FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=46)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=11150)


Posted by Hamil_Hamster on 22-08-2003 10:42:

Wink Sking-mielismy już realistyczną fizyke, może czas na fizjologie?

Kilka dni temu jeżdżąc po bardzo miłych dla żołądka bieszczadzkich drogach (w góre i w dół, w góre i w dół, w góre i....bleh!) przyszła mi do głowy myśl (każdemu się zdarza ).

A mianowicie - aby najnowsze Tribes nie było wtórne i stawiał na realizm walki powinna być wprowadzona pewna innowacja...

Wyobrażaliście sobie kiedyś jakie ciągłe zmiany przeciążeń i prędkości oddziaływóją na waszego wojaka? Szczególnie podczas skingu i poruszaniu się z wykorzystaniem ukształtowania terenu...
Ale przecierz nasz wojak to człowiek, i ma żołądek!

Dlatego też w T:V powinnien powstać jakiś pasek wytrzymałości i miernik preciążeń, no i oczywiście dodatkowe efekty jak nagły "zwrot" w czasie lotu (wykorzystywany do oslepienia przeciwnika Ale tylko kilka razy na respown by zachować realizm).
Redout, dzięki któremu capper który postanowił sobie wyhamować w ciagu sekundy z prędkości 200 kmh nie będzie miał przez chwile łatwego zycia, no i oczywiście blackout przy za ostrych "manewrach".

To by była dopiero realistyczna walka, nikt by nie mógł bez odpoczynku wędrować po górkach i pagórkach kilometrami...pozatym ciekawe niespodzianki w czasie walki...większy realizm.

Po prostu miodzio.

__________________
eee...no właśnie...


Posted by sYs|yavor on 22-08-2003 13:25:

Tia. Mily pomysl. Szczegolnie, gdyby uzupelnic go o zyroskopy - gdy walnie cie spin w powietrzu, fikasz kozla i przez chwile glebe masz nad glowa.

Do gry bylyby dolaczane torebeczki (dla co bardziej wrazliwych) z napisem "for gamers with balls".


Posted by RaT on 22-08-2003 15:02:

ta i jeszcze gdy biegniesz po ziemi mozesz sie wywrocic trupa albo o kamienie...

Nie przesadzajcie prsze was

Gra by wtedy stracila na dynamice...

Ale karuzela od dostania spinnem w powietrzu to dobry pomysl ...

__________________
Tribes2...
... for gamers with balls!!!


Posted by Enigmus on 22-08-2003 17:26:

no powiedzialbym ze calkiem ciekawy pomysl...
jako ze gra bedzie na engine ut, jestem pewien ze bardzo latwe bedzie zrobienie mutatora ktory by sie tym wszystkim zajal.

ja natomiast mialem wczoraj inny pomysl. w sumie to cale dziedziczenie szybkosci, parabole itd sa calkiem fajne, ale czegos mi brakuje. w koncu doszedlem do wniosku, ze np. kiedy strzelasz spinem w powietrzu, powinno cie odrzucic do tylu! i to daleko, bo nie masz sie czego zlapac (np ziemi ). z reszta na ziemi tez powinno cie troche odzucac. w ten sam sposob, strzelanie z chainguna podczas poruszania sie do przodu powinno cie spowalniac, a do tylu przyspieszac. i tak dalej, moznaby przeanalizowac kazda bron. mysle ze grajac, czulbym sie wtedy jak w prawdziwym symulatorze...

yav - a moze powinni wtedy zmienic slogan na "for gamers with guts"?

__________________
As game journalists, we are the keepers of the flame, the true believers, the chosen few brave enough to keep the moron in oxymoron.
-- Robert Coffey, Computer Gaming World


Posted by sYs|yavor on 22-08-2003 19:27:

>kiedy strzelasz spinem w powietrzu,
>powinno cie odrzucic do tylu! i to daleko,
>bo nie masz sie czego zlapac

Wyobraz sobie, ze plazma czy inny spin maja mala mase i problem z glowy

Ja to bym chcial :

- efekt przeciazen (greajt ajdija),
- stabilizacje zyroskopowa nie natychmiastowa, ale po powiedzmy sekundzie czy dwoch (czyli gleba nad glowa i orientuj sie chlopcze, jak z tego wyjsc calo)
- mozliwosc awarii stabilizacji lub jetpacka (powiedzmy na 1000 minut lotu jedna awaria, ale po zaliczeniu trafienia prawdopodobienstwo by skakalo np. do 1 na 100 minut).
- sloneczko rozjasniajace obraz, gdy sie leci w jego kierunku (ino bez flar prosze )
- wietrzyk (np. na pewnej wysokosci nad mapa bylyby stabilne wiatry w ustalonym kierunku, plus jakies delikatne efekty wiatru w czasie gry na niewielkich wysokosciach - choc walka w huraganie tez moglaby byc ciekawa...)
- rozne wspolczynnik tarcia podloza.

No.

I wtedy skiing i walka w powietrzu bylyby pewnym wyzwaniem.


