FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=32)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=10850)
UTV i UTV2003
Mialbym prosbe o opinie na ten temat. Co nieco wspolnego z telewizja mam (swego czasu sporo siedzialem w bydgoskim oddziale, gdy ten dopiero powstawal) i ciekawia mnie opinie na ten temat. Jak wyglada sprawa z lagami? Jak wyglada temat synchronizacji obrazu z glosem sprawozdawcy? Jakie sa w ogole Wasze opinie na temat tej wirtualnej telewizji? Skad mozna pobrac relacje UTV i UTV2003?
Z tego co sie orientuję to dla UTV lagi nie są dużym problemem, jedyne na co jest wrażliwe to lag operatora kamery, a ludzie oglądający wystarczy że sobie wystarczający bufor ustawią.
Z dźwiękiem niestety trzeba troszkę kombinować bo UTV nie ma zaimpementowanego przekazu głosowego. Najprostszym rozwiązaniem jest ustawienie transmisji dzwięku przy pomocy shoutcasta przez winampa tak jak zwykłe radio internetowe. Ustawiamy takie samo opóźnienie i po kłopocie.
Niestety nie miałem okazji testować UTV2003, ale chyba pod tym względem niczym się nie różni. Byćmoże w UT2004, w którym ma być wbudowana komunikacja głosowa (pełne 3D) wbudują też UTV z przekazem głosowym.
Ogólnie UTV - bardzo dobra sprawa. Gracze UT/UT2003 nie czują różnicy bo na serwerze na którym grają znajduje się jedynie operator (1 spectator) natomiast widzowie podłączeni są do jakiegoś innego serwera UTV/UTV2003 i w zależności od jego łącza transmisję mogą oglądać setki widzów (dla UTV łącze 2MBit powinno być ok dla około 70 widzów może nawet do 100). Mogą na bierząco komentować na wbudowanym chacie co się dzieje widzą pingi i punkty graczy. Jedyny minus w UTV to ograniczenie do tego co widzi operator, jednak tego problemu nie ma już w UTV2003 gdzie można samemu decydować kogo chcmy oglądać w danej chwili.
Co do transmisji do pobrania to chyba nie ma takowych, bo o wiele lepsze jest demko server-side, przynajmniej dla UTV gdzie nie można zmieniać widoku z różnych graczy. Demko daje taką możliwość.
Owszem, ale problem lezy w objetosci dema. W T2 na przyklad mam 25-minutowa relacje z meczu 16v16 z komentarzem glosowym i ma to od 6 do 8 MB. O ile pamietam, demka serverside w UT sa kolosalnych rozmiarow.
Poza tym... jest pare "ale". Czym innym jest relacja z meczu, czym innym demko serwerside. Po pierwsze, relacja z meczu to obraz mniej wiecej zsynchronizowany z komentarzem glosowym: widzimy to, co komentuje sprawozdawa. Po drugie, demko serverside pozwala wlasciwie rozpracowac cala taktyke druzyny, a to kwestionuje jego zasadnosc jako rzeczy wprowadzanej do publicznego obiegu.
Moze sie przelamie i zainstaluje te gierki ponownie... dla samych relacji... Wlasnie, skad mozna pobrac informacje o jakish shoutcastach?
O ile pamietam, demka serverside w UT sa kolosalnych rozmiarow.
ZIP/RAR i po sprawie
Po pierwsze, relacja z meczu to obraz mniej wiecej zsynchronizowany z komentarzem glosowym: widzimy to, co komentuje sprawozdawa.
To jest do zrobienia wystarczy, że operator=sprawozdawca, gorzej z nagraniem tego jako całości, niestety tu jest minus UTV, może ktoś to poprawi...
Po drugie, demko serverside pozwala wlasciwie rozpracowac cala taktyke druzyny, a to kwestionuje jego zasadnosc jako rzeczy wprowadzanej do publicznego obiegu.
Tu akurat nie widzę nic złego. Weźmy relacje z meczów piłki nożnej, koszykówki itp. itd.? Z przekazu telewizyjnego też można całą taktykę rozszyfrować, dlatego trenerzy mają masę roboty i opracowują taktyki i kontrtaktyki na konkretne spotkania, a nawet zmieniają je w trakcie trwania meczu. Poza tym przyczynia się to ogólnie do podnoszenia poziomu gry.
Moze sie przelamie i zainstaluje te gierki ponownie... dla samych relacji... Wlasnie, skad mozna pobrac informacje o jakish shoutcastach?
www.clanbase.com + strony klanowe/ligowe/turniejów
Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 14:28.