FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=32)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=10621)


Posted by sYs|yavor on 05-06-2003 11:28:

Ostrzezenie

To forum jest malo uczeszczane, ale czuje sie w obowiazku zamiescic ponizsze ostrzezenie dla graczy potencjalnie zainteresowanych UT. Jest ono bezposrednio zwiazane nie z sama gra, a ze srodowiskiem graczy, ktorzy "rzadza" polska scena UT.

Nie chce wnikac w szczegoly calej sprawy, pozwole sobie wykorzystac moj autorytet jako dziennikarza piszacego do najwazniejszych polskich czasopism o komputerach, grafice i grach. Z racji pelnionych obowiazkow mam wyrobione wyobrazenia dotyczace praktycznie wszystkich wiekszych scen gier sieciowych w Polsce.

Otrzegam Cie wiec, graczu. Polska scena UT jest w mojej opinii najgorsza z polskich scen. Nowicjusze traktowani sa jak bydlo, zarowno na serwerach jak i na glownym forum chamstwo i wulgarnosc nie sa wyjatkiem a norma, zas grupka uzurpujacych sobie prawo do wszechwiedzy graczy naduzywa swoich przywilejow w kazdej dziedzinie - od zasad moderowania forum (wyrozumialych dla wspolwyznawcow po bany dla niewygodnych) przez metody prowadzenia i adminowania serwerow (zmiany map w srodku mapy wg. widzimisie adminow, bany wg. widzimisie adminow). Scena jest sklocona, niezyczliwa, a organizatorzy glownych turniejow miast wspolpracowac, patrza na siebie wilkiem.

UT nie jest gra idealna, ale granie w nia w Polsce szybko przestaje byc przyjemnoscia z uwagi na to, co ze scena zrobila tzw. elyta. Dlatego polecam inne gry sieciowe, w ktorych atmosfera jest znacznie, znacznie lepsza, nie mowiac o lepszej grafice czy lepszym kodzie sieciowym. Tactical Ops, America's Army, Battlefield 1942, Return to Castle Wolfenstein, Medal of Honor, "moj" Tribes 2, nawet Quake - wszystkie te sceny, choc zadna nie jest idealem zaoferuja Tobie znacznie wiecej, a granie w gre sieciowa bedzie tym, czym byc powinno: przyjemnoscia. Przynajmniej w wiekszosci przypadkow :-)

Wybor, jak zwykle, nalezy do Ciebie. W kazdym razie... uprzedzalem :-P


Posted by Default on 05-06-2003 13:42:

Wyjasnij mi jedno - jestem zawodowym programista, ale czegos podobnego jeszcze nie slyszalem - co to jest ten ,,lepszy kod sieciowy'' - chetnie sie dowiem bo pierwszy raz w zyciu jak mowie slysze takie okreslenie.

Co do polskiej sceny UT to akurat ona mnie malo interesuje, gram w UT bo lubie i u mnie w okolicy zawsze jest z kim zagrac, wiec UT scena jest mi niepotrzebna.


Posted by WyrwiNera on 05-06-2003 15:04:

Yavor to akurat Ci si� nie uda�o bo wysz�a z tego ostrze�enia reklama. Niepokorni mog� teraz si� rejestrowa� by pr�bowa� co� zmieni�, zobaczy� jak tam jest lub by dorzuci� swoje pi�� groszy do i tak n�dznego zachowania (ja �wi�ty nie jestem).
�mia� i p�aka� mi si� chcia�o jak widzia�em zapa� z jakim chcia�e� co� tam zmieni� lub przynajmniej wp�yn�� na to by si� oczy niekt�rym otworzy�y (chyba), bo wiedzia�em �e i tak nic z tego nie b�dzie i nic si� nie zmieni.
chyba jednak ta niby scena UT troche Cie obchodzi (twierdzi�e� �e nie) bo ostatnie Twoje "artyku�y" i to ostrzezenie o tym �wiadcz�.
Ja czasami wetkn� kij w mrowisko ale na d�u�sze k�utnie z "m�drzejszymi" nie mam ochoty.
aha i nie wszyscy na forum to chamy chocia� wi�kszo�� zadatki na chama ma.
a jak cham�wa to na ca�ego i dlatego walczy�em o wolny �mietnik, chocia� z drugiej strony tylko tam mo�na by�oby podyskutowa� na tematy niewygodne dla "elyty"

za�apa�e� bana - wiedzia�em ha ha


Posted by Ut chaos on 05-06-2003 19:18:

quote:
Napisane oryginalnie przez Default
Wyjasnij mi jedno - jestem zawodowym programista, ale czegos podobnego jeszcze nie slyszalem - co to jest ten ,,lepszy kod sieciowy'' - chetnie sie dowiem bo pierwszy raz w zyciu jak mowie slysze takie okreslenie.


