FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=1)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=4168)
Problemy z mapami...
Jak każdy chyba lubę sobie popykać na mapkach ninnych niż te, które oferuje q3a. Ściągam więc czasem jakieś z LvL, niestety, sporadycznie pojawiają się problemy z ich odpaleniem.
Kiedyś notorycznie zdarzało mi się, że po rozpakowaniu miałem zamiast pliku .pk3 dwa pliki .aas i .bsp . Wyjaśniono mi na jakimś forum, że "za bardzo je rozpakowuję", i rzeczywiście po przestawieniu jednej rzeczy w preferencjach Stuffit Expandera zacząłem otrzymywać upragnione .pk3 . Nie zakończyło to jednak moich zmagań. Ciągle zdarzają się .aas'y i .bsp'y.
I tu pytanie - czy można jakoś zrobić z nich z powrotem .pk3 ? . A może można ich użyć w jakiś sposób tak jak są?
Gdybyż to wyczerpało kłopoty. Nie ma tak dobrze - zdarza się że i .pk3 nie działa! Mam parę takich folderów map, zwierających teczki: levelshot, maps (w środku aas i bsp), shaders itp. + luźny plik .pk3, a i tak nie mogę na nich pograć. Przypadłość ta dotyka między innymi mapy runtfest, która sądząc ze screenów może dać radochę z gry.
Gdyby ktoś zechciał skrobnąć parę pomocnych słów będę zobowiązany i zobligowany
__________________
"Podpis nie jest obowiązkowy. Podpis pojawia się pod twoim post'em."
eee ... pliki pk3 (muwie o plikach z mapami) to som spakowane pliki .bsp a jak masz chyba pliki .bsp to doajesz je do katalogu /quake3/baseq3/maps a pliki .pk3 dajesz do /quake3/baseq3/ i to wszystko... co wiem
Re: Problemy z mapami...
Id wywaliło niezłego wałka z tymi plikami pk3 w istocie to są zwykłe pliki spakowanie zipem (czy rarem) ze zmienioną końcówką na ,pk3 spróbuj np z cpm1a.pk3 otwórz to w winzipie i masz, ale wracając do tematu spakuj te pliki zipem i zmień końcówke na pk3 i problem z głowy
chyba........
__________________
aC!D
Jeśli masz rację, a brzmi to sensownie, to Cię ozłocę (tylko bez skojarzeń ze "złoceniem batona" ). Sprawdzę, jutro podziękuję
__________________
"Podpis nie jest obowiązkowy. Podpis pojawia się pod twoim post'em."
Dokladnie. *.pk3 to sa zipy ze zmienionym rozszerzeniem.
__________________
araneus
spider
Dzięki. Zadziałało.
Zrobiłem tak: wyjąłęm z foldera maps te dwa pliczki, skompresowałem, nadałem nazwę z PK3, wrzuciłem toto do base q3. Nie widziałem tej mapy w menu, ale odpaliła z konsoli. Tylko jeden problem. Brakło mi towarzystwa do zabawy, bo nie podłączył się żaden bot. Z menu add bot też nie. Czy to uroda tej mapy ( Runtfest ), czy jakiś jeszcze mój błąd?
Dodam, że pominąłem całkowicie resztę plików z foldera, tj. te szejdery, levelszoty itp. pierdoły.
__________________
"Podpis nie jest obowiązkowy. Podpis pojawia się pod twoim post'em."
quote:
Napisane oryginalnie przez slawek
Dzięki. Zadziałało.
Zrobiłem tak: wyjąłęm z foldera maps te dwa pliczki, skompresowałem, nadałem nazwę z PK3, wrzuciłem toto do base q3. Nie widziałem tej mapy w menu, ale odpaliła z konsoli. Tylko jeden problem. Brakło mi towarzystwa do zabawy, bo nie podłączył się żaden bot. Z menu add bot też nie. Czy to uroda tej mapy ( Runtfest ), czy jakiś jeszcze mój błąd?
Dodam, że pominąłem całkowicie resztę plików z foldera, tj. te szejdery, levelszoty itp. pierdoły.
__________________
aC!D
++]Ac1D[++
Jeszcze raz thanx. Read the f*** ReadMe... .aas to są pliki zawierające obsługę botów, tak wynika przynajmniej z ReadMe tej mapy, a ja nie miałem tego pliczku w folderze maps ! Wow... wszystko zaczyna się układać...