Posted by sYs|yavor on 22-08-2003 19:30:

BTW - chaingun strzela normalnymi kulami, wiec... powinien spowalniac. I to by bylo ql.


Posted by Hamil_Hamster on 22-08-2003 19:54:

Co do wiatrów i słoneczka - mam pewne obiekcje...

Wiatry jakby były zmienne to ql, ale pomyślcie jak by było z tylko stałym wiatrem -
Jednemu capperowi podwiewa tyłek dzięki czemu ma dodatkowe przyspieszenie a jego kumpel po drugiej stronie barykdy musi się przedzierać przez wichury które przywiewają mu wrogów

To samo z słoneczkiem (które raczej będzie cały czas w tym samym miejscu świeciło...a może nie? ), z jednej strony np. obrońca obserwując najbardziej prawdopodobny kierunek ataku wroga będzie obserwował piękne efekty, ale fakt że zrobiło sie troche niebiesko zauważy za późno...

Oczywiście jak ktoś się uprze to może stworzyć dwa słońca, tylko w tedy może sie zrobić nieciekawie...

Z kolei jestem całkowicie "za" takim efektem w nocnych mapach gdzie światło odbite od księżyca rozświetlało by pole walki....

__________________
eee...no właśnie...


Posted by on 22-08-2003 20:10:

Ślizganie sie w Trybach jest czyms w stylu spełnienia ludzkiego marzenia... aby latać... Wprowadzenie, nawet podstawowej fizjologi zle by sie odbilo na jakosci graniu... niech bedzie tak jak jest teraz... odrzut broni był by calkiem fajny


Posted by sYs|yavor on 22-08-2003 21:22:

Hamil, wiatry moga wiac tez z boku albo zmieniac sie w polowie mapy na przeciwne albo wiac na roznej wysokosci z rozna predkoscia, zas roznice w wysokosci mozna byloby niwelowac odpowiednim uksztaltowaniem terenu.

Co do ataku ze sloncem - o to chodzi. Tak to wyglada w rzeczywistosci i jest to rzecz dobra, gdy przestrzen przestaje byc izotropowa, pojawia sie wyrozniony kierunek, a to oznacza wzrost bogactwa taktyk. Na przyklad teraz shrike'i walcza jak chca, przy sloneczku piloci staraliby sie zajmowac pozycje zapewniajace widocznosc wroga i brak wlasnej widocznosci.

Ulraunt, ja tam nie marze o marzeniach. Ja marze o tym, aby gra byla trudniejsza i stawiala wieksze wymagania.


Posted by 4DDh on 22-08-2003 21:40:

hehehe)))
a ja wiaderkow juz doswiadczylem))))
w planetside,chociaz skiing pod wiatr bylby baaaaaaardzo ciekawy (diabli by wzieli "sciezki" i cwiczacych je godzinami "wyrobnikow" skilla - improwizacja w skiingu mialaby gigantyczne znaczenie), a sloneczko zawsze mogloby sie zmieniac (aaaaaaa, zmiana z dnia na noc itd - miodzio)
ale nie doczekamy tego - byloby za trudne dla mas, sierra nie wkopie sie drugi raz w fajna gre w ktora nikt nie gra oprocz kupki zapalencow ktorym sie chce
sYs|4DDh_pl


Posted by sYs|yavor on 23-08-2003 11:07:

Swieta racja, czworeczka... Choc T2 sprzedalo sie podobno dobrze. Nawet w Polsce ma np. w PlayIt naglowek "bestseller". I to jest ten fenomen, ktorego nie jestem w stanie zrozumiec: co ci wszyscy, ktorzy kupili T2, zrobili z ta gra? Przeciez bylo wiadomo, ze to gra multi. Chyba nie kupowali, zeby pograc w misje treningowe?


Posted by Lathspell on 23-08-2003 16:14:

Odrzut i spowalnianie w czasie strzalu, zdecydowanie nie, jakbyscie chcieli skutecznie gonic capera ktory nie strzela i pruje co sil do bazy? Chyba byscie mu tylko mogli pare tauntow powrzucac w miare jakby sie od was oddalal .
Wiatry pomysl niezly, i to mozna zrobic tak zeby nie mozna bylo doleciec przez cala mape na jednym pradzie, po prostu byly by prady kierunkowe na roznych wysokosciach (jak w rzeczywistosci), wtedy mape nie tylko trzeba by bylo poznac uksztaltowanie mapy do skiingu ale i pod kontem 'powietrznego dryfu' gdzie i w jakim miejscu wieja wiatry w konkretnym kierunku.
Atak od strony slonca to jest akurat kapitalna sprawa, ale musialo by byc jednak albo slonce prostopadle do obu baz, albo slonce przemieszczalo by sie po niebosklonie, aby szanse byly rowne.

