FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=42)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=7763)


Posted by Psycho on 10-08-2002 20:46:

Pytania i odpowiedzi

Myślę że czas tu postawić naprawdę jakiś treściwy temat do którego wszyscy podejdą w miarę swoich możliwości poważnie bo każdy na tym skorzysta w mniejszy lub większy sposób a ma on dotyczyć ogólnie pytań związanych z UrT tak żeby np.Lemming nie musiał sam stawiać tematu "Pytanie" z biegiem czasu pewnie znajdą się tu wszystkie pytania i odpowiedzi a i nam odejdzie objaśniania na servach co zrobić żeby celownik troszkę zmniejszyć zamiast objaśniać to krótko:board i po sprawie.





Pierwsze pytanie jest moje i brzmi:co ma wpływ na stratę pakietów i czy da się to jakoś obejść,bo napewno każdy kiedyś strzelał do stojącego gościa bez ruchu w odległości takiej że nabiłby mu guza lufą i po sporej serji dostał np.tylko trzy razy,pytanie to kieruję do Monara niech się dowie jak nie wie a jak wie to niech napisze.Teraz masz szanse pokazać że chcesz zrobić coś pożytecznego.


Posted by kood on 10-08-2002 21:19:

Za strate pakietow odpowiedzialne jest lacze i tylko lacze... nie slyszalem, zeby cos innego to powodowalo... jesli jest ono przeciazone to sa packet lost... itd. itp.

a ja mam inne pytanie: "Dlaczego Polska to taki piekny kraj?" blah.

__________________
...how much difference... does it make...


Posted by voytas on 10-08-2002 21:28:

quote:
Napisane oryginalnie przez kood
Dlaczego Polska to taki piekny kraj?


taaa

bo mamy takie piekne dziewczyny )
BTW : ktore niestety nie chca(albo moze nie ma zadnej!!) przysalc fotek (gdzies ktos prosil o zdjecia UTowcow na liscie) - ja przynajmniej zadnej nie wylapalem. ale post juz z prosba poszed wiec tylko nam zostaje czekac )

takze jestem za rozpoczeciem kolejnej konstruktywnej dyskusji (jak cos sie wymisli to sie wrzuci na liste)

pozdrawiam,

__________________
Voytas
audaces fortuna iuvat


Posted by Monar"bzn" on 10-08-2002 22:01:

Re: Pytania i odpowiedzi

quote:
Napisane oryginalnie przez Psycho
Myślę że czas tu postawić naprawdę jakiś treściwy temat do którego wszyscy podejdą w miarę swoich możliwości poważnie bo każdy na tym skorzysta w mniejszy lub większy sposób a ma on dotyczyć ogólnie pytań związanych z UrT tak żeby np.Lemming nie musiał sam stawiać tematu "Pytanie" z biegiem czasu pewnie znajdą się tu wszystkie pytania i odpowiedzi a i nam odejdzie objaśniania na servach co zrobić żeby celownik troszkę zmniejszyć zamiast objaśniać to krótko:board i po sprawie.





Pierwsze pytanie jest moje i brzmi:co ma wpływ na stratę pakietów i czy da się to jakoś obejść,bo napewno każdy kiedyś strzelał do stojącego gościa bez ruchu w odległości takiej że nabiłby mu guza lufą i po sporej serji dostał np.tylko trzy razy,pytanie to kieruję do Monara niech się dowie jak nie wie a jak wie to niech napisze.Teraz masz szanse pokazać że chcesz zrobić coś pożytecznego.


