FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=46)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=9755)
bf1942
Tylko nadmienie ze dzieciakom nie idzie zle ;P
zdaje sie 3 klany pl graja w ladderkach cb z czego obecnie najlepszy ma zapisane 27 aktywnych czlonkow, a srednia wiekowa wychodzi pomiedzy 20-30 :P I w ogole graja jakos z sensem, planowe zagrania i ataki sa, walki o pozycje etc.
Widac wiec, ze scena tej gry poradzila sobie z problemami wiazacymi sie z wielkoscia skladow, organizacja etc, ktore nekaja nieco pl scene t2 :PPP
To tylko tak tytulem informacji ;)
__________________
Oderint, dum metuant.
Zapros ich do T2, zobaczymy, jak sobie poradza tutaj...
W skrocie:
1. BF1942 jest gra wolna i bardzo czytelna, co ulatwia podejmowanie decyzji taktycznych adekwatnych do sytuacji na mapie, zwlaszcza przy uzyciu TS.
2. BF1942 w zaden zasadniczy sposob nie rozni sie od gier typu CS lub TO, jest wiec prosty i latwy do opanowania jesli chodzi o celowanie, niezaleznie jak brutalnie by to brzmialo. Z przyjemnoscia wyjasnie, na czym polega roznica w nauce celowania w T2 i BF1942 - wystarczy, ze pare razy spotkamy sie na serwerach :-P
3. Gra w BF1942 rozgrywa sie w wiekszosci przypadkow w 2 wymiarach, jedynie lotnictwo wykonuje akcje w 3 wymiarach, a i to w ograniczonym zakresie (czego nie chce mi sie teraz rozwijac). W T2 wszystko dzieje sie w trzech wymiarach, co dodatkowo naklada wymagania na umiejetnosci graczy. Sam doskonale wiesz, ze gracze preferuja mapy plaskie nawet w UT (Phobos, Conveyor - na tym sie niemal nie gra, ze o mapach LG nie wspomne).
4. Movement to podstawa w T2. Jest znacznie wazniejszy od strejfowania w Q3A i znacznie trudniejszy do opanowania. Malo tego, nie daje tak stuprocentowo powtarzalnych efektow i wymaga sporo czasu przy wyszukiwaniu tras ruchu. W BF1942 kazdy jest w stanie poruszac sie juz w jakies 2 sekundy po pierwszym respawnie.
5. Synchronizacja akcji w T2 wymaga znacznie bardziej precyzyjnych akcji niz w przypadku BF1942, ktore przypomina w tym wzgledzie slynne "za 10 s atakujemy pasek" z UT. Nauczenie sie i wytrenowanie akcji, w ktorej na durnym katabatiku na pelnym gazie z jednej strony pakuje sie shrikiem capper wyskakujacy po flage (z zadaniem odciagniecia uwagi chaserow) podczas gdy wlasciwy atak wykonuje drugi capper nadlatujac z przeciwnej strony shrikiem, zgarniajac przy pelnej predkosci flage i wznoszac sie prosto w nadlatujacy na kursie prostopadlym shrike podstawiany przez innego cappera - to "male" wyzwanie. Warto dodac, ze taki atak powinien nastepowac wylacznie po przygotowaniu terenu akcjami rodem z BF1942, czyli np. mala wycieczka HO itp. Dostrzegam roznice...
Punkty 1-5 narzucaja ostre wymagania na graczy T2, ktorych nie ma w BF1942. Roznica w popularnosci gry, roznica w czasie jej nauki, brak tradycji jesli chodzi o podobne gry (Tribes 1 nie mial zadnej sceny, wszyscy polscy gracze T2 to zoltodzioby, a nie weterani scen CS czy TO) - ot i wyjasnienie.
BTW z przyjemnoscia bym wystawil sYs-T2 do walki w BF1942 i vice versa. Musze im to zaproponowac... Moze choc ta scena bedzie miala tyle jaj, zeby podjac wyzwanie, skoro i Q3A, i UT nie podjelo wyzwania :-P
Tia wiesz nie mam zamiaru rozpatrywac poziomu skomplikowania gier etc. ale mimo wszystko ladnie popatrzec, ze sie to rozwinelo. A sam przeciez swojego czasu pisales, ze najwiekszym problemem tej sceny bedzie zebranie odp. ilosci graczy jak w T2. Tymczasem jest znacznie lepiej i obawy sie nie potwierdzily.