Ps Yavor popatrz jakie ta giera miala wymagania na czasy kiedy wyszla jaki byl wtedy u nas internet. To wszystko tlumaczy, ludzie przesiedi sie na cos innego, a teraz nie chca wracac bo gier do wyboru jest cala kupa. Po co wracac do jakiejs staroci, w dodatku tak ch...nie trudnej. Nawet na swoim przykladzie to widze, dostalem T2 na urodziny, odpalilem przeszedlem ze 2-3 misje treningowe i stwierdzilem ze jest 'za malo dynamiczna' . Bylem wtedy namietnym milosnikiem q3.
Do T2 wrocilem nie wiem chyba po ladnych kilku miesiacach jak mi sie q3 zaczol kaszanic. I tak juz mi sie przy T2 zostalo to chyba byla dobra decyzja


Posted by sYs|yavor on 23-08-2003 17:16:

Tia, Lathspell, wymagania graficzne te gre zabily w Polsce. Ale mimo wszystko jest ona popularniejsza tu niz w wielu innych krajach europejskich. Niewielu jest graczy hiszpanskich czy greckich. Ilu znasz graczy z Francji?

Co do wymagan internetowych - nie zgodze sie, akurat sa znacznie nizsze od wymagan quake'a czy ut.

Co do braku dynamiki... No coz. Trzeba miec odrobine wyobrazni, aby nie mogac zagrac 16v16 wyobrazic sobie dynamike gry po przejsciu misji treningowych (btw - przeszedlem tylko jedna, na reszte nie starczylo mi cierpliwosci ). To wymaga odrobiny wyobrazni, a z tym jest w Polsce coraz gorzej.


Posted by Lathspell on 23-08-2003 18:03:

Yavor no wlasnie, przeszedles jedna misje treningowa bo sa nudne jak flaki z olejem , ja przeszedlem je dopiero wtedy wszystkie jak mi niedawno net zdedzil na 3 dni. A pierwsze wrazenie z ciupania w jakakolwiek gre jest dosc wazna sprawa. Co do wymagan sieciowych wiem, ze gra ma 'nisie wymagania' ale jednak przy kiepskich laczach jakie bylo w owym czasie w Europie Wschodniej i jakie problemy byly na wyjsciach na zachod. To tez zrobilo krecia robote. trudno rozpoznac kto z jekiego kraju dopuki nie zacznie szfargotac w swoim ojczystym jezyku. Sprawe zalatwilo menu glosowe, rownie dobrze moge grac z kims z Republiki Zimbabwe a i tak sie tego nie bede w stanie domyslec . Zawsze twierdze, ze T2 mialo jednego, wielkiego pecha po prostu wyszlo za wczesnie. A rozwiazaniami wyprzedzilo swoje czasy.


Posted by sYs|yavor on 23-08-2003 19:19:

Co do wrazenia - jest nas dwoch.

Co do narodowosci - wystarczy przejrzec graczy grajacych w ladderze...


Posted by Lathspell on 23-08-2003 19:27:

Widac zanika w tych narodach dusza wojownika


Posted by remiq on 23-08-2003 23:24:

Co do odrzutu przy używaniu spina...

... w modzie War2003, spin w trybie pięciu dysków wystrzeliwywanych naraz ma odrzut dość solidny (przewyższający zdolności jetpacka ;-) ).

P.S. Ktoś też się wystraszył tych 3 razy większych Jugów?


Posted by sYs|StEELhEArT on 24-08-2003 14:43:

quote:
Napisane oryginalnie przez sYs|yavor
Ilu znasz graczy z Francji?



klany:
XGen
KnightWolf
Legend
Silicium Knights


starczy ??

__________________


Posted by Hamil_Hamster on 24-08-2003 19:45:

Remiq - z ciekawości zainstalowałem ten mod...no i nie moge coś w niego grać (najzwyczajniej w świecie nie działa) a teraz w zwykłej grze mam te terkoczące dźwięki przy chainie i głupi świst przy spinie - jak się tego pozbyć?

__________________
eee...no właśnie...


Posted by remiq on 24-08-2003 21:13:

quote:
Napisane oryginalnie przez Hamil_Hamster
Remiq - z ciekawości zainstalowałem ten mod...no i nie moge coś w niego grać (najzwyczajniej w świecie nie działa) a teraz w zwykłej grze mam te terkoczące dźwięki przy chainie i głupi świst przy spinie - jak się tego pozbyć?


Cóż, ja tego moda nie instalowałem - dało się grać bez ściągania dodatkowych plików. Jak sądze, już próbowałeś wyrzucać .vl2 tego moda? Hmmm, nie mam pojęcia jak się tego pozbyć.

(nie działa? próbowałeś wejść na serwer, czy patrzałeś na LANie?)


Posted by sYs|yavor on 25-08-2003 00:23:

Masz ten plik vl2? Przenies go do innego katalogu, zmien nazwe rozszerzenia z .vl2 na .zip, rozpakuj z zachowaniem struktury katalogow, a nastepnie w odpowiednich katalogach w T2 pousuwaj pliki, ktore znajdziesz w rozpakowanym archiwum.


Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 01:33.