FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=42)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=7240)


Posted by SmR on 26-06-2002 22:33:

Thumbs up Mapy ze scenariuszem.

Witam...
Moze bede lamerem ale chcialbym wyrazic swoja propozycje. Mianowicie brakuje mi w UT map ze scenariuszem. Co to oznacza? Oznacza to, ze team musi wykonac zadanie (podstawic bombe, cos ukrasc, cos zniszczyc, cos zrobic). Wiem, ze teraz kazdy powie, ze cos takiego jest w CS.
Ale w moim odczuciu UT jest lepsze. To jest moje zdanie wiec niech nikt do mnie pretensji nie ma. Jak ktos lubi bardziej CS to mam do niego szacunek i zadnych tam problemow nie robie. 100% tolerancji.
Ale wracajac do map ze scenariuszem. Mysle, ze taki pomysl nie jest glupi. Mozna zrobic troche rozbudowane scenariusze np.
Jeden team chce cos kupic. Wiec organizuja tajny handel nad jeziorem. Przyjezdzaja i handluja. Druga druzyna to oddzial ktory ma zlapac tych co handluja.
Pierwsza druzyna ma uciec z miejsca a druga ich zlapac (nie zabic).
Jako, ze moze byc problem z ludzmi do grania w takie cos mozna uzyc botow. Np boty, ktore robily by za tych co chca sprzedac cos.
I tak mamy zwykly 2na2.
Mozna powymyslac takie scenariusze, ze sie w pale nie miesci. Ale chcialbym poznac wasze zdanie na temat map ze scenariuszem.
Jak wam sie widzi taki pomysl?


Posted by cZAx on 27-06-2002 11:14:

hmmm

wejdz na strone www.urbanterror.net i napisz po angielsku maila do tworcof tej gry i moze oni cos zmienia.
P.s. Witam na boardzie:>

__________________
called to duty


Posted by SmR on 27-06-2002 16:00:

Witam... z tym listem do tworcow to dobre rozwiazanie. Cos napisze i wysle do nich.
Ale przedtem to chcialem sie popytac czy takie mapy ze scenariuszem maja sens bycia.
Jak bym to np. cholernie zagral w takie cos. UT cholernie mnie nakreca a takie scenariusze to by jeszcze bardziej mnie nakrecily.
Czy wy tez macie takie same odczucie? Jak wam sie widzi takie cos? Czy wystarczy tylko FFA i TDM?

ps
sorry, ze sie nie przywitalem piszac pierwszy post ale jakos tak zapomnialem. W kazdym badz razie witam wszystkich boardowiczow .


Posted by cZAx on 27-06-2002 16:33:

hehe

Servery jakie stoja w Polsce sa ustawione tylko i wylacznie (1serv w polowie CTF) na system rozgrywki TS gdzyz to on jest glownym trybem rozgrywki w tej grze. Wejdz sobie na jeden z polskich serverow i zobacz. Tego trybu nie ma w innych tego typu grach, to on nprzyciaga do tej gry glownie. Zreszta zobacz sam

__________________
called to duty


Posted by 8lo0d on 27-06-2002 20:41:

Pomys� niez�y, ale ma�o kto by tego u�ywa�/w to gra�, od tego s� inne gierki, w urT powinni�my si� kupia� na grze dru�ynowej, a nie na wykonywaniu misji ...

__________________
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
Ches+3r [ 8lo0d ]
Death is close ... closer than you think ...


Posted by GrEaTEyE on 29-06-2002 22:47:

quote:
Napisane oryginalnie przez 8lo0d
Pomys� niez�y, ale ma�o kto by tego u�ywa�/w to gra�, od tego s� inne gierki, w urT powinni�my si� kupia� na grze dru�ynowej, a nie na wykonywaniu misji ...

s�uszna uwaga chester, aaa i jeszcze jedno, �eby by�o co� w stylu podk�adania bomb to by by�a wielka afera....CS vs UrT

__________________
-=veni vidi vici=-


GrEaTEyE


Posted by FrD on 29-06-2002 23:33:

hmm..