Co do samej gry to spodobalo mi sie duze wykorzystanie lotnictwa do czego podchodzilem lekko sceptycznie biorac pod uwage jak latwo zestrzelic piechocie samolot. Okazuje sie jednak, ze np. polacy glownie dzieki lotnictwu wygrali pare (jesli nie wiekszosc) walk. Nie ma tez rushowania na slepo czolgami czego sie obawialem. Jednak narazie jakos jeszcze wykorzystanie trybu altyleryjskiego niezabardzo jest w modzie... Sadze, ze powinno sie wiecej takiego sprzetu wladowac na mape, a wtedy w polaczeniu ze scoutami naprowadzajacymi mozna by ladne ostrzaly ogladac.
Nie wiem jakos nie moge sie oprzec tej grze... jak widze ja to mi sie przypominaja liczne filmy wojenne, ktore kochalem ogladac jako dziecko. Chyba ta gra jest spelnieniem tego czego jako amigowiec pragnolem - mozna sobie postrzelac ;) Oto swietny przyklad, ze gry nastawione na rozgrywki sieciowe nie musza byc "pro".
__________________
Oderint, dum metuant.
Gra ma juz sporo miesiecy, da sie w nia grac krakersem, a wciaz nie ma dostatecznej liczby klanow na jedna lige. Raptem jest zaledwie pare w miare trwalych klanow... Wiec tak rozowo nie jest. Po prostu, stan posredni miedzy takim Q3A a T2.
Co do pojazdow: no coz, w T2 generalna zasada jest taka: im mniej pojazdow, tym szybsza rozgrywka. Naturalnie nie jestem przeciwnikiem pojazdow, lubie zwiewajac z flaga powalczyc ze scigajacymi mnie shrike'ami (choc niektorzy sa naprawde... denerwujaco dobrzy ), ale caly bajer polega na tym, ze sa mapy z pojazdami i bez - i mam wybor.
Co do klimatu - BF z pewnoscia go ma, ale przyznam, ze jestem jakos odporny na uroki II wojny swiatowej...
Ja jestem typowym "�wierzaczkiem" w grach fpp (drobne 9 miesiecy w t2 ) i gralem chile doslownie chwile w BF.
Pierwsze moje wrazenie by�o takie. �adna grafika i starsznie wolno wszystko sie dzieje. baaaaaaaaaaardzo wolno.
Gra jest ladna i na zdrowie, niech ludzie graja ale bez urazy nie bedziemy pr�wnywac gier bo nie ma poprostu co por�wnywac. nie ta liga. Wiem jestem swinia ale,
NIE TA LIGA.
Odswieze, zeby nie zakladac nowego topica :P
Otoz jak sie dowiedzialem najnowszy pacz 1.3 nie pozwala juz grac online na nieoryginalnym cdkeyu z generatora (poprawka bledu czy celowa zagrywka ? - niech sobie pograja chwyca haczyk i nagle ich odetniemy beda chcieli wiecej to kupia gre). A wieksza czesc najlepszych serverow dla 64 graczy juz wczesniej miala takie keye zablokowane.
__________________
Oderint, dum metuant.
Brdzo fajny ruch brdzo zacny
Powiem szczerze: mam cholernie malo oryginalow. Jednak rzeczy ktorych uzywam do pracy to wylacznie freeware lub shareware badz oprogramowanie udostepnione przez dystrybutorow/producentow (ot, zysk z bycia pismakiem). Rozumiem, ze mozna nie kupic banalnego Unreal 2, ktory kosztuje 200 zl dostarczajac zaledwie kilku godzin niewyrafinowanej rozrywki. Nie rozumiem, jak mozna nie kupic gry, w ktora rznie sie przez kilka lat, zwlaszcza, ze po roku jest ona juz dostepna w calkiem przyzwoitej cenie. Po prostu nie rozumiem, jakim typem czlowieka trzeba byc, aby nie zaplacic wowczas autorom produktu dostarczajacego nam rozrywki calymi miesiacami. I jestem wielkim zwolennikiem rejestrowanego dostepu uzytkownikow do gier online, gdyz praktyka pokazuje, ze spora czesc ludzkosci mentalnie nie dorosla do mozliwosci korzystania z internetu.
