Re: Granie przez i-net?
quote: Napisane oryginalnie przez tRoll_q
Do czego sluza komendy rate i snaps i jaka jest ich optymalna wartosc do SDI. HELP
snaps
Komenda dotyczy wyłącznie klienta i określa liczbę stanów gry otrzymywanych od serwera na sekundę, tzw. snapshot'ów. Zakres jej wartości mieści się od 10 do sv_fps serwera. Sv_fps dotyczy wyłącznie serwera i określa liczbę snapshotów wysyłanych do klientów. Wartości obydwu komend powinny być równe dla prawidłowej synchronizacji. Wartość domyślna obu jest równa 20 i w normalnych warunkach powinniśmy zmienić wartość snaps tylko jeśli na serwerze z jakiegoś powodu jest ustawiony wyższy sv_fps (można to podejrzeć w Server Info). Liczba snaps powinna być wtedy dzielnikiem sv_fps. Warto obniżyć wartość snaps, kiedy dysponujemy bardzo wolnym połączeniem o wysokim pingu przy jednocześnie wysokim com_maxfps i kiedy lagometer pokazuje sporo żółtego koloru zarówno na dolnym i górnym wykresie. Może to poprawić jakość połączenia.
rate
Komenda klienta, kontroluje maksymalną ilość bajtów na sekundę (Bps), jaką będziemy otrzymywać od serwera. Domyślnie 3000, czyli około 2.9kB/sek - jest to prawie połowa możliwości modemu (56kB to rate 7000). Wniosek taki, że szybkie połączenie nie jest najważniejszym czynnikiem jego jakości. Quake3 zawiera w sobie mechanizm kompresji (zwłaszcza w 1.29), więc rate równy 3000 i tak pozwala na wymianę danych z większą prędkością (o kilkadziesiąt procent), ponieważ pakiety są skompresowane przed wysłaniem. Analogicznie pracują modemy - często przy ściąganiu np. dużego pliku tekstowego możemy obserwować prędkość przekraczającą możliwości modemu. Dzieje się tak ponieważ plik ten ulega skompresowaniu, a modem po dekompresji myśli że odebrał plik nieskompresowany i na tej podstawie oblicza prędkość tranferu. Odpowiednikiem tej komendy po stronie serwera jest sv_maxrate. Domyślnie jest ona równa zero, co oznacza, że serwer nie narzuca maksymalnej wartości rate. Gdyby taką narzucił, to zmiana rate po stronie klienta powyżej sv_maxrate nie miała by sensu. Sv_maxrate można również w większości przypadków podejrzeć w Server Info. Kiedy zmieniać rate? Jeśli sv_maxrate jest równe 0, to logiczne by było zwiększać rate dla szybkich połączeń typu LAN czy cable, a zmniejszać dla bardzo wolnych. O ile zwiększanie jest jak najbardziej prawidłowe, to zmniejszać nie ma za bardzo czego, ponieważ wspomniane wyżej 2.9kB jest właściwe dla modemu 28.8kbps, więc już dla modemu 56k wartość rate mogłaby być zwiększona. W przypadku wymienionym wyżej przy omawianiu snaps, kiedy lagometer wskazuje dużo żółtych linii na obydwu wykresach, wskazane jest obok zmniejszania snaps zwiększanie rate, co może działać synergicznie.
-----
Dla twojego SDI powinienes wpisac - Rate 10000 i Snaps 20
__________________
° http://gazi.deviantart.com °
Zgłoś post do moderatora | IP: Zalogowane
|