Edytuj swój profilRejestracja jest darmowaKalendarzZnajdź użytkownika
FAQ - pomocSzukajStrona główna
FPP BOARD > Gry > Tribes2 > Poland: Poland
  Poprzedni Temat   Następny Temat
Autor
Temat    Wyślij nową wiadomość    Wyślij Odpowiedź
sYs|yavor
Elite (Fiend)



Zarejestrowany: Oct 2001
Lokalizacja:

Poland: Poland

Wzruszajaca oryginalnoscia nazwa, prawda? Istotne jednak, ze oddaje tresc.

Klan sYs w niedziele gra ostatni mecz w ladderze 10v10. Niestety, praktyka pokazala, ze z frekwencja jest wiecej niz krucho, stad jeden po drugim przegrane mecze. Trudno wygrywac grajac 8v10, a rekord to 4v10 - przeciwko najlepszemu klanowi w ladderze. Zadna to gra, w ciagle zmieniajacych sie skladach, ktore nie pozwalaja na zgranie druzyny. Mam tego po dziurki w nosie. Chce do cholery jasnej wreszcie zagrac w T2 w normalnym teamie, w ktorym wiem, co robia moi partnerzy i wiem, ze moge na nich polegac. Jeszcze odrobina takiej wyrozumialosci i tolerancji jak dotychczas, a T2 odejdzie do lamusa zanim zagram w nim pierwsza klanowke. Sorry, moja cierpliwosc sie wyczerpala. Ja chce grac.

Ergo.

1. Demokracja sie nie sprawdza. Dyktatura tak, przynajmniej przez pewien czas. Wprowadzam dyktature. Swoja.

2. Powoluje do zycia klan POLAND. Zaproszenia do klanu dostaja wszyscy gracze sYs, moze je takze otrzymac kazda zainteresowana osoba z Polski (precyzyjniej: osoba poslugujaca sie jezykiem polskim). Oficjalnym tagiem klanowym jest PL| pisany przed nickiem gracza, z czego wniosek, ze niniejszym gracze Polskiego Forum moga sie nacieszyc nowym tagiem: PF|.

3. Klan POLAND zostanie zapisany do laddera 14v14 z chwila, gdy z jego graczy bedzie mozna sformulowac druzyne 14-osobowa. Zadaniem klanu bedzie rozgrywac przynajmniej DWA mecze tygodniowo: jeden w ramach laddera, drugi jako scrimm. Termin meczu ladderowego to niedziela godzina 20.00 lub pozniejsza, nie pozniej jednak niz 22.00 (aby w najgorszym przypadku zapewnic zakonczenie meczu przed 24.00). Termin scrimma ustale po konsultacji z graczami POLAND, bede jednak mocno sugerowal srode lub czwartek godz. 20.00-22.00, aby zachowac w miare rownomierne rozlozenie meczy w ciagu tygodnia.

4. Kazdy z terminow w kazdym tygodniu MUSI byc wykorzystany. W interesie wszystkich graczy jest umawiac spotkania i kazdy gracz POLAND ma PRAWO, a nawet OBOWIAZEK (psi na dodatek) dogadywac mecze z dowolnymi, byle znanymi na europejskiej scenie, klanami - dosc latwo robi sie to na IRC. Terminy meczy powinny byc ustalane na 2 tygodnie wczesniej, jesli nie jest, wszystkich ogarnia totalna panika i wszyscy szukaja klanu chetnego na sparing, dzieki czemu w najgorszym przypadku na 6 dni przed meczem wszystko jest dogadane, a poniewaz WSZYSCY szukali sparingpartnerow, mamy zalatwione terminy meczy na kilka tygodni naprzod. To nie zartobliwe ujecie tematu, mam dosc opierdalactwa i opierdalaczy tolerowac nie bede, zatem osoby czekajace az ktos im cos zalatwi beda czekac, a nie grac. Mala uwaga co do umawiania meczu: nalezy w chwili umowienia klanu na mecz zarezerwowac serwer oraz ustalic mapy (pula map identyczna jak w ladderze).

5. Mecze ladderowe sa rozgrywane wedlug regul laddera 14v14 na tribes2.theladder.org. Scrimmy maja byc rozgrywane wedlug identycznych regul, z tym, ze MOCNO sugeruje, abyscie/abysmy umawiali mecze grane nie do dwoch wygranych, a do trzech, na dodatek z limitem czasowym nie 20 minut jak w ladderze, a 30 minut (jak juz sie fatyguje grac i rezerwuje wieczor, to CHCE DO LICHA GRAC, a nie konczyc mecz po dwoch godzinach, z czego jedna spedzona na zebranie wszystkich graczy).