Kood jooz odpowiedział ale ja mysle ze wtedy kiedy ktos wejdzie ma laga i stoi gra jest tak stwozona ze koles ma skielet tak jak to było pokazane w newsach na ut.pl o nowej wersji ut(gdy koles na filmie lezał i sie czołgał )był tam tylko szkielet pewnie dlatego bo najlatwiej jak koles zawisł to moo sztrzelic w głowe bo tam jest łatwo znaleś szkielet poprostoo w srodek głowy .tak mi sie wydaje poprostoo strzelam "bramka nr 1" Psycho powiedz mi czy "zonk" czy nie?/

__________________
-=BieżZaNooż=-


Posted by M.G----->RuLeZ on 10-08-2002 22:11:

Re: Re: Pytania i odpowiedzi

quote:
Napisane oryginalnie przez Monar"bzn"

Kood jooz odpowiedział ale ja mysle ze wtedy kiedy ktos wejdzie ma laga i stoi gra jest tak stwozona ze koles ma slielet tak jak to było pokazane w newsach na ut.pl o nowej wersji ut(gdy koles na filmi leział i sie czołgał )był tam tylko szkielet pewnie dlatego bo najlatwiej jak koles zawisł to moo sztrzelic w głowe bo tam jest łatwo zjnalesz szkielet poprostoo w srodek głowy .tak mi sie wydaje poprostoo strzelam "bramka nr 1" Psycho powiedz mi czy "zonk" czy nie?/



Przepaszam cie, ale ja nic nie kapuje {niektore wyrazy}

__________________
M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.GM.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.GM.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.GM.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G M.G


Posted by Monar"bzn" on 10-08-2002 22:18:

Re: Re: Re: Pytania i odpowiedzi

quote:
Napisane oryginalnie przez M.G----->RuLeZ


Przepaszam cie, ale ja nic nie kapuje {niektore wyrazy}


Spoko jestem po browkach noi mi sie jezyk plinta to znaczy rence na klawiatooze sorrx jooz poprawiłem

__________________
-=BieżZaNooż=-


Posted by Psycho on 10-08-2002 22:28:

Re: Re: Pytania i odpowiedzi

quote:
Napisane oryginalnie przez Monar"bzn"

Kood jooz odpowiedział ale ja mysle ze wtedy kiedy ktos wejdzie ma laga i stoi gra jest tak stwozona ze koles ma skielet tak jak to było pokazane w newsach na ut.pl o nowej wersji ut(gdy koles na filmie lezał i sie czołgał )był tam tylko szkielet pewnie dlatego bo najlatwiej jak koles zawisł to moo sztrzelic w głowe bo tam jest łatwo znaleś szkielet poprostoo w srodek głowy .tak mi sie wydaje poprostoo strzelam "bramka nr 1" Psycho powiedz mi czy "zonk" czy nie?/





hehe Monar lepiej wybierz pierwsze koło:pytanie do publiczności.


Posted by GrEaTEyE on 10-08-2002 22:39:

hmmmm

Pytanie skierowane do Yareckiego:
Ile czasu było trzeba ci na ustabilizowanie v3? zgranie i reszta?

__________________
-=veni vidi vici=-


GrEaTEyE


Posted by PAPUGa on 10-08-2002 23:29:

quote:
Napisane oryginalnie przez kood
Za strate pakietow odpowiedzialne jest lacze i tylko lacze... nie slyszalem, zeby cos innego to powodowalo... jesli jest ono przeciazone to sa packet lost... itd. itp.

a ja mam inne pytanie: "Dlaczego Polska to taki piekny kraj?" blah.




niespecjalnie Kood
byloby to prawda, gdyby lacze, prowadzilo z Twojego komputera wprost do servera - wtedy byloby 1 lacze.
w sieci zlozonej z innych, mniejszych sieci - za taka jest uwazany internet - jest wiele, wiele laczy. mniejszych (cienszych) i wiekszych (grubszych rur) wiekszych, czyli bardziej przepustowych.
poszczegolne lacza - spina sie w wezly.
wyobraz sobie na przyklad lacza z Bydgoszczy do Wawy i z Krakowa do Wawy. teraz te dwa druty (umownie przyjmijmy, ze sa to druty, aby nie komplikowac) - wpinamy do 1 urzadzenia sieciowego, odpowiedzialnego za przelaczanie pakietow.
taki router w zasadzie nic innego nie umie robic, jak przelaczac pakiety.
jak juz mamy 2 interfejsy routera obsadzone, to puscmy sobie przez niego ruch. z Bydgoszczy do Krakowa i oczywiscie powrotny (chociaz mozna zrobic tak, aby szedl ruch pakietow w tylko jedna strone po laczu, a z powrotem - jakos dokola. tak czasem widzicie rozne kwiatuszki w drodze wedrowki pakietow Polpaku [tpsa] -- wynika to z protokolow dynamicznego routingu).