Z tego co pami�tam, to poprzez okre�lenie "Lepszy Kod Sieciowy" rozumie si� ni�sze pingi podczas gry, mniejsza liczba "skok�w" w grze i tym podobne...

__________________

My heart is like an open highway


Posted by Default on 06-06-2003 05:17:

quote:
Napisane oryginalnie przez Ut chaos
Z tego co pami�tam, to poprzez okre�lenie "Lepszy Kod Sieciowy" rozumie si� ni�sze pingi podczas gry, mniejsza liczba "skok�w" w grze i tym podobne...


I na to ma wplyw ten ,,lepszy kod sieciowy'' ?
PS. ROTFL


Posted by sYs|yavor on 08-06-2003 18:52:

Default:

>Wyjasnij mi jedno - jestem zawodowym
>programista, ale czegos podobnego
>jeszcze nie slyszalem - co to jest ten
>,,lepszy kod sieciowy'' - chetnie sie
>dowiem bo pierwszy raz w zyciu jak
>mowie slysze takie okreslenie.

Jako zawodowy programista powinienes odrozniac lepszy algorytm od algorytmu gorszego. Sformulowanie "lepszy kod sieciowy" jest skrotem myslowym oznaczajacym programowa realizacje algorytmu synchronizacji zdarzen pomiedzy klientem a serwerem lepiej sprawdzajacego sie w warunkach polaczen internetowych.

Sadzilem, ze to dosc proste


Posted by sYs|yavor on 08-06-2003 19:03:

WyrwiNera:

Kazda wzmianka o czyms gdzies jest forma reklamy. Pytanie tylko, czy wydzwiek tej reklamy jest pozytywny, czy negatywny. Jesli odbiorca nie jest w stanie tego ocenic, raczej nie ma co sie przejmowac tym, ze trafi do takiego a nie innego srodowiska - widocznie mu to odpowiada

>�mia� i p�aka� mi si� chcia�o jak widzia�em
>zapa� z jakim chcia�e� co� tam zmieni�

Lol. Nic tam nie chcialem zmienic. Przeszlo pol roku nie pisalem tam zadnych postow, gdyz mialem dosc egoizmu tamtejszych mastahow. Nie wiem, czy na przyklad wiesz, ze kolega Piter dajac mi tam bana za wspomniane "widocznie poszedl do klubu sportowego i tam mu powiedziano, ze jest ok" odmowil mi nastepnie skasowana konta. Tia, zazadalem tego od niego, a kolega mastah na to: "skasuje, ale wylacznie wowczas, gdy otrzymam normalna poczta pisemna prosbe o skasowanie". Po czym po tygodniu dostaje maila z pytaniem, czy jako redaktor SGK nie bylbym zainteresowany relacja z finalow jego turnieju... Przyznam, tak wywindowanego egoizmu nie widzialem od lat....

>chyba jednak ta niby scena UT troche
>Cie obchodzi

Owszem. Jestem zainteresowany tym, aby ludzie chcieli grac w gry sieciowe. Na paru innych scenach tez mi zalezy i gdy tam ktos cos robi nie tak, tez czasami zabieram glos.

>aha i nie wszyscy na forum to chamy

Owszem, wiem. Klopot w tym, ze moim zdaniem tolerowanie chamstwa jest niczym innym, jak wyrazeniem milczacej zgodny na nie - i tak patrzac na sprawe zaczynasz miec watpliwosci, czy tych chamow jest tam faktycznie malo. Zreszta nie o samo chamstwo chodzi, gorzej jest z tym, iz polska scena UT to republika kolesiow...

>za�apa�e� bana - wiedzia�em ha ha

Och, bylem pewny, ze go dostane. Nie od moderatorow, bo oni sa tchorzem podszyci. Ale Piter byl moja wielka nadzieja, wszak juz za "kluby sportowe" bana mi dal


Posted by Default on 08-06-2003 19:33:

quote:
Napisane oryginalnie przez sYs|yavor
Jako zawodowy programista powinienes odrozniac lepszy algorytm od algorytmu gorszego. Sformulowanie "lepszy kod sieciowy" jest skrotem myslowym oznaczajacym programowa realizacje algorytmu synchronizacji zdarzen pomiedzy klientem a serwerem lepiej sprawdzajacego sie w warunkach polaczen internetowych.

Sadzilem, ze to dosc proste [/B]

*ROTFL*

Z Twojej wypowiedzi moge tylko wywnioskowac, ze nie masz zielonego pojecia jak dziala siec/internet. I co znaczy ,,lepiej sprawdzajace sie w warunkach polaczen internetowych'' bo to stwierdzenie juz mnie powalilo do reszty?

