FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=46)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=11519)


Posted by sYs|yavor on 23-10-2003 14:19:

Wiem!

Ano.

Powaznie.

Otoz w tym filmiku, ktory mam nadzieje zrealizowac z Wasza pomoca gdy bedziemy mieli juz serwa, istotna role (scenariuszowa, nie bajernacko-infantylno-efektowa, jak w wiekszosci fragmovies z Q3A) odgrywa efekt flo-mo, znany tez jako time slice lub - w wersji dla mas - "czas pociskow".

Z przyczyn technicznych dema T2 nie umozliwiaja swobodnego operowania kamera, wiec... byl maly zonk.

I wiecie co?

Wiem jak to zrobic W zasadzie jestem w stanie przygotowac od 1 do jakis 5 sekund tego efektu, co w zupelnosci wystarcza.

Woohoo!

...i nie pytac sie jak to zrobie Powiem gdy pokaze efekt


Posted by savko on 23-10-2003 16:04:

Wielka mi rzecz, wystarczy czas dema dac na 1/8 i jest niemal_ze_flo-mo. Tylko chyba dzwiek nie zwalnia, ale mozna go rozciagnac programem do obrobki dziweku.

Ogladalem kiedys T2TV z lagami i mniej wiecej tak to wygladalo: naaadlatuuuuje spin, niebieski ekran przez sekunde, pociski china przelatuja w takim tempie, ze mozna policzyc. Fajne nawet

sorki yavor, ze zdradzilem Wielka Tajemnice


Posted by sYs|yavor on 23-10-2003 16:54:

>Wielka mi rzecz, wystarczy czas dema
>dac na 1/8 i jest niemal_ze_flo-mo.

Blah. Nie mowie o nieudolnej symulacji, mowie o rzeczywistym flo-mo Na tym bajer polega

A do Wielkiej Tajemnicy to temu daleko Chocby z tej przyczyny, ze probujac symulowac flo-mo w ten sposob, jakby lepiej zwolnic nie 8x, tylko 16x

Kombinuj dalej Dodam dla ulatwienia, ze moja technika pozwala perfekcyjnie zaplanowac trase ruchu kamery, wymaga malego skryptu i odrobiny dyscypliny


Posted by on 23-10-2003 17:09:

a moze woda ... zalewamy mape przezroczysta woda, zwiekszamy gestosc i usuwamy efekty ... da sie zrobic + operator kamery ... chciaz kamere mozna zaprogramowac...


Posted by sYs|yavor on 23-10-2003 18:13:

Fizyka sie zmienia, Icea Tam ma sie cos dziac, a nie cos wygladac

Pudlo pudlo pudlo

Hiehiehie, tez sie ubawilem, jak na to wpadlem - stad ten topik

Najlepsze, ze to takie oczywiste


Posted by savko on 23-10-2003 19:42:

yavor: a muszkom skrzydelka wyrywales jak byes maly?

- Co robisz, synku?
- Mjowki!


Posted by Hamil_Hamster on 23-10-2003 20:11:

Czy to ma co� wsp�lnego z "Physic Zone" w edytorze?

__________________
eee...no w�a�nie...


Posted by sYs|yavor on 23-10-2003 21:35:

Hehehe, nie powiem zanim nie zaczniemy majstrowac tego ujecia Kombinujta sami, ja mialem ubaw po pachy, gdy znalazlem metode

A muszkom skrzydelek nie wyrywalem. Krecilem sam. Sztuczne. Muszki, nie skrzydelka. Na pstragi i lipienie. Black Palmer i Iron Blue Dun rule...


Posted by savko on 24-10-2003 08:51:

A lowienie ryb kwalifikuje sie na dreczenie?


Posted by sYs|yavor on 24-10-2003 09:42:

To zalezy jak spojrzec. Gdy dobrze poszukac, jedzac szyneczke tez dreczysz biednego prosiaczka, zas jedzac ja na chlebku dreczysz biednego rolnika, ktory musi dla tej chwili twojej przyjemnosci harowac jak wol przez pol roku.

Sadysta.