w obu miastach, wypadaloby podlaczyc do tego druta . powiesmy sobie tam identyczne routery - czyli mamy juz 3 takie same routery i 2 kawalki druta
zeby taki drut sie zwrocil --- zdajecie sobie sprawe, ze polozenie takiego druta kosztuje majatek, a wydzierzawienie praw do transmisji na kawalku przepustowosci tego druta - tak z mercedesa miesiecznie :/ --- podepniemy sobie do routerow w obu miastach sieci miejskie.

i znowu - siec miejska, do ktorej sa podlaczeni nasi bohaterowie to duuzo kawalkow druta, polaczonych lepszymi, lub gorszymi routerkami, hubami, switchami, etc.

i teraz, taki biedny pakiet - gdy ma przejsc przez tyyle urzadzen i taaka dluga droge - no to on sie normalnie zalamuje kazdy z Was by sie zalamal, widzac jaka daleka droga przed nim, albo ile roboty jest do zrobienia......

no....
celem tego przemowienia bylo uzmyslowienie Wam, ze oslawione lacze to tak naprawde SIEC. mniej lub bardziej zatloczona. oczywiste jest, ze kazdy z providerow robi overbooking - podobnie jak robia to linie lotnicze, rent-a-car'y i na przyklad elektrownie zalozenie jest bowiem takie, ze w nigdy w jednej chwili wszycy nie wlaczaja komputerow i nie zasysaja po DC filmow.

overbooking moze byc wiekszy (klaniamy sie krajowemu monopoliscie w tym miejscu) lub mniejszy (tu klaniam sie wszystkim osiedlowym administratorom "z glowa") lub prawie zerowy (tu klaniam sie mojej firmie)

takie lacza ... nie zawsze sa to druty miedziane. czasem sa to linki radiowe. wiecie, takie anteny kierunkowe, dmuchajace tak, ze czapka z glowy spada, po 2megabity lub po 34megabity. sa oczywiscie i wieksze przepustowosci, odlozmy je na razie na bok ....

takie routery... maja okreslona wydajnosc.
liczy sie to w PPS czyli packets per second.
najslabszy routerek, jaki znam ma wydajnosc nominalna (podawana przez producenta) ma 4tys pps. najlepszy jaki znam - nawet sie nie podaje jego pps'ow, bo przepustowosci miedy krajami 2 gigabity/sek ... pomyslcie sobie, ile DC albo Kaazy by sie tam wcisnelo - a taki router nawet jednego oka nie otworzy tyle, ze kosztuje.... roczne zarobki prezydenta ...

okej, zblizam sie do finalu ...
Wasz pakiet UT, jesli juz sie wydostanie z zatloczonej zazwyczaj sieci osiedlowej -- sami przeciez znacie fanatykow filmow, warezow i innego stuffu sieciowego -- trafia sobie na ktorys tam router. ten decyduje (otwierajac go, zagladajac do naglowkow, badajac adres docelowy, dlugosc pakietu, typ pakietu, czasami jeszcze adres zrodlowy) - dokad go poslac.
takie obliczenia trwaja troszke, w zaleznosci od ... ilosci pakietow, jakie akurat przechodza przez ten router.

oczywiscie, jest jeszcze cala masa innych kryteriow, wplywajacych na szybkosc routowania pakietow przez router - jego konfiguracja, na przyklad. malo kto zdaje sobie sprawe, ze router umie sprzetowo routowac pakiety, oraz programowo (cos, jakby openGL sprzetowy, albo softwarowy).

hm, przeczytalem jeszcze raz co napisalem - i nic a nic z tego nie zrozumialem
ale - ze pisalem to prawie godzine - szkoda mi kasowac

__________________
bang! bang! ... a kto pozamiata i powynosi śmiecie?


Posted by kood on 10-08-2002 23:57:

No przeciez mowilem o tym samym Prosta sprawa, wszystko sprowadza sie do lacz No ale nie do konca moze to byc wina samych lacz, czasem zle ustawianie w q3 moga go powodowac, chodzi o "przedobrzenie" z niektorymi komendami. Probowaliscie kiedys grac na laczu 1mb z rate 1000? Gra sie jakby mialo sie potezny packet lost... prawda jest taka, ze jak stroi sie gitary tak samo trzeba q3 stroic do lacza.