6. Podstawowa forma komunikacji graczy POLAND jest forum T2 na board.fpp.pl. Tematy dotyczace dzialan POLAND prosze poprzedzac sygnatura POLAND: Dwa tematy dotyczace klanu beda podczepione na stale: niniejszy jako regulujacy dzialanie klanu oraz drugi, z terminarzem i rozpisanymi na poszczegolne mapy osobami. Wszystkie ustalenia i komentarze sa dokonywane publicznie, na forum otwartym, aby w razie lamerstwa (typu olewajacy stosunek do stawienia sie na mecz) lamer byl wystawiany pod ocene ogolu spolecznosci graczy, a ja zebym nie musial sie za kazdym razem tlumaczyc, dlaczego pana X czy Y wysylam na urlop.

7. Kanalem IRC graczy POLAND jest kanal #sys na Quakenecie, tam prosze dokonywac ewentualnych ustalen na zywo, po czym juz PRZEDYSKUTOWANE propozycje prosze przedstawiac na forum.

8. Dobor skladow.

8.1. Gracze POLAND maja nastepujace statusy klanowe:

- 4 - wylacznie ya
- 3 - gracze grajacy w najblizszym spotkaniu
- 2 - gracze tworzacy pule osob uwzgledniana przy doborze skladu na najblizszy mecz
- 1 - gracze, ktorzy z przyczyn przedstawionych dalej nie sa brani przy doborze skladu na najblizszy mecz.

8.2. Sklady podaje na tydzien przed meczem. Aktualizacji statusow graczy bede dokonywal po rozegranym meczu, aby od razu bylo wiadomo, jak wyglada temat nastepnego meczu.

8.3. Jako podstawowy sklad zawsze bede typowal graczy sYs w liczbie nie wiekszej niz 8, chyba, ze braki kadrowe zmusza mnie do zwiekszenia tej liczby. Podkreslam, ze gracze sYs beda stanowic trzon POLAND, gdyz w wiekszosci przypadkow sa to jedni z lepszych graczy w Polsce. Idea jednak jest taka, aby umozliwic graczom niezrzeszonym gre w klanowkach, aby "posmakowali", czym naprawde moze byc Tribes 2. Dodatkowo w dalszej perspektywie chodzi o to, aby wyselekcjonowac graczy, ktorzy mogliby na stale przejsc do klanu sYs (z czego nie wynika, ze POLAND zaprzestanie dzialania z chwila, gdy sYs nasyci sie graczami i bedzie w stanie wystawic stabilny sklad do meczy 14v14; w takiej chwili w naturalny sposob zostana zmodyfikowane pewne reguly funkcjonowania POLAND, klan jako taki jednak nie zniknie).

8.4. Pozostala czesc graczy (standardowo: 6 osob) jest dobierana z graczy zapisanych w klanie POLAND, wedlug mojego uznania, ktore opiera sie na znajomosci umiejetnosci danych osob, ich preferencji oraz stanu ich lacza. Doboru dokonuje wylacznie z osob majacych w POLAND priorytet 2 i nadaje im priorytet 3 po zakonczeniu meczu poprzedzajacego ten, na ktory sa dobierani.

8.5. Po meczu gracze maja zmniejszany priorytet do 2, po czym:

- podnosze priorytet do 3 osobom wystawionym na najblizszy mecz,
- obnizam priorytet do 1 osobom, ktore mimo, iz byly wystawione na mecz, nie stawily sie na nim, lub tym, ktorzy nie przykladali sie do gry w czasie meczu, spoznili sie, nie rozgrzali sie, potraktowali go luzacko itp.

8.6. Nieobecnosc zadeklarowana w chwili powolania skladu na mecz nie powoduje obnizenia priorytetu. Np. 20 maja ustalam sklad na mecz 27 maja i 21 maja dowiaduje sie, ze wyznaczony gracz nie moze grac (a dowiaduje sie czytajac nie maila, lecz FORUM). Wowczas gracz zachowuje priorytet 2. Jesli na mniej niz dwa dni przed meczem gracz sie wycofa, otrzymuje priorytet 1 na okres tygodnia. Jesli gracz nie stawi sie na mecz, otrzymuje priorytet 1 na dwa tygodnie + plus post z oficjalnymi, "zyczliwymi" podziekowaniami na publicznym forum T2 na board.fpp.pl (gratis od yavora).

