunastu minut na wertowanie wszystkich mozliwych zrodel w celu upewnienia sie, czy ktos moze w dany dzien grac, czy nie. Po to bozia raczki dala, zeby ewentualnie wytknac mi bledy i zeby byl czas na ich skorygowanie. Gdy bedziecie mi placic za robote, bedzie profesjonalnie, skoro sie tylko bawimy, bylbym wdzieczny za odrobine wyrozumialosci, zwlaszcza, ze to nie ja burdel wprowadzam (tylko zycie).
Geez ale lama n1 ze mnie Zapomnialem napisac, ze na kazdej mapie gramy jako storm.
quote:
Napisane oryginalnie przez sYs|yavor
Simon, Twoja taktyka nie ma istotnego znaczenia, podobnie jak moja. Jestem pewny, ze to, co to Abaddon, wie 50% graczy POLAND, z tego kolejne 50% wie, co na tej mapie nalezy robic. Niezaleznie od taktyki, i tak te mape przegramy - wlasnie z tego powodu. Doswiadczenia nie nadrobi sie madrymi wywodami.
__________________
10v10/14v14 {ZORN} Simon Destroyer
2v2/3v3/4v4 [omg] Simon Destroyer
Yavorku Moze przydalby sie osobny temat przyklejony na forum tylko na nieobecnosci na dane mecze. Mialbys wszystko w jednym miejscu
a u mnie nastapila zmiana planow i moge dzis zagrac
cieszycie sie ??
__________________
Nooo, na damnation czy abaddonie jeden - dwa spiny i nie ma HoFa na fladze.
Jednak byl. Przy okazji, tak gwoli scislosci: rzbik, ktos procz mnie na Abaddon podawal Ci apteczki?
chyba nie.. nie zwracalem uwagi na zielonych no a poza tym troche niepogralem tam.. dluzej czekalem na reconnecting.. nie wiem czy nie bede mia� znowu przymusowej przerwy w T2, bo server znowu wiesza sie na potege i w ciagu 5 minut mam minutowy przestoj.. czyli w trakcie polgodzinnego meczu jakies piec minut stoje bez sensu gdzies na lagu.. :/
poczekamy zobaczymy, ale moj lamdministrator jedyne co potrafi, to siedziec caly dzien przy servie i jak sie zawiesi wcisnac reset.. lol, ale to prawdziwa historia...
__________________
[email protected] / 103423465 /
3623563 /
[email protected]
No dobra. To teraz zgadujmy. Wiemy, ze nasi chaserzy na Abaddon byli sredni (demo moge udostepnic, czesto przy fladze jestem zupelnie sam). Tym niemniej jakas obrona jest. Jest wiadome, ze w wiekszosci przypadkow dobre klany atakuja chaserrem ze shrike'a. Stad istotna staje sie rola HoF-a, ktorego trzeba z jednej strony bronic przed atakami LO, z drugiej - utrzymywac przy zyciu, bo sam sie tam nie utrzyma. Jakiej to filozofii potrzeba wiec, aby obrona w wolnych chwilach podrzucila HoF-owi pare apteczek? JAKIEJ, U LICHA?
Powiem Wam jakiej. Mianowicie takiej, ze jesli chce sie grac zespolowo w T2, trzeba umiec grac na KAZDEJ pozycji. Trzeba umiec grac HoF-em, HO, chaserem, capperem, engiem. Mniej istotne sa umiejetnosci obslugi pojazdow, ale tez sie przydaja, bo zaden scout nie uniknie rozjechania przez czolg, jesli sam kiedys takiego czolgu nie prowadzil i nie probowal rozjezdzac innych. Tylko grajac elastycznie, na roznych pozycjach, mamy mozliwosc obejrzenia, jak w roznych warunkach dziala dana mapa. Tylko grajac na roznych pozycjach zaczynamy poznawac potrzeby, jakie maja grajacy na nich gracze. I wowczas grajac na innych pozycjach nie ma najmniejszego problemu ze wspoldzialaniem z partnerami z roznych formacji. Ilez to czasu musi zajac HO opracowanie sciezek ruchu... A wystarczy pograc troche LO by zobaczyc, jak poruszaja sie inni juggerzy.... i wybrac sposrod ich tras te, ktore sa optymalne.
To teraz pytanie, na ktore prosze uczciwie odpowiedziec. Ktory z graczy jest w stanie grac na kazdej z tych pozycji:
HoF
HD
Engineer
Chaser
LD
MF
LO
HO
BT
capper
MPB deployer ( :-PPP )
?
I to grac wiedzac, co robic na mapach wchodzacych w sklad stadardu i calego Europacka, a nie tylko na Feign, Damnation, Beggars Run i Katabatic?
yavor hoF na abbadonie to jedna wielka pomy�ka. Nie wiem, czy z Twojego dema wynika te� jak oni brali flag�. A robili to tak, �e po porstu (nawet atakuj�c nie ze shrika) strzelali raz, dwa i rzbiqu odlatywal na bok, a z boku na tej mapie wiemy co jest. Juz lepiej sprawdzalby sie satchel.
A co do tych pozycji yavor, to sam wiesz kto moze, a kto nie przeciez...
__________________
10v10/14v14 {ZORN} Simon Destroyer
2v2/3v3/4v4 [omg] Simon Destroyer
HoF nie jest tam pomylka, jesli potrafi w miare grac. Wokol flagi jest niewielkie wzniesnienie, ktore skutecznie utrucnia wytracenie HoF-a, a to wystarcza do znacznego utrudnienia roboty capperom. Poza tym satchel jest 5x latwiejszy do zneutralizowania od HoF-a - dwa spiny na slepo i satchela niet, a przeciwko idiotom nie gralismy. W sytuacji, gdy nie ma dobrych graczy, HoF nie jest tam rozwiazaniem zlym, zwlaszcza, gdy gra aktywnie, unika strzalow, strzela kierowanymi - i jest broniony przez wlasne LD.
Co do pozycji - jak wspomnialem, z przyjemnoscia sie dostosuje do zalecen kogos innego. Wlasciwie to mialbym wielka ochote, aby kazdy z graczy przygotowywal taktyki na dwa kolejne mecze. Posmakujecie, jak to wyglada, od razu zmieni sie podejscie do tematu.
Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 05:11.