__________________
...how much difference... does it make...


Posted by Vesta on 11-08-2002 00:05:

Lightbulb

quote:
Napisane oryginalnie przez voytas


taaa

bo mamy takie piekne dziewczyny )
BTW : ktore niestety nie chca(albo moze nie ma zadnej!!) przysalc fotek (gdzies ktos prosil o zdjecia UTowcow na liscie) - ja przynajmniej zadnej nie wylapalem. ale post juz z prosba poszed wiec tylko nam zostaje czekac )


ja swoje fotki umiescila Loriwin tsh wiec o co chodzi??


Posted by PAPUGa on 11-08-2002 00:09:

quote:
Napisane oryginalnie przez kood
czasem zle ustawianie w q3 moga go powodowac, chodzi o "przedobrzenie" z niektorymi komendami. Probowaliscie kiedys grac na laczu 1mb z rate 1000? Gra sie jakby mialo sie potezny packet lost... prawda jest taka, ze jak stroi sie gitary tak samo trzeba q3 stroic do lacza.



no no, wlasnie.
ratelimit - to jest bardzo wazna sprawa.
nie znam wlasciwych ustawien - ale wiem, ile moge pozwolic graczom na serverze :d

mam sugestie / prosbe - czy ktos zna wlasciwy przelicznik: przepustowosc lacza --- rate limit a kliencie UT?

__________________
bang! bang! ... a kto pozamiata i powynosi śmiecie?


Posted by kood on 11-08-2002 10:55:

http://www.q3arena.gry.wp.pl/?id=18...da=83&kat=1

moze cos pomoze, szerzej opisane niz na mojej kolumnie

__________________
...how much difference... does it make...


Posted by ucho-oko-itd on 11-08-2002 13:35:

quote:
Napisane oryginalnie przez kood
http://www.q3arena.gry.wp.pl/?id=18...da=83&kat=1

moze cos pomoze, szerzej opisane niz na mojej kolumnie


dzieki czytam i widze ze moge wiele rzeczy zmienic mam tylko pytanie jakie by mi pasowaly ustawienia sieci na 128 cable a sprzet(niewiem czy to ma jakies znaczenie)p31ghz,256 ram, grafa geforce 2 64sdram

__________________
SG is the best!!!!hmmm


Posted by Silverdevil on 11-08-2002 14:06:

First Person Perspective question|||||||||||powaga||||||||||||

mam pytranie dlaczego na dum dum i na loginsystem mam ping 20 - 30 a w tym samy cz\asie na snajperze itp 999 o co chodzi moze to wian mojego operatora sieci i co to moze byc serio pytam !!

__________________
s1lVer1x1


Posted by kood on 11-08-2002 14:13:

set cl_maxpackets "50"
set cl_packetdup "1"
set snaps "40"
set rate "10000"

ucho.. tyle ci wystarczy... ale zeby te twoje lacze stabilne bylo bo inaczej to klops... najgorsza rzecz jaka moze sie przytrafic to ping 50-200 skaczacy sobie... o wiele lepiej gra sie na stalym 150 naprzyklad... ale jak masz stabilny to jak wyzej tobie wystarczy.

__________________
...how much difference... does it make...


Posted by voytas on 11-08-2002 14:14:

Re: question|||||||||||powaga||||||||||||

quote:
Napisane oryginalnie przez Silverdevil
mam pytranie dlaczego na dum dum i na loginsystem mam ping 20 - 30 a w tym samy cz\asie na snajperze itp 999 o co chodzi moze to wian mojego operatora sieci i co to moze byc serio pytam !!


polecam zbadac droge pakietow
np. http://www.visualroute.pl/

pozdrawiam,

__________________
Voytas
audaces fortuna iuvat


Posted by Silverdevil on 11-08-2002 14:23:

Re: Re: question|||||||||||powaga||||||||||||

quote:
Napisane oryginalnie przez voytas


polecam zbadac droge pakietow
np. http://www.visualroute.pl/

pozdrawiam,


a co z tego morze wyczytac i jak to naprawaic ??