Polecam jakas dobra lekture o sieciach moze ona Ci otworzy szerzej oczy.

Pozdrawiam.


Posted by WyrwiNera on 09-06-2003 10:46:

quote:
Napisane oryginalnie przez sYs|yavor
Po czym po tygodniu dostaje maila z pytaniem, czy jako redaktor SGK nie bylbym zainteresowany relacja z finalow jego turnieju... Przyznam, tak wywindowanego egoizmu nie widzialem od lat....

Nie ma si� czemu dziwi�. Po co pozbywa� si� definitywnie kogo� kogo mo�na jeszcze wydoi� (wykorzysta�) nawet je�li ten kto� sprawia k�opoty. Podejrzewam, �e gdyby� pracowa� np. w zak�adach mi�snych nie musia�by� wydawa� pieni�dzy na znaczek


Posted by VidlaK on 09-06-2003 11:35:

Default czego sie douszukujesz ?- probojesz kogos osmieszyc ? - kazdy wie po co sie optymalizuje kod sieciowy , miedzy innymi poto wydaja co kfile kolejna latke do gry, a Ty zadajesz pytania jakbys szukal igly w stogu siana, daj sobie spokoj. Jako pokute poszukaj sobie informacji dlaczego wprowadzili cos takiego jak Quake World zamiast standardowego Quaka :>. Taki doswiadczony informatyk jak Ty z pewnosci da sobie rade z przegladarka..nawet tekstowa :>

__________________
Niezno�ne B�ogos�awie�stwo Riffu
[Member Of Flat Earth Society]


Posted by Default on 09-06-2003 12:02:

Nie no naprawde nowych rzeczy sie dowiaduje. Z Waszych wypowiedzi wynika ze na ping i packet loss wplywa kod sieciowy - przyjmijmy ze ok to teraz jak ten kod sieciowy wyglada, bo z mojego (moze i blednego) punktu widzenia, duzego pola manewru programista nie ma tutaj(klient<->serwer), a jednak wedlug Was jest inaczej...

Ja Wam sie przyznam, ze do tej pory myslalem, ze to _routing_ wplywa na ping i packet loss, ale widze, ze zle myslalem wiec poprosze (jesli mozna) o szczegoly tego ,,lepszego kodu sieciowego'' bo jeszcze o tym w zadnej ksiazce/tutorialu nie slyszalem wiec chetnie sie dowiem co nieco na ten temat.

Pozdrawiam.


Posted by VidlaK on 09-06-2003 15:43:

Chodzi oo redukcje ilosci niepotrzebnie wysylanych informacji lub ich umiejetne formowanie (lub cos w tym stylu)...to chyba logiczne i nie trzeba byc programista zeby zrozumiec...pozatym ok - uznajmy ze Ty jestes super programistom - tylko ze to forum nie sluzy temu zebys to udowadnial :>

__________________
Niezno�ne B�ogos�awie�stwo Riffu
[Member Of Flat Earth Society]


Posted by Default on 09-06-2003 16:55:

Jednak wpadliscie w moja pulapke - bo celowo zaczepilem w temacie kolege co zaczal o tym kodzie...

Ludzie, nie ma czegos takiego jak ,,lepszy kod sieciowy'' - nie czytajcie tych durnych pism (CDAction zwlaszcza, bo jak widze co tam goscie pisza nie majac zielonego pojecia w temacie to az mi sie niedobrze robi). Pisze o tym bo co rusz slysze ludzi co to bredza niemajac zielonego pojecia jak dziala siec a co dopiero o programowaniu. Nie sugerujcie sie co Wam producent gry powie czy ktos inny - kazdy chwyt marketingowy jest dobry.

Routing jest to proces polegajacy na wybieraniu najlepszej sciezki i to ma smiertelne znaczenie w czasie gry. Jesli routing do serwera jest zly to wraz z nim praktycznie wszystkie inne parametry i wtedy zaczynaja sie klopoty (lagi, pingi) - wedle Waszego rozumowania ja np. na tych grach z ,,lepszym kodem sieciowym'' powinienem miec znacznie lepsze pingi, a to kompletna bzdura.