Co do Twojego pytania, to przy najbliższej możliwej sposobności
__________________
"Podpis nie jest obowiązkowy. Podpis pojawia się pod twoim post'em."
quote:
Napisane oryginalnie przez slawek
++]Ac1D[++
Jeszcze raz thanx. Read the f*** ReadMe... .aas to są pliki zawierające obsługę botów, tak wynika przynajmniej z ReadMe tej mapy, a ja nie miałem tego pliczku w folderze maps ! Wow... wszystko zaczyna się układać...
Co do Twojego pytania, to przy najbliższej możliwej sposobności![]()
__________________
aC!D
trzeba tylko pamietac zeby w pk3 pliki ass i bsp byly w folderze maps...
quote:
Napisane oryginalnie przez [FPP]xen0m
trzeba tylko pamietac zeby w pk3 pliki ass i bsp byly w folderze maps...
__________________
"Podpis nie jest obowiązkowy. Podpis pojawia się pod twoim post'em."
quote:
Napisane oryginalnie przez slawek
Próbowałem tego kiedyś. Wkładałem te p**** pliczki do maps w base q3 i nie działało. Zresztą mój poprzedni hurraoptymistyczny post też był przedwczesny. Wciąż nie umiem zrobić pk3 z ZIP'a, udało się z Runtfestem dlatego, że skompresowałem tylko .bsp (stąd brak botów w grze). Ale ilekroć robię ZIP'a z więcej niż jednego pliku - wychodzi archiwum, którego q3 nie chce przełknąć. Pewnie to wina niezgodności systemów.
Vote EOT, a ja idę ściągać mapy od początku...
![]()
__________________
aC!D
Napisz do Sweep'a - powie ci co powinno sie znajdowac w pk3. Jeden z"pierold" - to plik odp za wyswietlanie mapy w menu..
__________________
Cześć ++]Ac1D[++
Wydaje mi się, że zipowałem już wszystkie możliwe pliki i ich kombinacje. Przez pomyłkę o mało nie skompresowałem sobie twardziela . Może gdybym mógł użyć WinZipa, byłoby to możliwe, niestety dyspopnuję tylko nędznymi namiastkami tego programu, które są może świetne do rozpakowywania, ale w drugą stronę już takie fajne nie są...
W każdym razie wielkie dzięki za poświęcenie uwagi i cierpliwość
__________________
"Podpis nie jest obowiązkowy. Podpis pojawia się pod twoim post'em."
quote:
Napisane oryginalnie przez slawek
Wciąż nie umiem zrobić pk3 z ZIP'a, udało się z Runtfestem dlatego, że skompresowałem tylko .bsp (stąd brak botów w grze). Ale ilekroć robię ZIP'a z więcej niż jednego pliku - wychodzi archiwum, którego q3 nie chce przełknąć. Pewnie to wina niezgodności systemów.
Vote EOT, a ja idę ściągać mapy od początku...
![]()
quote:
Napisane oryginalnie przez [FPP]LucaS
Napisz do Sweep'a - powie ci co powinno sie znajdowac w pk3. Jeden z"pierold" - to plik odp za wyswietlanie mapy w menu..
__________________
"Podpis nie jest obowiązkowy. Podpis pojawia się pod twoim post'em."
quote:
Napisane oryginalnie przez slawek
Może gdybym mógł użyć WinZipa, byłoby to możliwe, niestety dyspopnuję tylko nędznymi namiastkami tego programu, które są może świetne do rozpakowywania, ale w drugą stronę już takie fajne nie są...
i w winzipie od razu daj rozszerzenie pk3... wszystko bedzie git
quote:
Napisane oryginalnie przez slawek
Chętnie, chętnie.. ale człowiek ten wydaje się zawalony obowiązkami, nie chcę go dręczyć prywatą![]()
__________________
Żeby zakończyć:
Zdobyłem sobie programik o nazwie PakRat i każdego .pk3 mogę nim otworzyć i obejrzeć nie psując przy okazji. Wreszcie odkryłem ich zawartość, strukturę i (częściowo) przeznaczenie. Gdybym miał go wcześniej, nie zawracałbym Wam głowy.
Z tym powtórnym zipowaniem nie było łatwo, ale tylko z powodu różnic systemowych, jak podejrzewałem od początku... Po prostu, po spakowaniu plików musiałem zmienić plik zip na tekstowy .pk3 przez zmianę ich typu i kreatora.
Wszysko jest teraz piękne i jasne. (Trochę przesadziłem z tym "wszystkim" )
Dzięki wszystkim za naprowadzenie mnie na trop i wyjaśnienie podstaw.
ps. Gdyby jakiś macuser trafił na podobny problem - wal mailem po detale
__________________
"Podpis nie jest obowiązkowy. Podpis pojawia się pod twoim post'em."
Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 12:13.