__________________
s1lVer1x1


Posted by ucho-oko-itd on 11-08-2002 14:47:

quote:
Napisane oryginalnie przez kood
set cl_maxpackets "50"
set cl_packetdup "1"
set snaps "40"
set rate "10000"

ucho.. tyle ci wystarczy... ale zeby te twoje lacze stabilne bylo bo inaczej to klops... najgorsza rzecz jaka moze sie przytrafic to ping 50-200 skaczacy sobie... o wiele lepiej gra sie na stalym 150 naprzyklad... ale jak masz stabilny to jak wyzej tobie wystarczy.


wielkie dzieki

__________________
SG is the best!!!!hmmm


Posted by voytas on 11-08-2002 14:48:

Cool Re: Re: Re: question|||||||||||powaga||||||||||||

quote:
Napisane oryginalnie przez Silverdevil

a co z tego morze wyczytac i jak to naprawaic ??



polecam tez inne narzedzia, jak komendy: PING , TRACEROUTE

z visualroute i innych tego typu widac jak ida pakiety od Twojego kompa do serwera UT (lub innego zalezy jaki serwer badasz). idzie sobie przez inne kompy i moze na ktoryms po drodze sa tracone pakiety lub jakies inne dziwadztwa nie pozwalajace lub utrudniajace grę.
zwykle jesli sie tak dzieje to problemy nie wynikaja po Twojej stronie lecz tam gdzei hen, hen

zwykle to kwesta laczy i routingu czyli sprawy niezaleznej (jesli nie masz serwa oczywiscie)

pozdrawiam,

__________________
Voytas
audaces fortuna iuvat


Posted by voytas on 11-08-2002 15:05:

Question by bylo optymalnie

nawiazujac do slusznej sugestii Psycho posta umieszcze takze tutaj:

czy jest jakis program, ktory abdajac lacznosc z okreslonym serewerm sugerowalby optymalne ustawienia sieciowe (te funkcje co okreslaja wielkosc pakietow itd.)

pozdrawiam,

__________________
Voytas
audaces fortuna iuvat


Posted by leon on 11-08-2002 17:39:

Talking Pytanie do klanu bR :>

Dlaczego Braciaki nie ma cie strony internetowej o klanie ? cio? Pytam dla tego ze moim zdaniem jestescie najfajniejszym i najlepszym klanem na scenie UrT w polsce, nie chodzi mi o sile tylko ogolnie mowie o klimat klanu jeszcze maskotka Vesta spoko. Podoba mi sie to pozdrawiam papa

__________________
"Hard To Kill"


Posted by Psycho on 11-08-2002 18:16:

quote:
Napisane oryginalnie przez kood
set cl_maxpackets "50"
set cl_packetdup "1"
set snaps "40"
set rate "10000"

ucho.. tyle ci wystarczy... ale zeby te twoje lacze stabilne bylo bo inaczej to klops... najgorsza rzecz jaka moze sie przytrafic to ping 50-200 skaczacy sobie... o wiele lepiej gra sie na stalym 150 naprzyklad... ale jak masz stabilny to jak wyzej tobie wystarczy.





mi i tak ping tak skacze a nic nie zmieniałem tzn od 1 do nawet 200 ale to jest nic,bo gram często na zagr i tam z gorzym pingiem gra mi chodzi jak bym miał ping 0 a na niektórych pl ping good a rwie grą nie z powodu pingu-tak mi się wydaje tzn nie zawsze tak mam ale czasem bywa,napewno to nie fps bo nimi bym połowe graczy obdzielił,może wiesz? albo ktoś ?bo może faktycznie trza coś przestawić-łącze 2Mb na dwie osoby i serv do www,aha maxfps mam na 200 może przez to??