Wszystko jest zalezne od routingu - w programowaniu nie ma czegos takiego jak ,,zmniejsz ping, polacz sie szybciej czy Bog wie co jeszcze'' itp - kazda ingerencja w programowaniu w pakiet wysylany (OUTPUT) to juz strata na szybkosci (szyfrowanie, itp), aplikacja klient-serwer (czyli poprostu te gry sieciowe) ma tylko jedno zadanie: nawiaz polaczenie z serwerem i utrzymaj je, nie ma tutaj cudow - tak wyglada caly ten Wasz ,,lepszy kod sieciowy'' - nie ma absolutnie podzialu na lepszy/gorszy. A jak nawiazuje polaczenie to juz tutaj routing ma do powiedzenia sporo i jesli on bedzie nie sprzyjajacy to i cala gra. Nie ma zadnej synchornizacji czy cudow jest poprostu: nawiaz polaczenie i kropka. Rozlaczy - polacz ponownie i kropka.

I to wszystko to siec wiec nie wazne czy to ,,warunki internetowe'' czy LAN - i to i to to siec wiec dziala na takiej samej zasadzie i nie ma prawa byc inaczej.

Mam nadzieje, ze sprawe przedstawilem jasno - wszystkie gry sieciowe UT, Q3 itp maja taki sam kod sieciowy, zaden lepszy czy gorszy, a pingi, packet loss zaleza tylko od routingu do serwera i tylko od tego czynnika.

Pozdrawiam.


Posted by sYs|yavor on 09-06-2003 18:09:

Default, gdybys jako programista pracowal u mnie, wlasnie stracilbys prace. Mylisz podstawowe pojecia. Protokol sieciowy nie ma nic wspolnego z kodem sieciowym gry. Na to, w jaki sposob dane sa przekazywane od klienta do serwera i z powrotem w sposob oczywisty gra wplywu nie ma i Twoje rewelacje sa czystymi truizmami. Klopot w tym, ze oprocz czysto technicznego transferu pakietow istotne jest takze to, co w tych pakietach jest. Kluczowe zagadnienia dotycza tu synchronizacji zdarzen pomiedzy serwerem a klientami i obejmuja szereg problemow, takich jak przewidywanie ruchow graczy, interpolacje dyskretnych danych do postaci ciaglej, nanoszenie poprawek. Od algorytmow tej synchronizacji zalezy, czy gra bedzie sie nadawala do grania przez internet, czy tez nie. Przyklad - Unreal Tournament ze swoim beznadziejnym kodem sieciowym zajmuje ok. 3-5 KB/s w celu synchronizacji zdarzen przy meczach 5v5. W tej samej objetosci Tribes 2 zawiera informacje nawet o akcjach 40 czy 60 graczy i dziesiatkow pojazdow - i odbywa sie to bez efektow typu niezaliczone strzaly czy przesuniecia postaci wzgledem bryl uzywanych do detekcji kolizji. Kolejna rzecza, z ktora termin "kod sieciowy" w odniesieniu do gier ma cos wspolnego, jest na przyklad sposob dzialania broni. Jesli bronie typu point & click dominuja, mozna sie spodziewac, ze kod sieciowy nie da sobie rady z synchronizacja zdarzen i predzej czy pozniej dojdzie do efektow typu "niezaliczanie strzalow". Gra konstruowana z mysla o dobrym kodzie sieciowym moze wiec uzyskac znacznie lepszy efekt pracy w internecie poprzez przyznanie dominujacej roli broniom strzelajacym pociskami, ktore chwile leca, a wiec mozna przewidywac tor ich lotu. Malo tego, utrata pakietu nie jest wowczas przyczyna niezaliczenia strzalu, gdyz ruch pocisku trwa w czasie i mozna go przewidziec - a tego w przypadku strzalu z unrealowej snajpy juz nie zrobisz.

Generalna rada na koniec, Default: jesli chcesz kogos wykpic, najpierw sie do tego przygotuj, bo niechcacy mozesz wykpic... samego siebie.


Posted by Default on 09-06-2003 19:36:

quote:
Napisane oryginalnie przez sYs|yavor
Default, gdybys jako programista pracowal u mnie, wlasnie stracilbys prace.

Straszne - napewno bym nie pracowal u osoby ktora nie ma zadnego pojecia o sieciach.

quote:
Mylisz podstawowe pojecia. Protokol sieciowy nie ma nic wspolnego z kodem sieciowym gry.

Przeczytaj uwaznie moj poprzedni post i dopiero napisz.

quote:
(...).Klopot w tym, ze oprocz czysto technicznego transferu pakietow istotne jest takze to, co w tych pakietach jest.

Bzdura. Sprawdz na czym polega to wszystko a nie cytuj mi tutaj wyryte na pamiec czytanki internetowe.

quote:
Kluczowe zagadnienia dotycza tu synchronizacji zdarzen pomiedzy serwerem a klientami i obejmuja szereg problemow, takich jak przewidywanie ruchow graczy, interpolacje dyskretnych danych do postaci ciaglej, nanoszenie poprawek. .


quote:
Od algorytmow tej synchronizacji zalezy, czy gra bedzie sie nadawala do grania przez internet, czy tez nie. Przyklad - Unreal Tournament ze swoim beznadziejnym kodem sieciowym zajmuje ok. 3-5 KB/s w celu synchronizacji zdarzen przy meczach 5v5. .

