FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=46)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=11432)


Posted by savko on 08-10-2003 05:07:

Wspomaganie organizacji meczy

Pamietacie jak ktos (yavor?) zaproponowal stworzenie strony dla klanu, ktora umozliwialaby potwierdzanie obecnosci na meczu i przydzial pozycji? To bylo bodajze w czasach epizodu pt. Poland, nie moge sie dogrzebac watku. Przydaloby sie cos takiego, chocby ze wzgladu na mecze dinozaurow.

Otoz w ramach pracy zaliczeniowej z szumnie nazywanego przedmiotu Systemy Informatyczne E-biznesu zamierzam cos takiego napisac. Kategoria: system wspomagania pracy grupowej I tu prosba do szanownych forumowiczow coby sie na zadany temat wypowiedzieli i swoja wizja takiej aplikacji podzielili. Tylko bez przesady, integracji z CC nie przewiduje

BTW: chwalilem sie, ze Systemy Ekspertowe zaliczylem na wyborze broni do Tribes? "Bardzo skomplikowany system" - a ja pominalem packi i ogoleni splycilem temat


Posted by sYs|yavor on 08-10-2003 11:21:

Hehehe, doooobre.

Co do owego systemiku organizacji meczy... Powinien sie skladac z kilku czesci. Wszystkie dosc proste do napisania imho, trzeba miec tylko troche czasu.

Ogolnie calosc skladalaby sie z kilku czesci (stron WWW):

1. Strona z wykazem meczy. Na stronie podane sa wszystkie mecze, jakie klan rozgrywal, w kolejnosci chronologicznej (czyli najstarsze mecze na koncu). Wpis wygladalby przykladowo tak:

2003-10-17, 21:00 CET
vs GA, 10v10
scrim/ladder
serwer: Winblows, password: ziuta
Mapa 1: DBS (Inferno), capper
Mapa 2: Damnation (Storm), capper
Tiebreak: TL_SoupLadle(Inferno), HO

Gdzies w okolicy przycisk Dema - jak dziala bedzie dalej.
Rowniez gdzies w okolicy przycisk "Informacje o przeciwniku" - jak dziala, dalej.

Tu slowko komentarza. Mecze, ktore sie odbyly, powinny byc wyszarzone. Mecze, ktore beda, a gracz zglosil juz swoj udzial, powinny byc na np. zielono lub niebiesko. Mecze, na ktore gracz nie zglosil udzialu, powinny byc na czerwono. Zakladam, ze gracz jest zalogowany na stronie i skrypt od razu wyswietla przy poszczegolnych mapach, jaka pozycje gracz wybral.

2. Jak zmienic gotowosc udzialu w meczu lub zmienic pozycje? Klikamy na naglowek meczu i przechodzimy do strony szczegolowej. Tam mamy taka rozpiske:

Mapa 1: DBS (Inferno)

1. HoF - nieobsadzony
2. TM - 4ddh
3. Chaser - yavor
4. LD - nieobsadzony
5. LD - nieobsadzony
6. MF - Simek Niszczyciel
7. MF - piotrusek destruktor
8. HO - HOmic
9. LO - nieobsadzony
10. CA - CAng

Zgloszenie udzialu polega na tym, ze gracz musi wybrac pozycje, na ktorej gra. Przy kazdej pozycji jest gadzet, ktory po rozwinieciu pokazuje zestaw nieobsadzonych pozycji. Gracz wybiera, na ktorej chce grac i wysyla zgloszenie. Zgloszenie moze obejmowac tylko jedna mape, nie trzeba zglaszac sie na wszystkie (bo moga nie odpowiadac i inni gracze moga sie na jakas mapke lepiej nadawac). Jesli gracz juz zglosil swoj udzial, nie ma zadnych gadzetow przy poszczegolnych pozycjach, jest tylko jeden gadzet "Zmien" przy nazwie mapy - jesli chce zmienic swoje rozstawienie na danej mapie, klikam tam i mam wowczas pozycje na danej mapie z lista wolnych pozycji przy kazdej nieobsadzonej (jak przy pierwszym zgloszeniu).

Podobnie dla pozostalych map.