Podpisuje sie obema r�kami. Zabezpieczenie gier w stylu TIBES napewno by ukruci�o praktyki pirackie w znacznym stopniu pytanie tylko dlaczego inni nie stosuja takiego zabezpieczenia ????????
To proste, Qter. Marketing. Tworcy gier obludnie twierdza, ze piractwo im szkodzi, podczas gdy w wielu przypadkach jest w rzeczywistosci forma darmowej reklamy, ktorej efektem jest co prawda pozniejsze zakupienie produktu, zwykle w juz nizszej cenie, ale jednak zakupienie. Zmuszajac ludzi do kupowania na poczatku drogich oryginalow firma rezygnuje z takiej formy reklamy, co jednoczesnie wplywa na ograniczenie liczby klientow. Dlatego te wszystkie tak etyczne inaczej firemki z jednej strony truja nam uszy banalami o szkodliwosci piractwa, z drugiej - wypuszczaja na rynek niezabezpieczony produkt (bo co to za zabezpieczenie, skoro i tak wiadomo, ze jeszcze przed premiera bedzie dostepny krak, nie?).
Podsumowujac: brawo Sierra. Za jaja. Jak widac, nie kazdego stac by pokazac, ze sie je ma
Mam takie malutkie pytaneczko.Ile ta gra w chwili obecnej kosztuje?Czy jest to nowa gierka?I ogolnie czy poleciacie jej kupno?
Ktora ? Za BF1942 dalem w dniu premiery 119zl i pewnie cena nadal utrzymuje sie powyzej 100. Jezeli zas chodzi Ci o T2 to ok 45-46zl w jednej z tych tanich serii jest.
Ja tam do oryginalow podchodze ostroznie. Wiekszosc jakie mam to symulacje lotnicze. Ale i tak mnie szlag strzela bo zgubilem ksiazeczki/instrukcje do Flankera 2.0, a producent nie udostepnia pdfa... Nie moge tez znalesc nikogo kto by odstapil swoje lub dal skserowac. Normalnie padaka nawet jako doswiadczony oblatywacz nie potrafie sobie dac z maszyna rady bez nich. Blisko 200zl w bloto (ta zeby bylo smieszniej obecnie flanker 2.5 czyli gra + dodatek + pacze koszci 35zl... bez drukowanych instrukcji lol) :P
U2 przychylam sie do wniosku, ze nie warto kupowac ;) T2 bym juz dawno sobie sprawil gdyby nie to ze jestem znow modem user. Zreszta thx znajomy mam dostep do konta t2 w razie potrzeby (hehe kupil gre, a pozniej byl wkurzony bo mu sie nie spodobala... w dodatku on nieznosi ctfa;).
__________________
Oderint, dum metuant.
Tribes2 juz mam i jestem z tego bardzo happy ze oryginal)) za to nie wiem jak z tym BF1942 bo qrde...szczerze-oplaca sie gre kupic za takie pieniadze tj.powyzej 100zl czyli jednak troszq?Fajnie sie pyka na necie?
BF to taki wolniejszy i latwiejszy T2. Mniejsze wymogi strzeleckie, mniejsze wymogi odnosnie gry zespolowej. Po prostu, fajna zabawa, w ktora mozna sobie pograc. Osobiscie po T2 jakos mnie nie rajcuje, tym bardziej, ze nie podoba mi sie kod sieciowy i brak podstawowych narzedzi, a wiec istnieja fakenicki, teamkillerzy (jezu, jak oni placza gdy w wyscigu do samolotow ktos im zrobi tk zeby sie samemu dorwac do maszyny... pojecia nie macie ).
>w dodatku on nieznosi ctfa
Tia... Jakby przylozyl jedna czy druga flage na takim Damnation grajac w 32 osoby na sKene nie dostajac przy tym zawalu, to by polubil...