8.7. Na kazdy mecz moga (a nawet powinni) stawic sie takze gracze niepowolani do skladu na dany mecz. Jest prawdopodobne, ze z uwagi na przyklad na polaczenia lub wypadki losowe (typu niestawienie sie zawodnika) beda wolne miejsca do obsady i wowczas ci, ktorzy beda, otrzymaja szanse gry. Sugerowalbym takim osobom pogrywanie w T2 w czasie meczu na pubsach i zerkanie na kanal #sys w celu uzyskania aktualnych informacji.

9. Pozycje i taktyki.

9.1. Kazdy gracz w chwili powolania do skladu ma wyznaczona pozycje, na jakiej bedzie gral na danej mapie, np.

Damnation
yavor - capper/LO/chase

oznacza, ze podstawowa fucha yavora bedzie ATAKOWANIE flagi i proby jej doniesienia, gdy sytuacja tego bedzie wymagala, bedzie gral jako LO lub chaser. Zawsze jako pierwsza bedzie podawana fucha podstawowa, fuchy alternatywne jako kolejne (rzadko bedzie miala miejsce sytuacja, w ktorej jedna osoba bedzie wykonywala tylko jeden typ zadania w meczu; czas sie, kochani, nieco elastycznosci pouczyc). Jak latwo zauwazyc, sklad:

Damnation
yavor - chase/LO/capper

oznacza, ze podstawowa fucha jest chase (chase to niezupelnie obrona flagi - szczegoly dotyczace taktyk bede podawal podajac sklady), zas jesli okolicznosci pozwola, moze dzialac jako LO wspierajac powracajacego cappera lub nawet atakowac flage przeciwnika (np. w sytuacji, gdy jako chase odbil wlasna flage dopiero pod baza przeciwnika).

9.2. Naczelna idea jest zbudowanie stabilnej, pewnej druzyny. Pewna oznacza dwie rzeczy: wiem, ze gracze beda na meczu i wiem, ze beda wiedzieli, co maja robic. Dlatego jesli gracz zostal przydzielony na mapie Damnation na chase i robil to przyzwoicie, moze byc pewny dwoch rzeczy:

- automatycznie jest powolywany na kolejny mecz na danej mapie
- automatycznie gra na tej samej mapie na tej samej pozycji.

Naturalnie mozliwe sa zmiany przydzialow, aby lepiej dopasowac mozliwosci graczy do reszty druzyny.

Byles - dobrze grales - masz robote zapewniona. To chyba dosc dobra regula.

10. UWAGA! Sklady i pozycje sa dobierane do MAP. To oznacza, ze w meczu granym do trzech wygranych moze zagrac nawet 20 osob, a nie 14 - po prostu na roznych mapach beda nieco rozne sklady. W miare mozliwosci bede sie staral unikac nadmiernych roszad, prosze jednak pamietac, ze naczelna zasada to dobranie zoptymalizowanych skladow na poszczegolne mapy, a nie uniwersalnego skladu na wszystkie mapy (taki wyloni sie dopiero pozniej, w chwili, gdy niektorzy gracze POLAND otrzymaja zaproszenia do sYs).

Edytowane przez sYs|yavor dnia 18-05-2003 o godz. 11:43

Zgłoś post do moderatora | IP: Zalogowane

Old Post 18-05-2003 00:36
Kliknij tutaj aby zobaczyć profil sYs|yavor Znajdź więcej post'ów przez  sYs|yavor Dodaj sYs|yavor do Listy Znajomych Edycja/Kasowanie Posta    Odpowiedź
sYs|yavor
Elite (Fiend)



Zarejestrowany: Oct 2001
Lokalizacja:

11. Stawianie sie na mecze. Na mecz wszyscy zawodnicy przychodza DOKLADNIE pol godziny przed czasem (mozna byc naturalnie wczesniej aby sie rozgrzac ). Gracze wchodza na kanal #sys, sprawdzaja najnowsze informacje, po czym TESTOWO loguja sie na serwer, jesli nie maja pewnosci co do lacza czy posiadania wlasciwych map. Chodzi o to, aby nie bylo niespodzianek, iz nagle ktos odkrywa na minute przed meczem, ze ma slaby ping. Albo ze nie moze wejsc na serwer, bo ma nie te wersje mappacka. Kochani, to lamerstwo. Zjawiamy sie pol godziny wczesniej, odpalamy IRC (w T2, prosze stosowac skrypt IRCGui), wchodzimy na serwer, gramy zerkajac co pewien czas na IRC. OBECNOSC WSZYSTKICH GRACZY NA SERWERZE MECZOWYM JEST OBOWIAZKOWA NA 10 MINUT PRZED ROZPOCZECIEM SPOTKANIA. Profesjonalnie dzialajacy klan grupuje sie PRZED czasem meczu, a o wyznaczonej godzinie nie czeka na polowe skladu, tylko jest gotowy do GRY (ewentualnie docina przeciwnikowi, ze ma graczy-lamerow :-P). Osoba, ktora zjawi sie na meczu po terminie jego oficjalnego rozpoczecia (nawet jesli mecz sie nie rozpoczal) - jest traktowana jako osoba, ktora nie stawila sie na mecz. Priorytet 1 i dwa tygodnie wolnego.