3. Powinna istniec mozliwosc wysylania dem z meczy. Odbywaloby sie to tak: na liscie meczy klikamy na wspomniany przycisk Dema przy danym meczu. Mamy wowczas podane wszystkie dane o meczu oraz liste map i pozycji, taka sama jak w punkcie 2, z tym, ze zamiast listy pozycji do wyboru mamy przycisk demo tam, gdzie jest dostepne demo gracza, brak przycisku, jesli gracz nie zuplowadowal dema i przycisk Upload przy pozycji gracza - o ile ten jeszcze nie przeslal dema. Przyklad dla lenia yavora:

1. HoF - stilcia - Demo
2. TM - 4ddh - Brak dema
3. Chaser - yavor - Wyslij demo
4. LD - Berserker - Brak dema
5. LD - Master - Demo
6. MF - Simek Niszczyciel - Demo
7. MF - piotrusek destruktor - Demo
8. HO - HOmic - Brak dema
9. LO - White Death - Brak dema
10. CA - CAng - Demo

4. Przycisk "informacje o przeciwniku" wyswietla wszystkie informacje, jakie gracze wprowadzili na temat przeciwnika. Generalnie ma toto postac identyczna ze standardowym mechanizmem komentowania newsow na serwisach informacyjnych. Czyli klikam i przechodze na stronke, gdzie mam podane:

Nazwa klanu przeciwnika
Lista rozegranych meczy (z linkami do meczy)

Poszczegolne komentarze graczy: Data wpisu (najswiezsze komentarze na poczatku), nick, tresc komentarza.

Pod tym przycisk "Dopisz wlasna uwage"

5. Do tego wszystkiego powinna byc stronka dla administratora, na ktorej wypelnia on dane niezbedne do zamieszczenia wpisu o meczu na wykazie meczow. O tym skrobne troche pozniej, bo musze spadac


Posted by wayha on 08-10-2003 15:30:

Co do komentarzy pomeczowych .. to po prostu trzeba by generowac linki do ktoregos z forum (np. towerowego czy sys). Nie ma sensu pisac mechanizmu komentarzy skoro jest to juz porzadnie zrobione.

Osobiscie dolozyl bym jeszcze adminowanie naszym serwerkiem
ktory mam nadzieje w koncu stanie . Kto gra, czy jest jakis zamkniety trening, scrimm, rezerwacje - da sie pytac po http o takie informacje bo gdzies to widzialem.

Co do uploadu, to moga to byc za duze pliki. Nie wiem czy nie lepiej czytac z ftp (co najwyzesz zaznaczyc ze dane demo zostalo wgrane) i system sam wygeneruje do niego linki. Ale to szczegoly :>

Slyszalem, ze z gry da sie ciagnac informacje po http. No fajnie bylo bym pod kombinacja klawiszy miec (bedac juz w T2) swoja rozpiske na dany mecz serwowana ze strony. Ale to chyba bardziej sprawa skryptu w T2 ( usmiech do Build3ra ). Chodziaz dane lezaly by w sumie na www


Posted by sYs|StEELhEArT on 08-10-2003 22:20:

rozmiar uploadowanych plikow jest uzalezniony od konfiguracji serwera wiec nie widze problemu.

komentarze ? komentarze sa do newsow, moga byc i do meczy ( jeszcze sa do poprawki )

reszta z tego co yav napisal to mniej wiecej to co planowalem/planuje zrobic/robie

__________________


Posted by savko on 09-10-2003 07:07:

Co to ma znaczyc? Konkurencja?
W jakiej technologii to robisz/planujesz? Zgaduje, ze to Ty stoisz za strona Tower?


Posted by sYs|StEELhEArT on 09-10-2003 11:42:

tia stoje i pociagam za sznurki

wsio stoi na php+mysql

__________________


Posted by savko on 14-10-2003 06:49:

Mam dziwne wrazenie, ze wiecej opinii sie nie doczekam, wiec moge przedstawic swoja wizje.