Posted by panNA on 11-08-2002 18:20:

Topic bardzo pojemny, to i ja swoje dołoże ... pytanie takie: czy jak się łączę z serwerem UT przez The All Seeing Eye to program ten wymusza połączenie przez siebie, z danym pingiem np. 183,czy ma to wartośc czysto informacyjną, a ping jest taki jaki mam do serwera z grą?
Pytam bo może warto się łączyć z lini komend, wpisując \connect i adres ?


Posted by Psycho on 11-08-2002 18:23:

Re: by bylo optymalnie

quote:
Napisane oryginalnie przez voytas
nawiazujac do slusznej sugestii Psycho posta umieszcze takze tutaj:

czy jest jakis program, ktory abdajac lacznosc z okreslonym serewerm sugerowalby optymalne ustawienia sieciowe (te funkcje co okreslaja wielkosc pakietow itd.)

pozdrawiam,





The All-Seeing Eye-ten niby mierzy ale nie wiem jaki ma to wpływ na ustawienia (pewnie nie ma wpływu tylko takie triko pod oko) ale napewno nic nie sugeruje.


Posted by voytas on 11-08-2002 18:36:

Cool do leona

nie wiem co jest grane ale dostalem 6 maili powiadamiajacych , ze 'leon wlasnie odpowiedzial.....'. engine listy sie kaszani czy Leon nacisnalas kilka razy na przycisk dodajacy posta do listy?

juz nie pierwszy raz mam kilka tych samych mail z listy.

__________________
Voytas
audaces fortuna iuvat


Posted by kood on 11-08-2002 18:52:

Psycho wyprobuj tych ustawien co podalem Uchowi Uszce (**** jak to poprawnie po polsku bedzie? :>> ) to moze cos da... a com_maxfps 200 boze... daj mi cos z tego :>> ale po co ci tyle? daj com_maxfps 125 i wskoczysz na kazda skrzynie na mapie bez wspinania sie :> A co do rwania.. moze to jednak cos z laczem? Trudno powiedziec...

leon strony nie ma, znaczy jest w glowie Merlina i sie tworzy juz jakies pol roku :>> sam ich poganiam pejczem ale nic nie daje :> i dzieki za cieple slowa, a klima u nas rzeczywiscie zajebista :>

panNa chyba czysto informacyjna.. ja uzywam tego by zobaczyc gdzie miejsce wolne i ilu graczy i kto gra, no i czy kumple z sieci nie sciagaja :> a potem juz w konsoli /connect adres Nigdy sie przez eye'a nie laczylem...

__________________
...how much difference... does it make...


Posted by PAPUGa on 11-08-2002 19:40:

quote:
Napisane oryginalnie przez kood
Psycho wyprobuj tych ustawien co podalem Uchowi Uszce (**** jak to poprawnie po polsku bedzie? :>> ) to moze cos da... a com_maxfps 200 boze... daj mi cos z tego :>> ale po co ci tyle? daj com_maxfps 125 i wskoczysz na kazda skrzynie na mapie bez wspinania sie :>



przy max_fps 53 też wskakuję bez problemów...
of corz - w pełni staminy, a nie z pół kreską

__________________
bang! bang! ... a kto pozamiata i powynosi śmiecie?


Posted by ucho-oko-itd on 11-08-2002 20:27:

fps

ok siec mam ustawionom (dzieki kood) a teraz z fps co mozna zrobic by miec wiecej

__________________
SG is the best!!!!hmmm


Posted by leon on 11-08-2002 20:44:

Re: do leona

quote:
Napisane oryginalnie przez voytas
nie wiem co jest grane ale dostalem 6 maili powiadamiajacych , ze 'leon wlasnie odpowiedzial.....'. engine listy sie kaszani czy Leon nacisnalas kilka razy na przycisk dodajacy posta do listy?

juz nie pierwszy raz mam kilka tych samych mail z listy.



voytas nie mam pojecia czemu dostales az 6 maili z odp. hm i nie naciskalem kilka razy, raz tylko.

Dzieki kood za odp. wiec bedziemy czekac na stronke bR nastepne pol roku Ale dobrze by bylo jak byscie mieli strone, bo i na niej bedzie panowac niezla klima

__________________
"Hard To Kill"


Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 18:02.