Skoncz Ty czlowieku takie bzdury gadac, Ty wogole widziales kod zrodlowy UT ze wypowiadasz sie jak on dziala?
*ROTFL*

quote:
W tej samej objetosci Tribes 2 zawiera informacje nawet o akcjach 40 czy 60 graczy i dziesiatkow pojazdow - i odbywa sie to bez efektow typu niezaliczone strzaly czy przesuniecia postaci wzgledem bryl uzywanych do detekcji kolizji. Kolejna rzecza, z ktora termin "kod sieciowy" w odniesieniu do gier ma cos wspolnego, jest na przyklad sposob dzialania broni. Jesli bronie typu point & click dominuja, mozna sie spodziewac, ze kod sieciowy nie da sobie rady z synchronizacja zdarzen i predzej czy pozniej dojdzie do efektow typu "niezaliczanie strzalow". Gra konstruowana z mysla o dobrym kodzie sieciowym moze wiec uzyskac znacznie lepszy efekt pracy w internecie poprzez przyznanie dominujacej roli broniom strzelajacym pociskami, ktore chwile leca, a wiec mozna przewidywac tor ich lotu. Malo tego, utrata pakietu nie jest wowczas przyczyna niezaliczenia strzalu, gdyz ruch pocisku trwa w czasie i mozna go przewidziec - a tego w przypadku strzalu z unrealowej snajpy juz nie zrobisz..

*ROTFL*^n - niewiedzialem, ze istnieja ,,inteligentne naglowki'' ktore to transportuja, a tak na marginesie ja mowie o warstwie sieci a ty o aplikacji wiec to sie mija z celem to co Ty gadasz - postudiuj sobie model ISO/OSI to zrozumiesz o co mi biega.

quote:
Generalna rada na koniec, Default: jesli chcesz kogos wykpic, najpierw sie do tego przygotuj, bo niechcacy mozesz wykpic... samego siebie.

Kogo ja chce wykpic? Wiesz wogole o czym rozmawiasz bo mi sie wydaje, ze nie bardzo.


Posted by Default on 09-06-2003 20:35:

Hmm chyba musze jednak po czesci przeprosic. Wlasnie sie spytalem graczy-programistow o ten szkopul i faktycznie kod sieciowy lepszy/gorszy mozna powiedziec istnieje - wiec wobec mojej klotni przepraszam tu owe osoby (z sYs|yavorem na czele) z ktorymi sie wyklocalem w tym temacie choc znajomi powiedzieli ze kod kodem, ale jak routingu dobrego nie ma (moja wersja) to kod tez duzo nie zdziala (prawie nic).

Jeszcze raz sorry


Posted by VidlaK on 09-06-2003 22:50:

spoko ....przynajmniej jesli chodzi o mnie :/

__________________
Niezno�ne B�ogos�awie�stwo Riffu
[Member Of Flat Earth Society]


Posted by sYs|yavor on 10-06-2003 01:57:

Nie przejmuj sie, Default. Zaczales dyskusje w starym, "defaultowym" stylu charakterystycznym dla polskich forow UT. Na szczescie skonczyles znacznie lepiej, wiec nie ma sprawy.

PS. A kod sieciowy UT widzialem. Moze nie asembler czy jakies obiekty z C++, ale to, co jest dostepne z poziomu UnrealScriptu. Mam tez ogolne pojecie o konstrukcji protokolu sieciowego tej gry.


Posted by Default on 10-06-2003 05:29:

quote:
Napisane oryginalnie przez sYs|yavor
Nie przejmuj sie, Default. Zaczales dyskusje w starym, "defaultowym" stylu charakterystycznym dla polskich forow UT. Na szczescie skonczyles znacznie lepiej, wiec nie ma sprawy.

PS. A kod sieciowy UT widzialem. Moze nie asembler czy jakies obiekty z C++, ale to, co jest dostepne z poziomu UnrealScriptu. Mam tez ogolne pojecie o konstrukcji protokolu sieciowego tej gry.



No dobra, ale zaczelo sie to wszystko o tej nieszczesnej sceny UT. I trzeba przyznac, ze tu tez masz sporo racji - probowalem sie zarejestrowac na forum.unreal.pl, ale szanowny Administrator do dzis nie zatwierdzil mojej rejestracji, zas na sieci ircowej unreala to zbyt duzo sie nie dowie, ale zauwazy sporo chamstwa.