Czy warto wydac ponad 100zl ? Imo tak. Czlowiek czuje sie jak podczas prawdziwego filmu wojennego. Huk granatow, sfist pociskow, smierc jest czyms co przychodzi gdy najmniej sie tego spodziewasz. Przezycie w okopach ataku calej kolumny pancernej jest niesamowicie emocjonujace. W powietrzu lataja samoloty atakujac raz po raz umocnienia przeciwnika lub polujac na pojazdy opancerzone. Potyczki w powietrzu nad chmurami tez sa czyms pieknym (barylka, dlugi yaw i ognia). Caly czas pod ostrzalem, czy to z ziemi czy z powietrza, a jak do dzialania wchodzi altyleria wspierana przez scoutow to juz mozna sie tylko modlic ;) Bitwa morska z udzialem, niszczycieli, pancernikow, lotniskowcow i lodzi podwodnych tez jest nie lada przezyciem (ahoj panie bobrze;).
I kolejne pacze robia gre coraz ciekawsza zmieniajac nieco gameplay - ostatnio oslabiono obrazenia zadawane lotnictwu z kmow... bardzo madra decyzja, samoloty sa trudne do opanowania w stopniu wystarczajacym na przeprowadzanie celnych atakow, a dotychczas byly dosyc latwymi celami dla piechoty jezeli ona takiego wypatrzyla.
__________________
Oderint, dum metuant.
Jetpacka nie ma i rola movementu mniejsza (musialem to powiedziec, wybaczcie PP)
Ja jednka rzecz w stosunku gry Battlefield 1942 po zagraniu w demko mp powiem: lece do sklepu po full wersje...mi jakos bardziej podpasilo niz Tribes...jakies takie hm bardziej realne;p
jedna rzecz mnie zawiodla w tym demku...bo myslalem ze gra jest troszku w stylu DoD tj. nie wazne czy w leb walisz czy w klatke piersiowa po prostu im wiekszy refleks tym szybciej zabijesz...a tutaj wazne jest tylko to zeby w leb trafic...wywalilem w kolesia caly magazynek a on mnie raz w leb trafil i smierc;( tak samo ze sniperka 3 strzaly w klate i koles jeszcze zyl...bzduuuuraa.Jakies pathe to poprawiaja czy ogolnie gra wlasnie tak wyglada?Bo jezeli tak to jeszcze sie zastanowie nad zakupem gierki
W szczeci�skim Empiku jest po 99z�.
Wg. mnie najgorsze jest to, �e go�� prowadz�cy czo�g, r�wnie� kontroluje wie�� strzelnicz�. Rozwi�zanie w T2 bardziej mi si� podoba... (pozatym trudno kogo� czo�giem przejecha�)
Tak pacze caly czas zmieniaja gre jezeli chodzi o zadawane obrazenia. Zaliczanie trafien tez, w ktoryms chyba bylo poprawiane jezeli mnie pamiec nie myli. W ostatnim nawet byla smieszna rzecz poprawiona - wylaczono symulacje zdarzen (cos czego nie ma q3, a w ut jest karcony caly kod sieciowy tylko z powodu lekkiego przeginania) dla samolotow. Zdazalo sie bowiem, ze przy odpowiednio wysokich pingach strzelajac przed samolot... trafialo sie pilota ;))) Pilot byl przesuniety wzgledem samolotu ;)
Aha i czy jestes pewien, ze wladowales caly magazynek celnie? Czasami walac nawet z malych odleglosci rozrzut i ruch postaci niepozwalaja zeby weszly wiecej niz 1-2 kule :P Wez np. bara lub stg i sproboj seriami 2-3 kule... 1 leci idealnym torem i trafia, kolejne praktycznie nigdy :P A jak ktos wali np. mp18 to moze zapomniec o trafieniu w co kolwiek co sie rusza ;) Ale po pewnym czasie sie dochodzi do malej wprawy i spokojnie dlugimi seriami kosi.
yavor:
Pytanko. Do kogo mam kierowac maile w sprawie zastrzezen do tekstow w AO ? Widzialem, ze Bartes pisal wstepniaki - do niego czy "wyzej" ?
__________________
Oderint, dum metuant.