Posted by JAKuS on 24-10-2003 17:43:

hmm

znajac favorka cos wymysli
napewno bedzie to "ladne"

ja z checia pomoge robic kilka ladnych ujec

__________________
http://www.tribes.fn.pl


Posted by remiq on 24-10-2003 21:15:

Moje typy
1. Robienie screenshot�w r�cznie i montowanie z tego filmu?
2. Yavor zmienia skina na model spina i udaje pociski?
3. Co� przerobione w modzie (w War2003 by�o wy��czanie czasu - pociski zatrzymywa�y si� w miejscu)?


Posted by Hamil_Hamster on 24-10-2003 21:22:

remiq -- screen�w nie trzeba robi� r�cznie, jest taka opcja przy odtwarzaniu dema, wszystkie kaltki zapisuj� si� jako .png
I szczerze m�wi�c bardzo prawdopodobny pomys� - ciekawe co na to yavor?

__________________
eee...no w�a�nie...


Posted by sYs|yavor on 24-10-2003 22:54:

Yavor na to, ze Hamil wlasnie opisal, jak sie z demka robi filmiki

Nienienie, kochani, ja wiem, ze to bajerancko proste, ale musicie sie pomeczyc. Zdradze tajemnice gdy przystapie do realizacji tego ujecia, bedziecie mieli spory ubaw


Posted by Enigmus on 24-10-2003 23:21:

no, ja bym sie chetnie tez pomeczyl, ale nie rozumiem co jest nie tak z pomyslem savka (tym z funkcja spowalniania przy ogladaniu dema)?

__________________
As game journalists, we are the keepers of the flame, the true believers, the chosen few brave enough to keep the moron in oxymoron.
-- Robert Coffey, Computer Gaming World


Posted by sYs|yavor on 25-10-2003 01:07:

Enigmus, rzecz jest dosc prosta. Otoz takie spowolnienie nie jest zatrzymaniem, a spowolnieniem wlasnie. Na tym polega roznica miedzy slow motion a flow motion - w tym pierwszym mamy do czynienia z prawdziwa kamera, ktora fizycznie filmuje obraz, w tym drugim tak naprawde ogladamy obraz z wirtualnej kamery, z punktow patrzenia, w ktorych w zasadzie w chwili filmowania kamery nie bylo.

Roznica jest widoczna na kilometr. Po pierwsze, ujecia tego typu maja zwykle kilka sekund, najczesciej kolo 5. Spowolnienie 16-krotne oznacza wiec w praktyce, ze w czasie tego ujecia zobaczylibysmy ruch odpowiadajacy 5/16 sekundy, czyli 1/3. To zas az 10 ramek przy normalnej szybkosci (pi razy drzwi). Przy szybkim ruchu to, ze nie mamy zatrzymania, a jedynie spowolnienie, stanie sie wiec doskonale widoczne.

Po drugie, kontrola ruchu kamery jest w takich ujeciach minimalna. W zasadzie mozna wrecz mowic wylacznie o liniach prostych lub jedynie nieznacznie zakrzywionych. Na dodatek aby uzyskac sensowne wrazenie flo-mo, trzeba by te 1/3 sekundy sfilmowac przy bardzo duzej szybkosci kamery, to zas oznacza utrudniona kontrole nad nia, a wiec przede wszystkim problemy z kompozycja kadru. Mozna temu zaradzic pozniej, stabilizujac ujecie, przycinajac i przeskalowujac, ale w przypadku grafiki komputerowej to boli i wcale proste nie jest.

Ja zas mam pomysl, jak precyzyjnie zaplanowac ruch kamery, ktory w zasadzie moze byc zupelnie dowolny. Nastepnie gramy akcje (przy przestrzeganiu pewnych okreslonych zasad... ), potem yavor troche czaruje i... w zasadzie jest.


Posted by Hamil_Hamster on 25-10-2003 01:22:

Po powy�szym zdaniu domy�lam si� �e to bedzie po prostu kontrolowany lag

__________________
eee...no w�a�nie...


Posted by savko on 25-10-2003 01:46:

Tej! To jest plan. Wymusic laga, najlepiej ze scisle okreslona przepustowoscia. Jesli da sie to zrobic po stronie serva, to nie tylko kamera bedzie sie poruszala po scisle okreslonym torze, ale i gracze beda mogli dzialac w zwolnionym temie. Niemozliwe stanie sie mozliwe i bedziemy chdzic miedzy pociskami czajnika!