Po pierwsze takie misje.. na mapach to nie kwestia budowy mapy, ale enginu, kodu i innych ******* wiec tylko SiD moga wprowadzic cos takiego, co mialo by byc zaimplantowane w UT, druga sprawa to gdzies czytalem dawno temu ze SiD chcialo zrobic tryb specjalnym w ktorym beda wykonywane rozne misje np odbicie zakladnika, rozbrojenie bomby, obrona jakiejs bazy itp to co opisales na poczatku z tymi handlarzami wydaje sie troche zbyt skomplikowane do zaimplantowania za to fajnym pomyslem byly by mapki z cywilami sterowanymi przez komputer urealnilo by to na pewno gre... no i zmneijszylo liczbe fps... no ale czego sie nie robi dla dobrej zabawy ;D a ogolnie sa tryby typu follow the leader gdzie do bazy wroga musi dojsc nie naruszony kapitan przeciwnej druzyny, albo tryb w ktorym trzeba jak najdluzej przetrzymywac oznaczone pomieszczenia.. oczywiscie nie sa to scenariusze... ale jakis zaczatek.. a takie przeniesienie z C-S lub Unreal Tournament (tryb Assualt) trybu w ktorym sa misje bylo by calkiem ciekawym przedsiewzieciem... tylko kto by w to gral ? przez pol roku nasi kochani gracze przestawiali sie na to by moc grac na ut_cambridge ut_austria i ut_armory2... mysle ze z nowym trybem bylo by jeszcze gozej
moze kiedys doczekam momentu gdy po mapie ut_abbey beda przechadzali sie mnisi... hehe.. za np ktorych zabicie dostawal bys minus do killow
pozatym wykonywanie misji to jak najbardziej gra druzynowe mysle nawet ze byla by to gra bardziej taktyczna bo masz cel gry urozmaicony tzn nie musisz wszystkich zajebac... i dodatkowo grac taktycznie... odpowiednio bronic, zgrac sie itp... pozatym tryb TS nie jest jedynym poniewaz a) na coolnecie jest takze CTF, apropo wydaje mi sie ze mapa ut_laneway2 powinna byc na tdmie i na Avalanche server tez jest czesto ctf

__________________
odr�niam si� od reszty u�ytkownik�w


Posted by kood on 30-06-2002 09:51:

kwik

Odnosnie innych trybow. Moze ludzie by sie do nich przekonali, gdyby... zagrali? Ja jestem tego najlepszym przykladem, bo wolalem, aby nie dawac ctf'a na rownie z ts'em, a jednak jeden meczyk na Austria, przekonal mnie, ze mozna grac w UT w trybie ctf (chociaz nadal to jakies niemrawe jest, zadnej taktyki tylko aima cwiczysz, no chyba, ze jakies klanowki sie gra, to cos z taktyki bedzie). Dlatego, trzeba by wlaczyc inny tryb, zeby ludzie spojrzeli na "toto" i moze sie do tego przekonac. A zawsze jest to tez kwestia gustu.

__________________
...how much difference... does it make...


Posted by Avalone on 30-06-2002 20:56:

hehe mapy ze scenariuszami krotki dialog iiii akcja oral attack

__________________


Posted by SmR on 01-07-2002 17:22:

