FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=42)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=10441)


Posted by franc on 07-05-2003 17:08:

fps-y - jak?

Teraz was pomecze kwestia fps-ow. Mam kopma:
celek 600, rivka tnt2 32mb, 128 ramu nonamy, plyta glowna jakas stara, winde 98se. Na tym sprzecichu niestety mam max 25 fpsow, spadaja do 6. Za diabla nie da sie grac. Config w zalaczniku. Jakby ktos byl tak mily i looknal i napisal co jeszcze moge zmienic, zeby je podniesc, to bylym bardzo wdzieczny i ma u mnie duzego browarka, jak sie kiedys spotkamy.


Posted by LuZnY on 07-05-2003 17:42:

cg_muzzleflash 0
cg_shadows 0
r_picmip 3
r_detailtextures 0
r_dynamiclight 0
r_dlightBacks 0
r_primitives 999

com_hunkMegs 80 - przy 128 ramu spokojnie mozesz dac tyle
com_maxfps - odpal timedemo i zlookaj sredni fps, a potem ustaw wedlug tabeli -> http://members.lycos.co.uk/luzny/fps.html

r_texturebits 16
r_colorbits 16 - 0 afaik to default, czyli w grze bedziesz mial taki tryb jak na pulpicie (16/32bit)

__________________
I'm with stupid
||
||
\/


Posted by Dr@gon_Master on 07-05-2003 18:10:

s_doppler "0"
s_khz "11 "

Dzwiek nie musi byc najlepszej jakosci

cg_maxPrecip "0"<-- Brak kropli deszczu lub platkow sniegu na planszach takich jak Rommel


cg_sfxParticles "0"
cg_sfxParticleSmoke "0"
cg_sfxShowDamage "0"
cg_sfxSurfaceImpacts "0"

To moje uwagi co do configa.

Franc masz efekt �usek odlatujacych od broni ?

__________________
Jestem coraz lepszy


Posted by koodazed on 07-05-2003 20:44:

kup pan gf2mx400 jak masz pan fundusze.. widzialem takie karty za 80zl, a wydajnosc wzrosnie o jakies 20fps.. na takim samym sprzecie mam 55fps.. w miare stale. (wczesnije mialem rive tnt2 32mb i mialem 35fps)

__________________
Sapiente prima stultitia caruisse


Posted by cZAx on 07-05-2003 22:54:

kup pan ram! imo to najwiecej daje w urt. qpel ma ath1500 gf4mx400 64ram 128 ramu i na low ok 25 wiciaga :OOO

__________________
called to duty


Posted by MaxiM on 08-05-2003 01:19:

quote:
Napisane oryginalnie przez cZAx
qpel ma ath1500 gf4mx400 64ram 128 ramu i na low ok 25 wiciaga :OOO


IMO niemozliwe, ma jakiegos wala i tyle. Na tym sprzecie powinno mu calkiem przyzwoicie chulac.

__________________
� r3surrection team - www.r3surrection.net �


Posted by franc on 08-05-2003 09:53:

Thumbs down ze tak powiem - dupa zbita

Thx za podpowiedzi, ale niestety. Wpisalem do konfiga wszystkie wasze uwagi i co sie okazalo? Ze po uruchomieni gierki i odpaleniu zmodyfikowanego konfiga uzyskalem czarny ekran, a nastepenie za kazdym razem jak probuje na nowo odpalic gierke mam totalny zwis. Nie da sie i juz. Za nic na swiecie nie chce pojsc. Nic nie dziala - nawet miekki reset, musze uzywac palca wskazujacego. Coz, chyba czeka mnie przewalenie gierki od nowa.


Posted by forever on 08-05-2003 11:20:

quote:
Napisane oryginalnie przez koodazed [...]

Kood twoj avatar mnie rozwala normalnie

__________________
oczywi�cie si� myl� i nie mam racji ani poj�cia o tym co pisz�...


Posted by koodazed on 08-05-2003 14:35:

hehehe, jak pierwszy raz zobaczylem ten obrazek to smialem sie z pol godziny

co do cfg.. hmm napisz go od podstaw jeszcze raz, powinien pojsc...
co do tego athlona 1500, nie wierze zeby bylo 25fps.. po prostu niemozliwe, albo koles ma cos zle ze sprzetem albo cos ****** w windzie, co zabiera duzo mocy procesora czego efektem jest malo fps..