A jeszcze jedna sprawa czy graja w pelna wersje tez sa wszedzie takie chorendalne lagi?!!Bo na demku to qrfa pograc sie nie da...no okropienstwo.Ja mam w kazdej grze pinga 50 a tutaj 450...qrna calkowite zacinki gry na pare sekund (to sie paket loos nazywa?) tazke to jest lipsko...ale gierke i tak sobie kupie
Re qLA
Bez urazy ale nie m�w o realno�ci gier FPP. wydajem mi sie �e chia�es powiedziec ze oprawa graficzna gry jest przystajaca do naszej rzeczywistosci. Z realizmem nie ma to nic wsp�lnego.
realizm w grach fpp. moze polagac tylko na oddaniau zachowa� i zada� zo�nioerza na polu bitwy.
sorki ale tu TRIBES 2 nie ma zadneju konkurencji. Jest najbi�sze realizmowi bo wymusza z racji swej"nat�ry" takie postawy i zachowania na graczach.
Hm moze naprawde zle to ujalem w stosunku do BF i T2.Ale np zagraj w mod'a do HL-DoD i powiedz mi czy to nie jest realne...po prostu tam musisz kolesia celnie trafic okolo 3nabojami w klate i niezyje...a w wiekszosci gier jest tak, ze np. koles jest ustawiony do cie plecami walisz w niego pol magazynku on sie odwroci walnie ci heada i nie zyjesz...o taka realnosc mi chodzi.Co do Tribes...gierka jest swietna ale jakos za cholere nie potrafie sie w tych trzech wymiarach polapac.I wracajac mowiac "bardziej realny" chodzilo mi tez o to ze w obecnych czasach na jetpackach latac nie mozemy wiec jednak wojny sie glownie w 2d odbywaja
Oczywiscie T2 i BF to calkowicie inna liga inne wymagania i INNY SWIAT i moim zdaniem te gry sa nie do porownania.A btw czy w pelnej wersji BF tez sa wszedzie takie lagi?
qLA ty nie rozumiesz
Hm moze naprawde zle to ujalem w stosunku do BF i T2.Ale np zagraj w mod'a do HL-DoD i powiedz mi czy to nie jest realne...po prostu tam musisz kolesia celnie trafic okolo 3nabojami w klate i niezyje...a w wiekszosci gier jest tak, ze np. koles jest ustawiony do cie plecami walisz w niego pol magazynku on sie odwroci walnie ci heada i nie zyjesz...o taka realnosc mi chodzi.
3 napoje hehehehehe wiesz co to znaczy postrza� zaperwniam ci� ze jedna kula wystarczy �eby wyeliminowa� �o�nierza z walki i to nie w g�ow� dostaj�c przez kamizelk� jeste� wy��czony. I to ma by� realno�� a dok�adnie odwzorowanie rzeczywisto�ci o to ci zapewnie chodzi. To kit. Tribes nie odwzorowuje rzeczywisto�ci za to konwencja w jakiej jest umieszczony wymusza na graczu postawy jakie w rzeczywisto�ci sa powszechne na poziomie taktyki i strategji. W realu cos takiego jak mowment jest rzecz� normaln� mobilno��, jednostek zgranie czasu ataku. I to w Tribes jest na porz�dku dziennym. Nie znam gry kt�ra by tym elemncie lepiej odwzorowywa�a rzeczywisto��.
I wracajac mowiac "bardziej realny" chodzilo mi tez o to ze w obecnych czasach na jetpackach latac nie mozemy wiec jednak wojny sie glownie w 2d odbywaja
W prawdziwej wojnie walisz w gacie ze strachu masz odparzenia i b�ble od ci�kiego marszu m�zg kolegi mo�e ochlapa� ci twarz itd. Itd. Pr�by odwzorowywania w grach b�d� do tego momentu nierealne do kiedy nie osi�gniemy poziomu komp�ter�w MTRIXA. Dlatego to straszanie naci�gane m�wienie ze je�eli gra jest podobna wizualnie do rzeczywisto�ci od razu pretenduje do os�awionego realizmu. Podam os�awiony przyk�ad snajpera kt�ry Yavor maglowa� na niezliczonych forach. W �adnej z gier sieciowych fpp pr�cz Tribes nie ma snajper�w, s� tylko osobnicy z karabinami snajperskimi.