Witam
Mysle, ze gry FPP potrzebuja sie rozwijac. Jak zreszta wszystko na tym swiecie. Jak narazie problemem jest sprzet. Ale czy tak nie bylo zawsze? Gdy gralem na P133, slyszalem, ze programisci maja pomysly na takie gry, ze moga rozwalac ale nie moga ich robic bo jest za slaby sprzet. A jak mam P800 to tez slysze, ze nie mozna robic takich pozadnych gier bo sprzet jest za slaby. Wiec kiedy to sie skonczy. Kiedy programisci beda tworzyc gry takie jakie oni chca zeby byly? A jak taka pozadna gierka powstanie to na wiekszosci kompow strasznie chaczy, FPS spadaja do 15 i wogole gierka wpada w zapomnienie.
Ale moze byc tak, ze kiedys bedzie takie sprzet, ze bedzie mozna pograc na UrT przy FPS min 100 i pingu min 10.
Mozna tworca takich pozadnych gier podpowiadac co my gracze bysmy chcieli. Moze kiedys to sie osiagnie.
Jak zauwazyl FrD mapy ze scenariuszem to nie problem konstrukcji map ale engeinu. Niestety przydal by sie inny engine UrT.
FrD dodal jeszcze ciekawszy watek niz "mapy ze scenariuszem". Mianowicie chodzi to o cywili w grze. To dopiero by bylo. Wyobrazcie sobie 2 druzyny. Jedna ma oslaniac prezydenta jak przemawia na wielkim wiecu. Kupa ludzi, sluchaczy, kreca sie i chodza w kolko. Obok prezydenta stoja 2 osoby z gunami i ochraniaja go. W tlumie chodzi kolejnych 2 ochroniarzy i patrza co ludzie robia. Druga druzyna to terrorysci. Jeden ulokowal sie na dachu, jeden chodzi miedzy ludzmi. Teraz wazna sprawa. Terrorysta ten musial by udawac, ze jest jednym z tlumu. Chowac gnata i powoli krecic sie. Sukcesywnie podchodzic do prezydenta. Ci dwaj ochroniarze patrza sie na ten tlum. Nagle jeden z nich widzi jak terrorysta wyciaga gnata. Przeladowyduje wszybko shotguna i w tym momecie dostaje kule od snajpera. A terroroysta rozwala glowe prezydentowi.
Mozna wymyslec jeszcze naprawde duzo scenariuszy, ktore bardzo by ludzi wkrecaly. Niestety problem jest inny. Po pierwsze chodzi o sprzet a po drugie o to czy ludzie chcieli by w takie cos grac. Mysle, ze duzo rzeczy mozna bylo by zrzucic na engine. Ale niestety druzyny musialy by byc min 2 osobowe.
Ale to jak by wygladalo by cos takiego to juz problem programistow.

Najwazniejsza kwestia to to czy ludzie chca tak sie bawic. Czy wystarczy im zwykly FFA i TDM. Poza tym gry FPP musza sie w jakims kierunku rozwijac. Czy to bedzie rozwijanie sie w sposob taki, ze nalezy do swiata gier wprowadzic elementy rzeczywistosci i poglebiac ten watek? Czy moze chodzi o to aby w grach czulo sie innosc, ze w grach nie bedzie realizmu tylko beda podstawowe prawa fizyki?

Mi osobiscie podoba sie sprawa z cywilami i mapami ze scenariuszem. Mozna poczuc wspolzawodnictwo. Ale rozwoj gier FPP musi gdzies pojsc. Dlatego chcialbym poznac Wasze zdanie na temat wprowadzenia scenariusza do gier oraz realizmu.

Jak Wam sie cos takiego widzi?

__________________
Trzech pijakow gra w karty. Nagle jeden wyrzuca As`a i mowi:
- Szach mat!
Na to do niego drugi:
- No co ty Stefan... nie gramy w Ping-Pong`a.


Posted by FrD on 01-07-2002 18:11:

hmm..

taa... pozostaje nam czekac albo do ? quake 4 ? doom 3 ? a moze jeszcze troszke dluzej... w ut niby jakies misje beda... ale za daleko tez isc nie mozna bo zaczniemy dodawac do tego np rozne wspolczynniki i zrobi sie z tego gra rpg... to w koncu tylko strzelanka.. w 3d fpp... a rzeczy typu scenariusze i cywile.. ciekawe dodatki to na pewno jest juz do zrobienia, kwestia tego czy autorzy dodaliby te rzeczy do moda... to w koncu tez tylko modyfikacja Q3, jego silnik tez nie jest wszechmogacy... ale badzmy dobrej mysli

__________________
odr�niam si� od reszty u�ytkownik�w


Posted by SmR on 01-07-2002 23:18:

Witam
FrD... masz racje z tym czekaniem. Ale dokad to prowadzi. Jesli FPP beda zwyklymi strzelankami to wystarczy to co juz zostalo wymyslone w tej dziedzinie. Mozna jeszcze podkrecac grafike, ulepszac dzwiek.
Tak naprawde to Duke Nukem 3D i Quake 1 wymyslily juz wszystko w dziedzinie gier FPP. Reszta to bylo rozwiniecie tych gier.
Zastanawiam sie jak bedzie wygladaly gry FPP? Czy bedzie to rzeznia w stylu Quake 3, gdzie kilka prostych czynnikow determinuje gre czy moze gry FPP beda sie rozwijac w kierunku dazenia do najwiekszego realizmu.
Najprawdopodobniej prawda lezy po srodku. Najprawdopodobniej gry FPP obiora kurs w kierunek, ktory nie mozemy teraz przewidziec.
Jak sie Wam to widzi?