__________________
Sapiente prima stultitia caruisse


Posted by cZAx on 08-05-2003 14:59:

ta ****, zmyslilem sobie to by byc taki mlodziezowy i wam zaimponowac =p

p.s. naprawde tak ma :o

__________________
called to duty


Posted by PAPUGa on 08-05-2003 19:06:

quote:
Napisane oryginalnie przez koodazed
hehehe, jak pierwszy raz zobaczylem ten obrazek to smialem sie z pol godziny





ten obrazek jest troszk� podobny do mojego kolegi z pracy...
te� ma troszki podobn� facjat� i dwa kucyki ....

__________________
bang! bang! ... a kto pozamiata i powynosi �miecie?


Posted by DARK_ANGEL on 09-05-2003 10:24:

quote:
Napisane oryginalnie przez Dr@gon_Master
s_doppler "0"
s_khz "11 "

Dzwiek nie musi byc najlepszej jakosci




Wez w ogole zapomnij o tym zdaniu :OOOO

dzwiek to w urt polowa sukcesu wiec tych komend sie NAWET NIE TYKAJ .....

Ram ? nie to nie tyle wina ramu ze masz malo fps tylko twojej Rivki ktora jest juz przezytkiem .... RAM nie ma duzo wspolnego z fpsami - im wiecej tym szybciej sie gra laduje , podobnie z procem .....

Zreszta sam wiem jak na starym kom,pie dorzucilem 128 ramu to na Benchmarku nie bylo jakiejs "porazajacej" roznicy ...
a wiec sluchaj sie kooda , kup jakiegos gf2mx 400 (tylko bron cie boze 200 !!!!! ) a ta rive to wez posmaruj smalcem i rzuc psom na pozarcie ;d


Posted by Sniezek on 09-05-2003 11:46:

DARK_ANGEL jesli nadal bedziesz karmil psy rivami ze smalcem , zglosze znecanie sie nad zwierzetami strazy miejskiej !!!...gdyby twoj pies mogl mowic kupowalby radeona, pokarm championow

__________________
Panie, daj mi sile...


Posted by koodazed on 09-05-2003 15:39:

s_doppler to komenda odpowiedzialna za dzwiek... np przelatujacej rakiety - slychac wtedy glosny szum wiec nie wiem jak to sie ma w UrT...

__________________
Sapiente prima stultitia caruisse


Posted by forever on 10-05-2003 05:53:

quote:
Napisane oryginalnie przez PAPUGa
ten obrazek jest troszk� podobny do mojego kolegi z pracy...
te� ma troszki podobn� facjat� i dwa kucyki ....


hehehe... i jeszcze pracuje ??
A tak BTW to pomogl bys mi ten router skonfigurowac...

__________________
oczywi�cie si� myl� i nie mam racji ani poj�cia o tym co pisz�...


Posted by Rombi on 10-05-2003 09:39:

Unhappy L.A.S.K.A. (La� A Sika� - Kt�re Akceptujesz?) :)

Mi po zmienieniu tych komend w cfg'u, gdy wchodze do menu pokazuje sie bialy obraz i nic nie widze, ale moge wszystko robic i dzieki mojemu wyczuciu udaje mi sie wyjsc "na slepo" (eeee jakby mi ktos flasha prosto w oczy rzuci�.

=========EDIT===========
Zmieni�em komende r_primitives (czy jakos tak) spowrotem na 0 i jest wszystko git (od pocz�tku ta komenda mi troche �mierdzia�a )

__________________
If You find a few minutes to pray, i know Jah will show You the way....



W�a�nie s�ucham:


Posted by forever on 10-05-2003 19:37:

quote:
Napisane oryginalnie przez LuZnY
[...]
r_primitives 999
[...]


to powoduje kaszan� u mnie - reszta dzia�a...

__________________
oczywi�cie si� myl� i nie mam racji ani poj�cia o tym co pisz�...


Posted by LuZnY on 10-05-2003 22:31:

tfu tfu
no ta, maly blad ;q
r_primitives 0

r_lodbias 999
r_subdivisions 999 - chociaz max. to 3 czy 4 (ograniczone przez sid), ale 999 jest takie pro ;q

__________________
I'm with stupid
||
||
\/


Posted by forever on 11-05-2003 06:57:

quote:
Napisane oryginalnie przez LuZnY
tfu tfu
no ta, maly blad ;q
r_primitives 0

r_lodbias 999
r_subdivisions 999 - chociaz max. to 3 czy 4 (ograniczone przez sid), ale 999 jest takie pro ;q


no
teraz hula.... a co pokolei te linijki robi� ??
edit:
Aha i jeszcze jak� ustawi� warto�� tego com_hunkMegs je�li si� ma 512 mb ramu ??

