
FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=46)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=4055)
Mp Faq
MP FAQ 1.0
Tak na szybko zaimportowane z RTCW
ale bedzie juz jakas baza do mieszania i dodawania
Uaktulanilem o rady wasze dla kotow? chyba moglem
jak nie to skasuje te linie, tylko powiedzcie
1.Wybierając klasę postaci licz się z konsekwencjami wyboru, tj. stylem gry narzuconym przez funkcje.
Naprawiacz
Przede wszystkim podaje naprawia co sie da - generatory, vechicle depot, base, main base turrets, sensory, dzialkai etc. i leczy(naprawia) ciężko rannych! Jest tez swietnym wspracie dla zalogi pojazdow np bombowcow, moze go naprawiac
niezbedne wtedy beda mu tez flary do zmylania rakiet przeciwnika
Porucznik (LT)
COMBAT:
Cloak
Baza Infiltrowana przez goscia z plaszczem maskujacym (cloack pack)
Wystarczy wziasc Sensor Jammer Pack`a, i odpalac go co jaksi czas podczas szukania natreta, jezeli zblizy sie wrog na odleglosc 30m podczas gdy mamy to cudo odpalone to jego plaszcz maskujacy przestanie dzialac ... (najlepiej miec jeszcze jednego kolege)
Rakiety :
Rakieta na karku a brak flar
W takim wypadku zazwyczaj sie czeka na przeznaczenie lecz jezeli jest w poblizu jakis zbiornik wodny to nie wyszstko stracone !
A mianowicie wystarczy wskoczyc do wody.
(rakieta bedac w wodzie nie jest juz nakierowana na cel i leci na ta pozycje na ktora leciala bedac jeszcze nad woda ...)
Czyli bedac w wodzie nalezy sie poruszac bo mozliwe ze dostanie sie z takiej rakiety ...
Granaty
Specjalnie osobno je traktuje. Nie wrzucaj granatu jeśli nie jesteś pewien czy jest tam przyjaciel czy wróg, albo jeden i drugi.. Rzucaj tylko z absolutną pewnością, że zabić możesz tylko wroga! Jeśli widzisz, że ktoś rzuca granat nie biegnij jak pies za nim... bo zginiesz i będziesz miał pretensje. Uważnie obserwuj czy ktoś nie rzuca granatu lub nie słyszysz jego stuku o podłoże, cofnij się parę kroków wtedy. Uważać na granaty wrzucane do pomieszczeń. Czasami medyk nie ma czasu żeby wskrzesić swoich żołnierzy, a tu jeszcze inni z jego drużyny wala mu granaty na łeb.
Mortar
Myśl gdzie go używasz... Widząc dym z granatu uciekaj nie leź tam... Używając mortara do pokrycia punktów newralgicznych pisz w team chacie o tym wcześniej. Czytaj co piszą w team chacie. Nie raz jest to błyskotliwa metoda powstrzymania wroga, niestety za często właśni ludzie wchodzą pod ogień nieopatrznie.
vs Jericho Mobile Point Base
Gosc jedzie sobie beztrosko jeriszkiem MPB
Wystarczy podazac za takowym pojazdem do czasu az gosc wyskoczy z niego, wtedy siup i my wskakujemy i mozemy go prowadzic ...
Jezeli jest to mapa z woda to jerichem wjezdzasz do wody jezeli nie to jedziesz nim do bazy by twoi koledyz zajeli sie nim ...
(nigdy nie wyskakuj z takiego przejetego jeriacha bo caly czas jest to wrogi pojazd i po wyskoczeniu rozlozy sie i bedzie strzelac do nas z rakiet [o ile bedziemy w powietrzu]
Rada4. Jericho vs WildCat
Wiadomoze ze takim WildCatem nie rozwalisz takiego kabana jakim jest Jericho, lecz istnieje mozliwosc zatryzmania (i to na dobre) Jericha ...
Jedynie mozna to wykonac kiedy Jericho jest jeszcze nie rozlozone ...
A wystarczy wziasc WildCata, i jadac opusic dziob (myszke skierowac w dol) i wjechac pomiedzy kola Jericha z dopalaczem
{{ Legenda o - kolo jericha, w - nasz wildcat }}
oto ulozenie kol jericha
...o oo... .to my mamy wjechac pomiedzy ta szczeline i bedzie to wgladac tak. ...owoo... jak jzu wiedziemy w ta szczeline wyskakujemy z wilda. Taki pojazd (jericho) jest zatrzymany + juz nie moze sie rozlozyc ... (a do wilda juz nikt nie wskoczy)
i tka zostanie do momentu rozwalenia wilda, albo przez nas jariszka ...
( tu sie da skriny jakies ladne)
Rady ogólne :
1.Nigdy nie blokuj przejścia innym... jeśli chcesz przystanąć, piszesz cos w konsoli itp.... nie stój w przejściu, na schodach, w vechicle depot, w drzwiach bazy... W ten sposób blokujesz innym drogę ucieczki/ataku. Pomyśl co się stanie, jeśli ktoś wrzuci granat w tłum twoich kumpli a ty stojąc jak kolek w przejściu odetniesz im drogę ucieczki? Nie zdziw się, jeśli ktoś z twojego zespołu pozbawi cię w takiej sytuacji życia.