Snajper to profesja kt�ra ma okre�lone zadanie polegaj�ce na eliminacji os�b kluczowych we wrogich si�ach. Czyli oficerowie i dow�dcy obs�uga gniazd karabin�w maszynowych itd. Itd. Tak to wygl�da w realu. Gdzie to masz w innych FPS powiesz ze w tribes nie ma dow�dc�w ok. ale w konwencji T2 star� snajpera oddany ot tak sobie na chybi� trafi� jest porostu marnotrastwem czasu i g�upot� tylko w tribes snajper swoim strza�em mo�e zdi�c kuczowa postac z �planszy� musi si� ukry� wybra� cel i pozosta� ca�y czas w ukryciu. W innych FPP walisz do kogo poadnie to nie jest rola snajpera. Mog� tak wylicza� a wylicza�
Oczywiscie T2 i BF to calkowicie inna liga inne wymagania i INNY SWIAT i moim zdaniem te gry sa nie do porownania
Tu si� zgadzam zdecydowanie inna liga.
No ok.No wylaczmy teraz T2 z rozmowy.Grales w DoD?A w CS?I powiedz mi ktora gra jest bardziej realna-CS w ktorym jezeli chcesz szybko zabic to MUSISZ celowac w glowe czy DoD gdzie nie wazne jest czy w leb kolesia walniesz czy w klate, mala serio i gosciu ginie- bardziej "realnie" niz w CS.Zgadzam sie, ze w Tribes naprawde mobilnosc jest bardzo wazna.Ale z tym sniperem...to od zawsze jest tak, ze bron sniperska zabija od razu a w T2 tez trzeba heada walnac zeby za 1 strzalem zabic ze sniperki.CO do tej prawdziwej wojny to masz racje nigdy nie uzyskamy prawdziwego realizmu dopuki doputy gry nie beda wygladaly jak film "Matrix" ale mi chodzi wiesz o "realizm" najbardziej zblizony do naszego realizmu.Prawda jest tez to ze w wiekszosci obecnych gier sniper jest po to zeby zabijac na duzo odleglosc a to nie jest sniper...taki z prawdziwego zdarzenia oczywiscie.Ale np w DoDzie snipera przynajmniej ja uzywam do ochrony kluczowych miejsc tj. flag, przejsc itp lub do ochrony ludzi z mojej druzyny.Btw chce powiedziec, ze ja wcale nie jestem antyfanem Tribes gra jest wedlug mnie super, bardziej mnie wkurza to ze w Polsce jedyna gra dobrze prosperujaca na necie to CS a sam sobie czesto zadaje pytanie CZEMU?No ale...w kazdym razie thx Horda.Ale qrfa czy ktos mi odp CZY W PELNEJ WERSJI BF TEZ SA TAKIE LAGISKA?!
P.S
Ciezko mi sie uczy w Tribes bo nie ma mnie kto poduczyc zaden znajomy w to nie gra no a polskich serwerow...eh fuck CS play Tribes people;p
niestety ja nie wiem czy sa lagi na demie tez mialem lagi jak gralem co by otestowac gierke a potem u kumpla bylo znosnie ale nie rewelacyjanie choc nie wiem jak u innych.
buu
dajcie sobie spokoj z tym realizmem (choc t2 i tak tu wygrywa wsrod fpp)
a takie obrazenia to przeciez chyba zaden problem dla programisty ktory sie tym zajmuje.
Jezeli chodzi o obrazenia to sof 2 chyba jest pod tym wzgledem najlepiej zrobiony (nie ma tak ze walisz np w hl klijetowi w leb, poleci krew a glowa zostaje lub lezy cala obok ciala, albo nalozona jest na nia jakas texturka jak w UT : ).
W t2 nie zabijesz 1 strzalem ze snajperki.
W T2 poruszamy sie cyborgami a nie "100%" ludzmi.
Ciekawe jaki bedzie D3 pod tym wzgledem, napewno najlepszy
Ok, ja ide sie pakowac i jade z dala od kompa
__________________
http://www.tribes.fn.pl
No wlasnie D3 to bedzie cos...tyle ze beta na moim kompie chodzilo okropnie...a mam 200gHz 512ramu i Geforce 4 MMX 460...
hoho
quote:
Napisane oryginalnie przez qLA
No wlasnie D3 to bedzie cos...tyle ze beta na moim kompie chodzilo okropnie...a mam 200gHz 512ramu i Geforce 4 MMX 460...
__________________
http://www.tribes.fn.pl
aa
cos slyszalem ze ta beta zostala wypachana detalami by ludzie kupowali nowe czesci do kompa
__________________
http://www.tribes.fn.pl
Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 14:47.