FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=68)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=6812)
witam i o map_makeing pytam :)
Robie mape do UT i chcialbym zasiegnac nieco informacji na ten temat.
1. czy sa strony (polskie, zagraniczne) o robieniu map do UT? jesli tak to jakie sa ich adresy?
2. jakie programy sa do robienia map najlepsze (uzywam Gtkradiant 1.2.9)?
3. jesli masz jakies tutoriale to podziel sie :)
w miare prac pytan bedzie wiecej :)
pozdrawiam,
__________________
Voytas
audaces fortuna iuvat
No nei wiem czy d�ugo czekasz juz na odpowied� ale powiem �e jestem istn� skarbnic� wiedzy co do mapek w UT... Robi si� stronka (Shadow le� robi tak w t�pie jednonogiego ��wia) dam ci linka www.q3arena.gry.wp.pl/pmt jest tam pare pocz�tkowych turtiali w jez. polskim a reszt� mo�na doczyta� na www.the6thfloor.com wszelkie pytania mozesz kierowa� do mnie na gg 1263015, raczej zawsze ejstem to si� ch�tnie podziele wiedz�...
A co do program�w to uzywam juz dosc starego (ale znam go na wylot) Radianta202, nie jest z�y jest to jakby inna wersja GTRadianta, albo na odwr�t GTR to lepsza wersja R202 zreszt� nie wnikam dalej robie w R202 i nie jest �le a mozna si� nie�le nauczy�...
Co do textur to mam do�� du�� baz� u siebie ale jakby co z 6-pietra sa linki do qupy dobrych stronek.. (mam nadizeje �e j�zyk ang. nie jest ci obcy...) a tak pozatym to zapraszam do zadawania wszelkich pyta� a ja postaram si� na nie odpowiedizec
no to zaczynam sie wywiadywac :)
wpierw dzieki za odpowiedz i ciesze sie , ze trafilem na skromnego eksperta w tych sprawach.
przechodzac do rzeczy:
1.po skonwertowaniu (bsp2map)w mapie nie bylo dostepnej zadnej tektury. co zrobic by byly one widoczne przy edytowaniu
2. czy zawsze mape musimy zawrzec w wielkim szescianie, gdzie dolna powierzchnia jest 'ziemia'?
3. jakie rozmiary przyjac za rzeczywiste (np. chce wykonac swoje osiedle i nie wiem jaka skale przyjac)
to tyle , w miare pracy wyjdzie wiecej.
pozdrawiam,
__________________
Voytas
audaces fortuna iuvat
Niestety taki jest radiant i po konwertacji bsp2map wypadaj� textury :< i niestety nie ma na to si�y... dlatego� bardzo ci�zko np. poprawi� mapk� o zaledwie 1 texutre gdy nie masz jej w formacie map...
ad. 2. Jak masz scale (t� siatk�) w Radiantcie to odrazu m�wie �e to pole to mo�e byc wielko�ci np. takiego osiedla jak praga p�noc wi�c naprawde nie b�j si� ze ta mapka bedzie zama�a... Zreszta z tego co wiem mo�na robi� mapk� i poza scal�... a co do tego �e zmienisz gravity nie koniecznie mo�esz zrobi� przekrzywienie ale raczej staraj si� robi� mapki kt�re odwzorowywuj� rzeczywisto��, w ko�cu na tym polega pi�kno�� UT, Mo�esz zrobi� z na dole bedzie przezroczysta sciana ale po co ? Powiedz co chcesz zrobi� a ja si� nad tym zastanowie bo chyba si� niezbyt rozumiemy... (chcesz zrobi� przestrze� kosmiczn� �e nie chcesz mie� zemi ??)
ad 3. Mam nadziej� ze wiesz ile to jest stopa (dla przypomnienia to 0,3048 m) bo mozna przeliczyc ze 1 stopa = 10,66 (zak�adaj �e 11) unit w Radiancie... co w przeliczeniu oznacza ze model czlowieka w UT ma 64 unitsy wysoko�ci 30 szeroko�ci i 30 d�ugo�ci (takie mog� byc najw�sze przejscia) a g�owa mie�ci si� w ciele 7 razy
Podzielmy gdzie co ma tzn
nogi od kostek do kolan maja 18 unit�w
od kolan do brzucha maj� ty� 18 unit�w
Torso (klata brzuch itp.) maj� r�wnie� 18 unit�w
a g�owa ma 9 unit�w co razem daje 64 wysoko�ci...
Torszke o rzeczach:
- 2,5 m mur bedzie mia� 96 unit�w
- st� ok 30-36 unit�w
- krzes�o 12-16 unit�w (tam gdzie si� siedzi, opracie wy�sze)
- schody (jeden stopie�) 8 unit�w
- VAn (samoch�d dostawczy) 64 wysoko�ci 80 szeroko�ci 160 d�ugo�c
A tak apropo to porostu r�b pokolei ka�dy wierzowiec itp... a nie odrazu walnij sciany gdzie co ma byc gdy� potem oka�e si� �e si� nie zmie�cisz... Przyjmij �e pi�tra maja ok 3,5 metra i bedzie dobrze (czyli 122.40814 unit�w ~ 122)...
Aha oby� si� nie denerowwa� gdy zrobisz wy�sz� mapk� ni� 1800 unit�w bo wtedy najczesniecej si� nie kompiluje (moze to poprawili w GTR ale nie s�dze..)
Jak czegos potrzebujesz to pisz na gg 1263015
P.S przepraszam za bl�dne gg ale bylem juz zmeczony i dopiero teraz to zauwazylem
GIF animowany
czy GIF animowany moze byc uzyty jako tekstura?
a tak przy okazji:
szukam programu, w ktorym mozna dodac do gif'a animowanego tlo w postaci obrazka. mam Ulead'a ale nie potrafi tego zrobic (jedynie po klatce - a ja mam 122 klatki)
__________________
Voytas
audaces fortuna iuvat
Niestety q3ut przyjmuje tylko 2 rodzaje textur.. :/ JPG i TGA z tego radze jpg bo jest better (2 razy mniej zajumje )
quote:
Napisane oryginalnie przez F4+4L
Niestety q3ut przyjmuje tylko 2 rodzaje textur.. :/ JPG i TGA z tego radze jpg bo jest better (2 razy mniej zajumje)
__________________
bang! bang! ... a kto pozamiata i powynosi �miecie?
hehe
Fatal ty to lubisz du�o pisac
__________________
-=veni vidi vici=-
GrEaTEyE
Re: hehe
quote:
Napisane oryginalnie przez GrEaTEyE
Fatal ty to lubisz du�o pisac![]()
__________________
bang! bang! ... a kto pozamiata i powynosi �miecie?
Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 04:41.