FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=80)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=10950)
Zakładanie drabinki na botach
Nie wiem jak to zrobić .... znalazłem ale po angielsku :-P .3.1 Ladders
This section describes how to set up bot-climbable ladders. First, you need to define a route with an action node. Place one node in front of the ladder. Add key $action with value ‘ladder’. Also set an ‘#actionset’ key, which is a unique number per ladder. Assuming this is your first ladder, this value should be 1.
The setup of the actual ladder is slightly more complicated. You need to add two script_origins, one at the bottom of your ladder and one at the top. Place them about 32 units off the ladder surface. The bottom script_origin should be placed exactly at the floor underneath the ladder. The top entity should be at the level of the higher floor. Targetname the bottom entity ‘ladderbottom’ and the top origin ‘laddertop’. Give both entities a #set key which is equal to the #actionset value of the corresponding route node, for example 1.
Finally you need to define the angle of a bot climbing the ladder. This should be done using the ‘angles’ key. To find the apprioriate angles, just apply a regular angle first. Make both origins point at the ladder. Then, add an angles key to both entities which should consist of three numbers: pitch, yaw and roll. As you'll generally only want to modify the yaw the bots use, the first and last number should just be a 0. So, add a value of ‘0 (angle) 0’, for example ‘0 90 0’ for an angle of 90. Then, remove the angle key. The reason for this expedient method is that the script isn't able to read the angle key from the map.
Your ladder is now ready to be used. Bots will climb or descend it whenever following the route the ladder is part of. If you find the bots behaviour towards ladders doesn't look very well, you can often improve this by nudging the top and bottom nodes a bit. Also make sure you test the bots by shooting them while they're climbing a ladder. If they fly upwards after they died, you need to increase the distance of bottomnode and topnode to the ladder surface.
rozumie to ktoś ????
Postaram się pomóc, ale nie wiem co mi z tego wyjdzie.
Najpierw oczywiście zrób drabinę. Teraz musisz umieścić chyba (nie jestem co do tego pewny) dwa node (więcej na ten temat w pełnym opisie botów), aby boty wiedziały, jak mają iść. Pierwszy umieść na dole, przed drabiną, a drugi na górze. W Entity dodaj klucz $action z wartością ladder oraz #actionset z wart. 1 (to jest numer drabiny - następna będzie miała np. 2).
Teraz umieść dwa script_origin. Jedan na "podłodze" - przed drabiną oraz drugi na poziomie
"górnego piętra". Jeśli dobrze zrozumiałem, to w odległości 32u przed drabiną (oba). Przejdź do Entity. Ustaw targetname: dla górnego: laddertop oraz dla dolnego ladderbottom. Każdemu dodaj #set z wartością taką samą, jak miał 'node' w #actionset (czyli u nas 1).
Teraz musisz chyba dać każdemu script_origin właściwość angle. Wartość składa się z trzech części. Np. 0 0 0. Nas interesuje druga. Wpisujesz tam wartość w stopniach. (chodzi o to, z której strony można wchodzić na drabinę) Dla 90 stopni wartość ta wyniesie 0 90 0, dla 180: 0 180 0 itp. Na koniec usuń ten właściwości... Jeżeli boty nie będą chciały chodzić po drabinie, to przysuń trochę obydwa 'node' do drabiny.
Jeśli ktoś będzie wiedział więcej na ten temat, to niech napisze niżej.
Hmmm jak mówiłem że jestem zero z angielskiego to to byłą prawda bo mi chodziło o taką drabinkę z wynikami
Faktycznie... zupełnie inna drabinka. Nad czymś takim pracuje jv_map. Jeśli skończy, to dowiesz się o tym na http://www.planetmedalofhonor.com/map na forum.
no teraz zobaczyłem i widzę że jush są różne screeniki :-D teraz czekam :-D
Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 07:59.