Poprostu widzac to stracilem zaufanie do tej grupki powiazanej z unreal.pl, wiec ze swoim problemem udalem sie tutaj (dalo sie zarejestrowac). Jesli ktos lubi grac w UT (jak ja) i ma paru qpli gdzies blisko to scena UT jest mu nie potrzebna poprostu.


Posted by sYs|yavor on 10-06-2003 15:41:

>Jesli ktos lubi grac w UT (jak ja) i ma paru qpli gdzies blisko to
>scena UT jest mu nie potrzebna poprostu.

Wierz mi, nic nie tracisz, wrecz przeciwnie, sporo zyskujesz. Masz po prostu radoche z gry i nikt Ci nie powie, ze jestes lamerem bo grasz w sposob, ktorego Twoj "rozmowca" nie lubi (co najczesciej znaczy: "sam nie potrafi tak grac"). To zas zupelna norma na polskiej scenie UT.

Pozostaje miec nadzieje, ze w ktoryms z wszechswiatow rownoleglych polska scena UT wyglada normalnie :-) Choc to chyba kiepska pociecha :-)))


Posted by Default on 10-06-2003 19:23:

Co do forum to tutaj imo jest znacznie spokojniej, kulturalniej i lepiej niz na forum.unreal.pl gdzie sie rejestrowac nie da itp, szkoda tylko, ze tutaj nie ma serwisu o ut...


Posted by sYs|yavor on 10-06-2003 20:23:

To forum jest, niestety, niemal niezywe. Szkoda, mialoby szanse na normalnosc. Nie sadze jednak, aby udalo sie je rozruszac. Ja juz o UT powiedzialem wszystko co chcialem , reszta siedzi albo na forum Pitera, albo jest juz nauczona, ze zabieranie glosu wsrod mastahow konczy sie nieprzyjemnie... Do tego UT jest gra stara i nowych graczy przybywa mniej niz ubywa...

Coz, UT nie mialo w Polsce szczescia i - zwazywszy na powiazania powstajacej sceny UT2003 ze scena UT - UT2003 bedzie mialo go niewiele wiecej...


Posted by slawek on 17-06-2003 15:32:

Pozdrowienia z Off'u.
Stanowimy z Profesorem w�asn� scen� UT w �odzi.
Jest bardzo fajnie, bo to zabawna gra, a zbanowanie jednego z nas pozostawi�oby drugiego na pastw� bot�w.
Wczoraj wygra�em.
pzdr
slawek

ps. Default - z tak ma�ym sta�em na tym forum, po zrozumieniu b��du mog�e� po prostu si� nie pojawia� wi�cej, nikt by nie zauwa�y�/zapami�ta�, zamiast si� t�umaczy� czy przeprasza�, frajerze
Nic dziwnego, �e nie chc� Ci� zarejestrowa� na tamtym forum - jeste� INNY

__________________
"Podpis nie jest obowi�zkowy. Podpis pojawia si� pod twoim post'em."


Posted by Default on 17-06-2003 15:54:

quote:
Napisane oryginalnie przez slawek
Pozdrowienia z Off'u.
Stanowimy z Profesorem w�asn� scen� UT w �odzi.
Jest bardzo fajnie, bo to zabawna gra, a zbanowanie jednego z nas pozostawi�oby drugiego na pastw� bot�w.
Wczoraj wygra�em.
pzdr
slawek

ps. Default - z tak ma�ym sta�em na tym forum, po zrozumieniu b��du mog�e� po prostu si� nie pojawia� wi�cej, nikt by nie zauwa�y�/zapami�ta�, zamiast si� t�umaczy� czy przeprasza�, frajerze
Nic dziwnego, �e nie chc� Ci� zarejestrowa� na tamtym forum - jeste� INNY



Widze, iz okreslenie ,,kultura osobista'' jest Ci zupelnie obce...

Co do Twojej ostatniej konkluzji - kazdy jest inny, a rejestracji na tamtym juz mi dawno nie jest potrzebne, nawet jakby bylo to juz bym tam nie mial zamiaru szukac pomocy bo jak twierdzisz ,,jestem INNY'' ;>


Posted by slawek on 18-06-2003 13:28:

quote:
Napisane oryginalnie przez Default
Widze, iz okreslenie ,,kultura osobista'' jest Ci zupelnie obce...