Lista meczy by yavor jest ok, dodalbym tylko wynik do rozegranych meczy (wszystkie mecze w kolejnosci my vs oni). Filtorowanie ze wzgledu na sekcje (klany moga grac w inne gry niz T2, chociaz dla mnie to strata czasu ), tryb (ladder 10v10, trening itd), kolorowanie wedlug statusu to dobry pomysl. Z tym malym wyjatkiem, ze grac ma mozliwosc zrezygnowania z udzialu w meczu (bo mu termin nie pasuje) i wtedy mecz przestaje byc czerwony - a koordynator ma dodatkowe info, kogo nie oczekiwac. Przewidywane linki: -zapisy / -dema, -komentarze, -opis przeciwnika, -taktyki, -koordynacja (dla uprawnionych). Komentarze i opis przeciwnika to po prostu linki do forum / skryptu komentarzy.

Strona z zapisami wygladalaby mniej wiecej tak jak namalowal yavor:
Szczegoly meczu (godzin, vs kto itd)
Mapa1 (Strona) Mapa1 (Strona)
1. Pozycja Nick 1. Pozycja Nick
2. Pozycja zapisz 2. Pozycja zapisz
itd itd

W kilku (rownych, nie to co tutaj) kolumnach, zeby trudniej bylo jakas runde przeoczyc (mapa w meczu to runda, dla rozroznienia) Klikniecie na zapisz wpisuje zalogowanego gracza na dana pozycje w danej rundzie, klikniecie na pozycji wyswietla opis/taktyki (zeby n00bies wiedzieli na co sie pisza, a doswiadczeni gracze poznali zalecenia koordynatora). Po meczu ta strona zmienia sie w up/down -loadowanie dem, jesli tylko server wytrzyma .

Taktyki mozna dopisac do mapy (ogolnie), rundy (mecz z danym klanem), pozycji (co robi capper - capper jest jak lemming ) i pozycji_w_rundzie czyli zalecenia (TM TM nierowne). Taktyki mozna przegladac w trybie rundy (mapa +runda +wszystkie zalecenia) lub pozycji w rundzie (opis_pozycji + zalecenia dla tej pozycji_w_rundzie). Taktyki oczywiscie sa opcjonalne i jesli potrzebujemy po-prostu-cappera, mozna zostawic puste pole.

Jeszcze pozostaje wspomniany koordynator: nie wiem czy mozna pozwolic kazdemu czlonkowi klanu umawiac mecze, ale niezaleznie czy z uprawnieniami czy bez, osoba zakladajaca nowy mecz jest za niego odpowiedzialna (moze ew. dodac dodatkowego koordynatora). Zadaniami koordynatora jest podanie wszystkich szczegolow o meczu (z kim, kiedy, server itd), o rundach (mapa, strona). Jezeli nie ma mapy w bazie - dopisanie jej (nazwa, sekcja, nazwy stron, ew. jakis komentarz, nic wiecej raczej nie potrzeba). Jezeli nie ma klanu_przeciwnika, tez go trzeba dopisac (skrot, pelna nazwa, komentarz/opis). Mamy mecz, teraz mozna zmienic jego date, server, haslo, tryb gry, oflagowac odwolany, zmienic przeciwnika (rozne sa koleje losu ).

Do koordynatora nalezy takze ustalenie dostepnych pozycji w kazdej rundzie (proponuje dodac kilka pozycji rezerwowych, ale to juz kwestia umowy, mechanizm ten sam). W tym celu moze stworzyc nowa pozycje (ogolnie, np HO - skrot, pelna nazwa, co robi), liste pozycji i dodac do listy pozycji pozycje. Maslo maslane Juz tlumacze: pozycji moze byc duuuzo, szczegolnie jesli klan gra w kilka gier, chociaz w samych trybach sporo tego. Zeby koordynator nie musial sie przedzierac, do danej rundy wybiera jakas liste, np. CTF_bez_pojazdow i konkretne pozycje wybiera juz z tej listy: dostaje tyle rozwijanych pol ile z poczatku zadeklarowal pozycji w rundzie i tylko wybiera: HO, HO, HO/BT, LO, itd. Koordynator ma takze moc akceptowania kandydatury gracza lub jej odrzucenia, tudziez zmiany pozycji. Po meczu koordynator zaznacza go jako rozegrany i zapisuje wyniki poszczegolnych rund.

Dobrze byloby informowac gracze emilem o nowym meczu, zmianach/odwolaniu meczu, zmianie pozycji lub odrzuceniu i ew. przypomniec w dzien meczu, ze wieczorem nie moze isc na pivo .