Posted by D3mo on 25-10-2003 02:26:

eee a jakiz to problam nakrecic takiego pryszcza? to przecie ujecie z kilku kamer wiec bierze sie kilku graczy, wrzuca na specow, kaze im sie nagrywac demka i w danym momencie patrzec na np. przelatujacego spina
kilkanascie takich prob, kilkadziesiat demek do obrobki, ale po posklejaniu calosci efekt bedzie taki jaki ma byc, ciezko bedzie posklejac, ale jak ktos sie uprze, to nieplynne przejscia miedzy ujeciami moze nadrobic albo jakimis efektami specjalnymi (rozmazania, przejscia, etc.), albo inna technika (pominiecie fragmentu sceny, przeskok kamery na inny obiekt, np. gracza, i pozniejszy powrot a spina czy co tam sie filmowalo)


Posted by sYs|pio on 25-10-2003 10:58:

Kontrolowanego laga oraz packet lossa mozna bardzo latwo zrobic nawet na singlu W Clientprefs trzeba to sobie ustawic


Posted by sYs|yavor on 25-10-2003 12:16:

Brawa dla Moni (zawsze wierzylem w kobiety ). Po prostu trzeba zastosowac te technike, ktorej uzywa sie w rzeczywistosci. Wymaga toto zaprojektowania ruchu kamery, zgrania wspolrzednych polozenia i ustawienia kamer, wpakowania graczy na serwer, wymuszenia zmiany polozenia i orientacji kamer adekwatnie do potrzeb, odlaczeniu myszki odpaleniu nagrywania dema i pojscia spac, bo scenke aktorzy pewnie beda odtwarzac z jakies 2 godziny lekko liczac.

Reszta jest... nie, nie milczeniem. Postprodukcja


Posted by savko on 25-10-2003 13:26:

quote:
Napisane oryginalnie przez sYs|pio
Kontrolowanego laga oraz packet lossa mozna bardzo latwo zrobic nawet na singlu W Clientprefs trzeba to sobie ustawic


Teoretycznie tak, praktycznie nie. Poprzestawialem to-to kiedys, zeby cwiczyc na botach w warunkach zbizonych do tych, w ktorych musze grac, ale jakos nie zadzialalo i normalnie mialem pinig <50.


Posted by sYs|pio on 25-10-2003 15:24:

Heh ja rowniez sie z tym bawilem i mi dzialalo


Posted by Enigmus on 26-10-2003 02:46:

yav, myslalem ze mowiac o bullet time masz na mysli cos w stylu tego z max payne, lub sceny z neo omijajacym kule na dachu budynku, gdzie ruch byl spowolniony, ale byl.
a ty masz na mysli bardziej cos na krztalt hologramowego obrazka?
W sumie, biorac to pod uwage, twoj pomysl wydaje mi sie calkiem logiczny. ale bedziesz mial taka kupe robody przy photoshopie, ze radze juz zlozyc zamowienie w hurtowni kawy...
inna sprawa, ze nie bedziesz przynajmniej musial retuszowac kamer, tak jak to robia w prawdziwych filmach

aha, i D3mo to facet

__________________
As game journalists, we are the keepers of the flame, the true believers, the chosen few brave enough to keep the moron in oxymoron.
-- Robert Coffey, Computer Gaming World


Posted by sYs|yavor on 26-10-2003 12:17:

Enigmus, do takich efektow nie uzywa sie Photoshopa, tylko programow kompozycyjnych. A kompozycje zawsze lubilem, to jedno z potezniejszych narzedzi jesli chodzi o efekty specjalne - szkoda, ze niedoceniane.

Poza tym opisana technika w zasadzie pozwala uzyskac nie tylko zatrzymanie w czasie, ale i dowolne zwolnienie jego uplywu.


Posted by Enigmus on 26-10-2003 15:11:

wiem, ten photoshop to byla przenosnia

__________________
As game journalists, we are the keepers of the flame, the true believers, the chosen few brave enough to keep the moron in oxymoron.
-- Robert Coffey, Computer Gaming World


Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 21:47.