Co do Twojej ostatniej konkluzji - kazdy jest inny, a rejestracji na tamtym juz mi dawno nie jest potrzebne, nawet jakby bylo to juz bym tam nie mial zamiaru szukac pomocy bo jak twierdzisz ,,jestem INNY'' ;>



To mnie zaskoczy�e�... Kazdy jest inny???? Rewelka. Musz� o tym w piaskownicy opowiedzie�.
A nie m�g�by� zamiast si� m�drowa�, wyt�umaczy� od razu to dziwne poj�cie w cudzys�owiu, kt�re jest mi (rzeczywi�cie) obce.

A w og�le - �artowa�em, w tym po�cie r�wnie�. To by� objaw rado�ci i sympatii. Samych ciep�ych uczu� oraz wzruszenia postawami os�b prowadz�cych dyskusj� zanim si� pojawi�em.
I nic nie powiem (aby nie zaognia�), �e "poczucie humoru" jest ci r�wnie obce jak mnie "kul... co� tam"

__________________
"Podpis nie jest obowi�zkowy. Podpis pojawia si� pod twoim post'em."


Posted by Default on 18-06-2003 15:48:

To nie widac, zebym mial poczucie humoru? Moze z 1 czesci nie, tu sie zgodze, ale reszte pozostawiam do Twojej oceny, popatrz dobrze, jest tam setka dobrych uczuc itp ;>


Posted by Pajda on 24-06-2003 00:55:

Default:

Brak akceptacji konta na forum.unreal.pl bynajmniej nie lezy po stronie "olewania" administratora. Administrator z takimi uprawnieniami jest niestety jeden, w weekendy jest zawsze nieobecny, zas od czasu do czasu wyjezdza. Dlatego proponuje napisac maila do niego. Niestety system ten zostal przyjety by ograniczyc niekonczace sie zmiany kont, ograniczyc dostep niekulturalnym ludziom itd. i niestety ma tez on swoje slabe strony co juz zauwazyles.

Ogolnie:

Co do chamstwa owszem jest jak na wielu duzych forach, jednak towarzysz yavor nieco przesadza, szczegolnie, ze sam lubil tam sobie zbluzgac roznych ludzi (zawsze jednak zaslaniajac sie dopasowywaniem poziomu do odbiorcy). W koncu zostal delikatnie mowiac "wyproszony" gdyz powtarzal sie w dodatku w coraz bardziej ordynarny sposob oraz sam prowokowal o danie mu bana (zreszta to nie byl pierwszy i pewnie nie ostatni ban:P). Nie powiem mial on sporo racji momentami, jednak ogolnie duzo wody uplynelo.

Jezeli chodzi o moja pozycje w tym wszystkim to jestem czytelnikiem jego wywodow od pierwszych for dyskusyjnych poswieconych UT, czesto zdazalo mi sie tez obserwowac je na forach innych gier. Na forum.unreal.pl od dluzszego czasu jestem moderatorem dzialu "pomoc" gdzie zajmuje sie udzielaniem wszelakich form pomocy glownie technicznej. Zaznaczam to gdyz moja wladza nie wychodzi poza ten dzial. Z yavorem probowalem swego czasu dyskusji. Mniej wiecej do czasu gdy zaczol on uzywac obrazliwych epitetow wobec mnie i innych graczy (czesto bliskich kolegow). Dodam tez, ze yavor przez dosyc raczej krotki czas byl takze moderatorem tego forum.

Dziekuje za uwage i pozdrawiam.

__________________
Oderint, dum metuant.


Posted by Pajda on 24-06-2003 01:00:

Aha jeszcze odnosnie kodu sieciowego UT dodam, ze cala sprawa w tym przypadku sprowadza sie do modulu symulacji zdazen i zamierzen tworcow gry. Udalo im sie to co chcieli osiagnac niestety panujace obecnie warunki psuja calosc. Jakbys (Default) chcial o tym posluchac zapraszam na priv (niechce mi sie pisac publicznie po raz 1001 ;P).

Zachecam tez do lektury staaarusienkiego tekstu o nazwie "Players Guide to UT Netcode by =NUB=garfield". Mozna tam znalesc kilka ciekawostek.

__________________
Oderint, dum metuant.


Posted by Default on 24-06-2003 17:48:

quote:

Default:

Brak akceptacji konta na forum.unreal.pl bynajmniej nie lezy po stronie "olewania" administratora. Administrator z takimi uprawnieniami jest niestety jeden, w weekendy jest zawsze nieobecny, zas od czasu do czasu wyjezdza. Dlatego proponuje napisac maila do niego. Niestety system ten zostal przyjety by ograniczyc niekonczace sie zmiany kont, ograniczyc dostep niekulturalnym ludziom itd. i niestety ma tez on swoje slabe strony co juz zauwazyles.