__________________
Trzech pijakow gra w karty. Nagle jeden wyrzuca As`a i mowi:
- Szach mat!
Na to do niego drugi:
- No co ty Stefan... nie gramy w Ping-Pong`a.


Posted by Sniezek on 02-07-2002 18:21:

heh no co ty SMR nie gramy w ping ponga

__________________
Panie, daj mi sile...


Posted by GrEaTEyE on 03-07-2002 11:16:

quote:
Napisane oryginalnie przez Sniezek
heh no co ty SMR nie gramy w ping ponga

no niegramy w pingla, chod� w realu to gramy..ale po to zosta� q3 stworzony �eby jak najwi�ksza by�a frajda z gry

__________________
-=veni vidi vici=-


GrEaTEyE


Posted by SmR on 04-07-2002 17:26:

GrEaTEyE masz racje, ze Q zostal stworzony do frajdy. Gdyby tylko Q3 mial podobne sterowanie do Q1 (fizyka gry i szybka zmiana broni) to byla by dopiero gra. Chociarz jest Pro Mode ale to nie to.

A real w grach... to moze juz inna sfera gier czy co?

__________________
Trzech pijakow gra w karty. Nagle jeden wyrzuca As`a i mowi:
- Szach mat!
Na to do niego drugi:
- No co ty Stefan... nie gramy w Ping-Pong`a.


Posted by GrEaTEyE on 05-07-2002 18:16:

quote:
Napisane oryginalnie przez SmR


A real w grach... to moze juz inna sfera gier czy co?


SmR niewiem zabardzo, to raczej nieinna sfera gier, tylko inny klimacik, przecie� gra jest na tym samym silniku:|

__________________
-=veni vidi vici=-


GrEaTEyE


Posted by SmR on 05-07-2002 18:30:

Inna strefa to to napewno jest. Ale Quake 1 - dla mnie - pod wzgledem gry multiplayer jest gra, ktora przebila wszystkie inne gry. Ta gra jest przedluzeniem mojego mozgu. Jednoczesnie mysle i gram. Natomiast VQ3 musze sie uczyc. Powolna zmiana broni, brak kontroli lotu. Jednak przesiadajac sie z QW na VQ3 czuje sie jak z klaustrofobia. Nie krytykuje VQ3 tylko mi jakos nie odpowiada.
Gdyby natomiast Pro Mode bylo by udoskonaleniem QW to gra przebila by QW. Takie jest moje zdanie. Zgadzacie sie z tym?

Ale zobaczmy teraz:
- Quake 3
- Urban Terror
- Wolfenstein
- Medal of Honor

Wszystkie te gry maja silnik Quake a jakie sa one rozne, prawda?

__________________
Trzech pijakow gra w karty. Nagle jeden wyrzuca As`a i mowi:
- Szach mat!
Na to do niego drugi:
- No co ty Stefan... nie gramy w Ping-Pong`a.


Posted by GrEaTEyE on 05-07-2002 21:55:

quote:
Napisane oryginalnie przez SmR
Inna strefa to to napewno jest. Ale Quake 1 - dla mnie - pod wzgledem gry multiplayer jest gra, ktora przebila wszystkie inne gry. Ta gra jest przedluzeniem mojego mozgu. Jednoczesnie mysle i gram. Natomiast VQ3 musze sie uczyc. Powolna zmiana broni, brak kontroli lotu. Jednak przesiadajac sie z QW na VQ3 czuje sie jak z klaustrofobia. Nie krytykuje VQ3 tylko mi jakos nie odpowiada.
Gdyby natomiast Pro Mode bylo by udoskonaleniem QW to gra przebila by QW. Takie jest moje zdanie. Zgadzacie sie z tym?

Ale zobaczmy teraz:
- Quake 3
- Urban Terror
- Wolfenstein
- Medal of Honor

Wszystkie te gry maja silnik Quake a jakie sa one rozne, prawda?


racja racja te gry kt�re wymieni�e� na samym dole u siebie w po�cie s� inne. Nie w nich jest tylko zmieniony kod gry, ale silnik nie...

__________________
-=veni vidi vici=-


GrEaTEyE


Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 21:18.