2.Poruszaj sie zawsze z uzyciem jetpaka, jest o wiele szybciej.
5.Nie stój w miejscu, ruchomy cel zawsze trudniej trafić.
9.Jeśli nie umiesz celnie rzucać granatów nie rzucaj ich inaczej niż przed siebie np. z dachu.
10. Punkty nie są najważniejsze!!! Nie zdobywa się ich, w następujący sposób: Nie strzela się gościowi niosącemu flage w plecy, "bo ja chce ją donieść".
11.Widząc swojego nie stój przed nim. Staraj się nie zasłaniać mu linii ognia. Jeśli stoi we wrogim respawnie, lepiej też się wynieś, chyba że chcesz poczuć efekt pocisku z Mortara lub plasmy w małym pomieszczeniu.
13.Generalnie nie używaj mortara/grenade launchera itp w zatłoczonych punktach z własnymi ludzimi, no chyba że jesteś na 100% pewny celności i brak strat własnych.
14.Nie strzelaj do innych jeśli cię niechcąco postrzelą... oddają frajerzy o słabych nerwach.
15.Snipera można zajść albo podbiec po prostu strzelając.
16.Jako Jugg atakuj trasy wroga lub sniperów używając Mortara.
17.Zawsze podporządkuj styl gry celą misji to nie deatch match. Chroń obiekty, własnych ludzi niosących np.: dokumenty wroga czy złoto.
18.Zapewnij wsparcie naprawiaczom mającym często ciężki los, szczególnie jeśli rnaprawiaja wiezyczki czy vech depot pod ogniem wroga
22.Strzelając na otwartym terenie staraj się biegać/latac po wokół wroga najlepiej. Latajac : zmieniaj wysokosc i kierunek lotu.
24. Do snajpera biegnij/lec zygzakiem. Lub zajdz go od tylu
26. Nigdy!!! nie zabijaj kolegów z teamu!
29. Ściągnij program do listingu serwerów np GameSpy lub All Seying Eye, polecam ten drugi, jest darmowy i działa znakomicie.
30. Nie flooduj ekranu txtami o zmianie mapy! call vote etc. To co ty chcesz nie jest najważniejsze, jeśli ludzie zechcą zmienić mapę wystarczy powiedzięc to raz lub dwa i przypomnieć po paru minutach.
Słowniczek Lamy
Jeśli nie wiesz kto to lama, to przeczytaj nasz słowniczek napewno
Respawn, resp: punkt w którym startujesz w grze, np: po śmierci zawsze tam się pojawiasz, może być pare takich miejsc.
Flamer- miotacz płomieni.
Team mate, T-m8 : kolega z drużyny.
Team Overlay : wyświetlane w górnym prawym rogu, ksywki (nicki) graczy, lokacja w której przebywają i ilość punktów życia (HP).
FB, FWD: Forward Bunker na mapie MP Beach Invasion, czyli ten pierwszy po lewej od strony Axis, w którym wysadza się drzwi.
Trenches: okopy w kompleksie Axis na MP Beach Invasion.
TK, Team Killer: ktoś zabijający własnych ludzi.
WTJ: winning team joiner, czyli osoba przenosząca się do wygrywającego teamu,czyt. mięczak.
__________________
You must realise that someday you will die
FIRST IMPACT: board.hive.pl

slowniczek do wymiany bo w t2 nie widzialem axis 
naprawiacz - imho czasem jest wszystko naprawione i jest chwikla czasu
trzeba wyczaic gdzie lubia sie czaic przeciwnicy [ snajpy ew panowie z mortarami] i dla zachety zostawiamy im tam miny - wazne konieczne info dla teamu gdzie sa miny .....
ja na obrone biore sobie shocklance i jak mam chwile to sobie chodze i szukama jugow wchodzacych na stanowiska do odpalenia rakiet/mortara
jesli widzisz ze pojazd teamu wraca do bazy to sprawdz czy wymaga naprawy, turret moze poczekac a ciezko uszkodzonego shrike'a juz nie dogonisz
__________________
...inside/outside seeking the presence of the God...
No to jak napiszecie cos czy niebardzo? Bo przeczytanie instrukcji nie bardzo mi pomoglo, a to co u gory kazdy glupi wie ('Snipera można zajść albo podbiec po prostu strzelając.' fajnie wiedziec
)... no moze procz paru punktow (tych nie z rtcw). Wczoraj wpadlem na serwer sobie i nie wiedzialem gdzie jestem i co ja tem w ogole robie. :> Moze wiec cos ruszycie?