A teraz z cyklu do dyskusji: poczatkowo myslalem, ze jesli gracz sie zapisze na mecz to wystarczy, na dzien dzisiejszy zdaje sie mamy niedobor chetnych . Myslac jednak przyszlosciowo, nie mozna pozwolic na taki chaos w przypadku powaznych meczy, wiec myslalem o dwoch typach meczy. Albo nawet trzech. Treningi/ scrimmy moglyby byc organizowane jako mecz otwarty: czyli kto sie gdzie zapisze, tam gra. Jedyne ograniczenie: jedna pozycja w rundzie . Drugi typ (powiedzmy ograniczony): gracze zapisuja sie sami, ale ich udzial wymaga akceptacji koordynatora. Trzeci typ to mecz zamkniety: koordynator wyznacza kto zagra i na jakiej pozycji, gracze tylko akceptuja lub odrzucaja powolanie.


Posted by Builder on 14-10-2003 11:29:

Wszystko to pi�kne ale proponowa�bym wydzieli� z tego jakie� 20-30% kluczowej funkcjonalno�ci i na tym si� skupi�. Reszt� b�dziesz dodawa� w miare wolnego czasu i potrzeb.


Posted by savko on 14-10-2003 13:44:

Mozne bez procentow ale mam w glowie jakis tam priorytet, wiem co mozna na razie odpuscic. Z tym, ze dobrze jest rozplanowac z gory wszystko, zeby potem sie w integracje niepotrzebnie nie bawic. No i zeby wiedziec za co sie zabrac w nastepnej kolejnosci .

Przyszedl mi jeszcze do glowy modul preferencji graczy: na jakich pozycjach lubia grac i ktore servery maja najlepsze pingi, ale jeszcze nie wiem jak to wcielic w zycie, tj. w program


Posted by Builder on 14-10-2003 15:21:

quote:
Napisane oryginalnie przez savko
Mozne bez procentow ale mam w glowie jakis tam priorytet, wiem co mozna na razie odpuscic. Z tym, ze dobrze jest rozplanowac z gory wszystko, zeby potem sie w integracje niepotrzebnie nie bawic. No i zeby wiedziec za co sie zabrac w nastepnej kolejnosci .


Procenty to tylko tak orientacyjnie.

A teraz powa�nie :
Dobrze si� zastan�w, wybierz te x procent (bez skojarze�), zr�b, daj do u�ycia jako zamkni�t� ca�o��. Nie wsadzaj �adnych link�w w stylu "tu b�dzie modu� komponowania drink�w na podstawie wynik�w ostatnich 5 meczy", �eby nie miesza� userom w g�owach niepotrzebnie. Ludzie pou�ywaj� tego troch� i sami (no mo�e troch� przyci�ni�ci ) powiedz� ci co jeszcze jest potrzebne.


Posted by savko on 14-10-2003 16:10:

Ej, pewnie ze bym tak nie zrobil, osobiscie bardzo nie lubie linkow-widmo i tabliczek under-constriuction. Swiadomosc przyszlych modulow pozwolilaby lepiej zorganizowac baze, kod itd, ale nic co widzialby user!


Posted by OxUlsen on 09-11-2003 23:11:

Dyskusja cos zmarla (dopiero teraz zobaczylem)
Czyli ktos to robi?
Gdzie indziej dyskutujecie?
Mam troche (3 lata, ale od roku siedze w czym innym) praktyki w php i mysql-u, moglbym co pomoc.


Posted by sYs|StEELhEArT on 10-11-2003 00:49:

quote:
Napisane oryginalnie przez OxUlsen
Dyskusja cos zmarla (dopiero teraz zobaczylem)
Czyli ktos to robi?
Gdzie indziej dyskutujecie?
Mam troche (3 lata, ale od roku siedze w czym innym) praktyki w php i mysql-u, moglbym co pomoc.



ja to robie na potrzeby strony sYs i Tower.
kiedys tam bedzie
jak narazie powiem ze jest jakies 15-20% wersji finalnej

praktyki mam malo (6 miechow tak na powazniej) eksperymentuje sobie i sie ucze :>

szkoda ze mam malo czasu

__________________


Posted by savko on 10-11-2003 10:11:

Hmm, no ja tez bede musial to kiedys zrobic, ale ostatnio mam sto tysiecy innych zajec i sie nie wyrabiam


Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 07:08.