__________________
oczywi�cie si� myl� i nie mam racji ani poj�cia o tym co pisz�...


Posted by DARK_ANGEL on 11-05-2003 10:23:

r_lodbias 2 - Zmniejsza pewien bli�ej nieokre�lony wsp�czynnik z zyskiem fps

r_subdivisions 25 - Zmniejsza pewien wsp�czynnik zwi�zany z renderowaniem krzywych.



:> nie pytaj co to robi bo nie ja to pisalem


Posted by LuZnY on 11-05-2003 14:25:

quote:
Napisane oryginalnie przez forever
no
teraz hula.... a co pokolei te linijki robi� ??
edit:
Aha i jeszcze jak� ustawi� warto�� tego com_hunkMegs je�li si� ma 512 mb ramu ??


odpal sobie jakas mapke zwyklym q3 (polacam dm6 ;q) od razu zauwazysz roznice, ofkz w ut nie jest to tak widoczne, ale zafsze daje te ulamki fpsow ;q
co do com_hunkMegs - w manualu pisze, ze 128 wystarcza by zaladowac cale ut do pamieci (czy cus ;p ) ale nikt nie zabrania dac wiecej ;q

__________________
I'm with stupid
||
||
\/


Posted by koodazed on 11-05-2003 14:40:

z tym lodbias to roznie bywa, bo niektorzy twierdza, ze jest to (skrot od "lod") level of details i teraz kwestia sporna: modeli czy tekstur, ponoc to pierwsze... ale SID i tak wszystko poblokowali wiec wlasciwie nie ma sensu grzebac

jakbym mial 512ram to bym dal hunkmegs 128 lub 256 bo wiecej i tak nie ma sensu.

__________________
Sapiente prima stultitia caruisse


Posted by FrD on 11-05-2003 16:09:

hmm..

r_subdivisions jest ograniczone przez dana mape kazdy maper ustawia max na mape :/

__________________
odr�niam si� od reszty u�ytkownik�w


Posted by FrD on 11-05-2003 16:18:

hmm..

r_subdivisions jest ograniczone przez mapera ktory tworzac mape ustanawia max tej komendy mozliwy do ustawienia, i komenda ta zmienia luki, na powierzchnie kanciaste, wszystkie zaokraglenia zmieniaja sie w krzywe, dzieki temu mozna widziec "przez sciany/podlogi" na niektorych mapach ale to raczej w vq3, i lodbias to na pewno jakosc modeli, pamietam ze gdy wolniej w vq3 wczytywaly sie modele w menu wybierania swojego modelu to trzeba bylo pogorszych ta komenda ich jakosc zeby wczytywaly sie szybciej...

__________________
odr�niam si� od reszty u�ytkownik�w


Posted by forever on 11-05-2003 20:00:

quote:
Napisane oryginalnie przez LuZnY
[...]co do com_hunkMegs - w manualu pisze, ze 128 wystarcza by zaladowac cale ut do pamieci (czy cus ;p ) ale nikt nie zabrania dac wiecej ;q
good to dalem 256 czyli polowke

__________________
oczywi�cie si� myl� i nie mam racji ani poj�cia o tym co pisz�...


Posted by on 13-05-2003 18:35:

??

Ile moge da� "seta com_hunkMegs" przy 256 mb ram ?


Posted by koodazed on 13-05-2003 18:48:

anyway... jakbys przeczytal pare postow wyzej, to bys wiedzial, ze z reguly daje sie polowe wartosci tego ile ramu mamy.. masz 256? daj 128..

poza tym: to jest internet i duzo mozna poczytac o tym jak skonfigurowac gre...
http://www.q3arena.gry.wp.pl zajrzyj do dzialu artykuly i czytaj
http://www.urbanterror.pl niektore moje kolumny, pisalem o roznych komendach itd...
http://www.urbanterror.net i poczytaj MANUAL, o ile znasz jezyk angielski....

__________________
Sapiente prima stultitia caruisse


Posted by DARK_ANGEL on 13-05-2003 19:09:

alez kood , po co myslec ?


Posted by forever on 13-05-2003 20:02:

quote:
Napisane oryginalnie przez DARK_ANGEL
alez kood , po co myslec ?

no w�a�nie - zw�aszcza �e to tak strasznie boli... i proszki nie pomagaj�...
O! Chipsy przysz�y...

__________________
oczywi�cie si� myl� i nie mam racji ani poj�cia o tym co pisz�...


Posted by franc on 14-05-2003 08:52:

Talking THX za helping henda

Dzieki all za rady, porady, wskazowki. Jakos to chodzi, znaczy sie biega - max 35 daje sie wyciagnac. To ze spada do 9 - trudno - kocha sie dalej. :-) Jeszcze raz thx za pomoc - widzimy sie zapewne na serwie - wiec czuj, czuwaj.


Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 18:47.