1,5 miesi�ca oko�o czeka�em na potwierdzenie - nie za d�ugo?
Ju� znalaz�em kompletne rozwi�zanie swoich problem�w wi�c nie potrzeba mi ju� �adnego forum (mo�e zg�oszenie usun��).


quote:


Ogolnie:

Co do chamstwa owszem jest jak na wielu duzych forach, jednak towarzysz yavor nieco przesadza, szczegolnie, ze sam lubil tam sobie zbluzgac roznych ludzi (zawsze jednak zaslaniajac sie dopasowywaniem poziomu do odbiorcy). W koncu zostal delikatnie mowiac "wyproszony" gdyz powtarzal sie w dodatku w coraz bardziej ordynarny sposob oraz sam prowokowal o danie mu bana (zreszta to nie byl pierwszy i pewnie nie ostatni ban). Nie powiem mial on sporo racji momentami, jednak ogolnie duzo wody uplynelo.



Czytalem wiele postow na forum.unreal.pl. Jak nie w postach bylo chamstwo to i z opowiesci graczy (np co bylo jak grali na serwerze). Co do IRCa to tam juz jest totalne przegiecie (bylem raz i akurat ostatni) - czy tam ktos kontroluje poziom kultury? Tutaj zdecydowanie yavor nie przesadza. Oczywiscie ja nie mowie o wszystkich graczach zwiazanych z unreal.pl, ktorzy sa na forum lub IRC, ale napewno o zdecydowanej wiekszosci. Ciezko znalezc tam osobnikow (w moim mniemaniu osobistym) o kulturze wystarczajacej do przeprowadzenia spokojnej (milej) konwersacji.

quote:

Jezeli chodzi o moja pozycje w tym wszystkim to jestem czytelnikiem jego wywodow od pierwszych for dyskusyjnych poswieconych UT, czesto zdazalo mi sie tez obserwowac je na forach innych gier. Na forum.unreal.pl od dluzszego czasu jestem moderatorem dzialu "pomoc" gdzie zajmuje sie udzielaniem wszelakich form pomocy glownie technicznej. Zaznaczam to gdyz moja wladza nie wychodzi poza ten dzial. Z yavorem probowalem swego czasu dyskusji. Mniej wiecej do czasu gdy zaczol on uzywac obrazliwych epitetow wobec mnie i innych graczy (czesto bliskich kolegow). Dodam tez, ze yavor przez dosyc raczej krotki czas byl takze moderatorem tego forum.

Wiem. Nie musisz mi sie przedstawiac bo mialem zamiar do Ciebie leciec z moim problemem na poczatku.

quote:

Dziekuje za uwage i pozdrawiam.

Ja r�wnie�.


Posted by ALi on 26-06-2003 16:23:

quote:
Napisane oryginalnie przez sYs|yavor
Masz po prostu radoche z gry i nikt Ci nie powie, ze jestes lamerem bo grasz w sposob, ktorego Twoj "rozmowca" nie lubi (co najczesciej znaczy: "sam nie potrafi tak grac"). To zas zupelna norma na polskiej scenie UT.

quote:
Napisane oryginalnie przez sYs|yavor
Coz, UT nie mialo w Polsce szczescia i - zwazywszy na powiazania powstajacej sceny UT2003 ze scena UT - UT2003 bedzie mialo go niewiele wiecej...


Yavor Ciebie mo�na kocha�, albo nienawidzie� innej opcji nie ma, a ja powoli przestaj� Ci� lubi�:

ad.1) (te� do Defaulta) Jak si� poprostu nie zadaje z chamami to jest o wiele przyjemniejsze ni� stuka� z kumplem 1on1, bo wtedy mo�na zagra� z nim w jednej dru�ynie przeciw innym graczom, zabawa gwarantowana. Tak jak w �yciu wszystko zale�y z kim si� zadajesz. A wcale nie wi�kszo�� sceny jest chamska tylko kilku spo�r�d elity oraz wszystkie ma�pki co si� na nich wzoruj�. Znam mn�stwo ludzi z kt�rymi si� �wietnie rozmawia i wiele serwer�w, na kt�rych nie ma chamstwa.

ad.2) �wietnie, poprostu �wietnie yavor. Niniejszym dzi�kuj� Ci, �e zniech�ci�e� tych 'normalnych' do przygody z UT2003. Zachowa�e� si� po chamsku. Mam nadziej�, �e rzeczywi�cie nikt tu nie zagl�da, bo je�li wykraczesz, �e scena UT2003 b�dzie zchamia�a, to b�dzie to w du�ej mierze Twoja zas�uga.

ps. potwierdzasz moj� teori�, �e dziennikarze maj� paskudn� cech� plecenia co im �lina na j�zyk przyniesie bez my�lenia o skutkach.


Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 19:58.