__________________
"...los nas ustawił na różnych polach szachownicy - ołowiane żołnierzyki i Prawdziwi Zawodnicy"
To ja swoje powiem odnosnie snajperow. Otoz czesto nie ma czasu na finezyjne obchodzenie snajpera, zreszta dobrego snajpera bardzo trudno obejsc. Dobrych snajperow jednak zbyt wielu nie ma :-) Pamietajcie, ze gracze maja zwykle fov w okolicach 90-110, zas snajper przygladajacy sie celowi - znacznie mniejszy. Oznacza to, ze nie trzeba marnowac czasu na zajscie go od tylu, gdyz wowczas z reguly trafimy na moment nerwowego rozgladania sie snajpera wokol siebie lub zobaczymy tylko smuge po odlatujacym snajperze. Zupelnie spokojnie snajpera po wypatrzeniu mozna zachodzic z boku. W wiekszosci przypadkow bedzie on przekonany, ze ma jeszcze pare sekund na namierzenie celu - tych sekund, ktore normalnie zuzylibyscie na zajscie go od tylu. Dwa trafienia plasma lub jedno spinem z poprawka z chainguna zalatwia sprawe bardzo szybko.
Co do snajperow, to czasem nawet mozna go podejsc ... od dolu
Jesli gosc campuje na wzgorzu (a zwykle tak jest), i nie stoi przy samej krawedzi (a zwykle tak jest), to wystarczy dotrzec niezauwazony do podnóża, potem kryje nas stok. Wyskakujemy i 
Osobiscie lubie zalatwiac gosci ich wlasna bronia - co jest bardziej nieruchomym celem niz snajper?
quote:
Napisane oryginalnie przez savko
co jest bardziej nieruchomym celem niz snajper?

__________________
GG:44743
Know your limits
Gdy ja snajpie to przed zabraniem swoich czterech liter na wybrany punkt odpalam sobie mapke "C"
(laszcze sie jedynie na Vichicle pad` duzo latwych fragow...) i wybieram najwyzsze wzniesienia i zaznaczam je sobie waypinta. Pozniej biore pojazd WILDA/SHRIKA... i wybieram sie na zgory upatrzone pozycje 
Gdy zobacze pchajacych sie do kupna pojazdu odpalam spina, czekam az doleci blisko celu i strzelam z Snajpery i jeden frag, pozniej szybko wskakuje do pojazdu i jade lub lece na droga pozycje. W taki cudny sposub nikt mnie nie sciga i mugo zabic do 10 osob an jednym zyciu ...
__________________
Tribes2...
... for gamers with balls!!!
Niezla taktyka, tez tak bede musial sprobowac!
BTW: od czego zalezy czy pojazd sobie zniknie, czy nie? Nie chodzi mi o zniszczenie, ale czasem, nawet grajac samemu, zostawiam pojazd i on sie rozplywa w powietrzu. Jest jakis okreslony czas?
quote:
Napisane oryginalnie przez savko
Niezla taktyka, tez tak bede musial sprobowac!
BTW: od czego zalezy czy pojazd sobie zniknie, czy nie? Nie chodzi mi o zniszczenie, ale czasem, nawet grajac samemu, zostawiam pojazd i on sie rozplywa w powietrzu. Jest jakis okreslony czas?
__________________
Tribes2...
... for gamers with balls!!!
Pojazdy znikaja w pare chwil po smierci "wlasciciela". Moze widziales wlasnie taki przypadek? Capper zostawil pojazd gdzies w ustronnym miejscu, poszedl po flage, zdjeli go, wiec nagle stojacy gdzies daleko shrike znika...
Rat: Tez lubie snajpic na VS, tyle, ze ja zawsze czekam na tych, ktorzy potem przylatuja... Bede szczery: wlasnie o to mi chodzi tym snajpieniem na VS... Juz taki mam charakter... lubie byc w centrum zainteresowania :-)))))
quote:Hmm, chyba o to chodzilo. Dzieki.
Napisane oryginalnie przez RaT
hmm nigdy z takim czym sie nie spotkalem "ze sam sobie znika", lecz wiem ze znika jezeli kupiles drogi pojazd to ten pierwszyz nika (no chyba ze juz go ktos prowadzi inny) [z pojazdow jedynie MPB nie znika jak kupi sie drogi pojazd...]
quote:Czyli jesli sfraguję pilota, nie musze sie martwic niszczeniem pojazdu, zeby inny capper z niego nie skorzystal? Jak dlugo trwa ta chwila? (nie bardzo mam jak sprawdzic - sam
Napisane oryginalnie przez yavor
Pojazdy znikaja w pare chwil po smierci "wlasciciela". Moze widziales wlasnie taki przypadek? Capper zostawil pojazd gdzies w ustronnym miejscu, poszedl po flage, zdjeli go, wiec nagle stojacy gdzies daleko shrike znika...
)
10 sekund? Nie wiem, nie mierzylem :-) Jak ktos jest blisko takiego shrike'a, moze go jeszcze spokojnie przechwycic po smierci wlasciciela, wiec lepiej rozwalac.
blah, ja tam nienawidze jak ktos przezyje i mnie szuka ...
bo zazwyczaj idzie po3 gosci + kilka grobciow wali arbuzami
co jest smiertelna dawka 
__________________
Tribes2...
... for gamers with balls!!!
Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 01:50.