12. Domyslnie traktuje wszystkich graczy zapisanych w POLAND jako osoby deklarujace stala i regularna chec do gry. Waszym swietym obowiazkiem jest tak dopasowac sobie rozklady zajec, abyscie mogli GWARANTOWAC mi swoja obecnosc w wyznaczonych terminach. Oczekuje odpowiedzialnosci i walki do ostatniego spinfuzora. Jesli ktos nie czuje sie na silach zagwarantowac, ze bedzie w stanie pojawiac sie w wyznaczonych terminach - wypad, kolego. Nie bede bawil sie w pana kontrolujacego kilkadziesiat osob: "pan X nie moze bo babcia...", "pan Y nie moze bo kumple...", "pan Z nie moze, bo zona...". To mnie NIE INTERESUJE. Za duzo jest ludzi do wystawienia w druzynie, aby moc sobie pozwalac na takie teksty. Nie jestes siebie pewny - wypad, kolego, psuj gre innym.

13. Jesli cos pominalem - dopisze pozniej i poinformuje w komentarzach nizej. Ewentualne wlasne komentarze prosze zamiescic w odrebnym temacie, niepodpietym pod gore forum.

14. W przypadku zbyt dlugich dyskusji nie ma dyskusji (patrz punkt 1).

15. Zgodnie z ustaleniami graczy, POLAND rozgrywa mecze przynajmniej dwa razy w tygodniu w nastepujacych terminach:

- sroda miedzy godzina 20 a 23.
- niedziela miedzy godzina 20 a 23.

Edytowane przez sYs|yavor dnia 12-06-2003 o godz. 23:17

Zgłoś post do moderatora | IP: Zalogowane

Old Post 18-05-2003 00:36
Kliknij tutaj aby zobaczyć profil sYs|yavor Znajdź więcej post'ów przez  sYs|yavor Dodaj sYs|yavor do Listy Znajomych Edycja/Kasowanie Posta    Odpowiedź
Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 00:10.    Wyślij nową wiadomość    Wyślij Odpowiedź
Poprzedni Temat   Następny Temat
[ Pokaż wersje do druku | Wyślij tą stronę do przyjaciela! | Otrzymuj informacje o aktualizacji tego tematu ]

Szybkie wybieranie:
Oceń Dyskusje:

Reguły obowiązujące na boardzie:Kto może czytać board'a? Każdy zarejestrowany i niezarejetrowany użytkownik.
Kto może zakładać nowe tematy? Każdy zarejestrowany użytkownik.
Kto może pisać odpowiedzi? Każdy zarejestrowany użytkownik.
Zmiany: Post'y mogą być edytowane i kasowane przez ich autorów.
Posty: kod HTML jest OFF. Uśmieszki są ON. vB code jest ON. [IMG] jest ON.
 


Zajrzyj na F·P·P · N·E·W·S
po więcej news'ów ze świata gier FPP.

< Kontakt - f·p·p · b·o·a·r·d >

SERWISY
fpp.pl | avp.fpp.pl | avp.fpp.pl/ogl | bia.fpp.pl | bhd.fpp.pl | cgl.fpp.pl | chrome.fpp.pl | cs.fpp.pl
cod.fpp.pl | cz.fpp.pl | doom3.fpp.pl | duke.fpp.pl | ghostrecon.fpp.pl | halflife.fpp.pl halo.fpp.pl | j2k.fpp.pl
moh.fpp.pl | of.fpp.pl | swbf.fpp.pl | quake.fpp.pl | quake2.fpp.pl | quake3.fpp.pl | unreal.fpp.pl | redfaction.fpp.pl
sof.fpp.pl | rtcw.fpp.pl | tribes2.fpp.pl | bhd.fpp.pl

ZASOBY
news.fpp.pl | cgl.fpp.pl | battlenet.pl | gry-video.pl | g4ce.pl UrbanTerror.pl



board.fpp.pl
Podłącz nasz baner

© 2000 - 2004 fpp productions