FPP BOARD (http://board.fpp.pl//index.php)
- (http://board.fpp.pl//forumdisplay.php?forumid=42)
-- (http://board.fpp.pl//showthread.php?threadid=8532)


Posted by n30 on 01-10-2002 18:44:

server(pomoc w konfiguracji)

Witam.
Aktualnie pracuje nad serverem do urt.
mam wszystko postawione i dziala ))
Ale mam kilka pytan co do konfiguracji
Otoz :
1)co sadzicie na temat botow?? Ile i na jakiej zasadzie jak zmienic im skill level?
2)chcialbym zmniejszyc o jakies 20% szybkosc przemieszczania sie,
3)Jak sie zalogowaz i uzywac admina
4)Jak ustawic votowanie optymalnie?
5)jak zrobic by po zakoncznym meczu mapa nie reladowala sie?
tzn flaglimit 100 reds wins i jeszcze jeden mecz na tej mapie.
6)Server posiada wiele nie standardwoych map ]] czy tak ma zostac???
7)jak zrobic statystyki?

Strona servera w przygotowaniu.
A na niej ma sie znalesc :

info o laczu
info o mapach
statystyki
info o konfiguracji.
oraz adminie

__________________
__
Kto rano wstaje jest sam sobie winny.


Posted by maggot21 on 01-10-2002 20:51:

Nie jestem specem od serwerow ale polecam zapoznac sie z tym tekstem http://www.utscripts.net/scripts/server/server_ref.txt Sa tam wymienione chyba wszystkie (z pewnoscia te najwazniejsze) komendy z objasnieniami (po angielsku ofkoz). Jesli chodzi o szczegoly to pytaniami raczej do Papugi (pozdro :) albo innego admina serwow UrT.

__________________
<- Add some hair and it will be me


Posted by Sniezek on 01-10-2002 20:57:

przepraszam za pytanie, ale czy to ten n3o czy to jakis nowy n3o ? =)

__________________
Panie, daj mi sile...


Posted by n30 on 01-10-2002 21:00:

ja to ja
czyli N30 a nie n3o
Cv nie przedstawie.
Ale jak widac jestem nowy
chcialbym nawet nawiazac wspolprace z jakims servisem www
www.urbanterror.pl bardzo chce nawiazac wspolprace ale jakos nie odpowiadaja na maile ;//

a moze cos o konfiguracji ??

__________________
__
Kto rano wstaje jest sam sobie winny.


Posted by Sniezek on 01-10-2002 21:16:

byl juz jeden n3o , nie zbyt dobra opinie po sobie zostawil, wiec jestem troche nieufnie nastawiony, no offence

__________________
Panie, daj mi sile...


Posted by n30 on 01-10-2002 21:51:

jam jest N30
i tam reszta n3x mnie nie interesuje PP

btw moze cos do topica?

__________________
__
Kto rano wstaje jest sam sobie winny.


Posted by capone on 02-10-2002 06:46:

Post ut runner

masz tu linka do najlepszego programu do stawiania serwerow
http://runner.gameadmins.com
a co do botow to ja bym radzil ci je wylaczyc

__________________
+SG+SkUbAnY


Posted by n30 on 02-10-2002 11:59:

a mozna wlaczac boty spod admina?? ew. jakis skrypt albo co, by inni userzy mogli odpalac boty ale tylko ci wybrani???

__________________
__
Kto rano wstaje jest sam sobie winny.


Posted by n30 on 02-10-2002 14:35:

swietnie ktos mi powie dlaczego moj server mnie zbanowal???


nie kumam o to moj konfig :

// *NOTE* any line that starts with // is ignored by quake.

//*** Administrator Info ***
sets Admin "n30"
sets Email "[email protected]"

//*** Server Name and Daily Message ***
set sv_hostname "PozLAN"
set g_motd "hmmm"

//*** Game Settings ***
set sv_maxclients "16" // The maximum number of connected clients allowed.
//set g_maxGameClients "12" // The maximum number of players that can actually join into the game. All other connected clients can only Spectate.
//set sv_privateClients "4" // sv_privateClients and sv_privatePassword allow for private slots on the server. Example: If sv_maxclients = 16 and sv_privateClients = 2 then there will be 14 public slots and 2 private.
set g_gametype "4" // 0 = Free-For-All, 1 = Single Player, 3 = Team Deathmatch, 4 = Team Survivor, 5 = Follow the Leader, 6 = Capture and Hold, 7 = CTF
set fraglimit "100" // 0 = none
set timelimit "20" // 0 = none
set g_maintainTeam "1" // Keep Teams After Map Change
set g_teamForceBalance "1" // Force Players To Balance The Teams
set g_teamAutoJoin "1" // Make Players Join A Team On Connect
set g_friendlyFire "1" // Friendly Fire 0 = Off, 1 = On
set g_maxteamkills "4" // # Of TKs Until Player Is Auto-Kicked
set g_allowChat "2" // Allow Chat: 0=Off, 1=Team Only, 2=All

//*** Passwords ***
//set rconpassword "" // Remote administration password.
//set sv_privatePassword "" // Password for private slots on server. Client enters password by typing "set password -----" at the console.
//set g_password "" // Used to password protect the server. Client enters password by typing "set password -----" at the console.

//*** Warmup ***
set g_doWarmup "0" // 0 = off, 1 = on
set g_warmup "3" // Warmup time in seconds.
set g_respawnDelay 5
set g_respawnProtection "3" // Protects players for X seconds after respawn
set g_precipAmount 256
set g_enablePrecip 2
set g_followEnemy "1" // Disallow Spectating Of Enemy Team
set g_followForced "0" // Disable Ghost Mode

//*** Bot Setup ***
set bot_enable "1" // 0 = off, 1 = on
set bot_minplayers "4" // This command manages the addition/removal of autobots. Bots will leave if there is not enough room on the server. As people join, the bots remove themselves one at a time to allow room for the addition of players.
//set g_spSkill "4" // Skill Level Of Bots

//*** Server Settings ***
set sv_pure "1" // A Pure server will only let users connect if they have the exact same .pk3 files in their q3ut directory as the server does. Helps stop cheaters from using modified code.
set g_allowvote "0" // 0 = off, 1 = on
set sv_allowdownload "0" // 0 = off, 1 = on
set gamename "Q3UT2"
set sv_maxRate "8000" // Sets the maximum allowable rate a client may have set when connected to the server. A suggested setting is 8000 or 10000 so server bandwidth is not used up by high speed clients, thus allowing modem players to have a smoother game.
set g_log "server.log" // This is to set the name of the output file. By default it's "games.log".
set g_inactivity 3000 // Number of seconds before an inactive player is kicked.
set g_survivorRoundTime "3" // Time One Survivor Round Takes
set g_survivorRoundDelay "5" // Pause Between Survivor Rounds

set g_synchronousClients "0" // Must Be Enabled To Record Demo's
set g_bulletPredictionThreshold "5" // Best To Leave it Untouched
set g_allowBulletPrediction "1" // 0=Off, 1=On
set g_filterBan "0" // Don't Know Anything About Banning
// set g_banIPs "" // I Hope It Will Never Be Neccesary



//*** Master Servers ***
//set sv_master2 "master0.gamespy.com:28900" // Server reports to gamespy master server.
//seta sv_master4 "q3master.gamesinferno.com"
//seta sv_master3 "q3master.barrysworld.com:27950"
//seta sv_master2 "master0.gamespy.com"
//seta sv_master1 "master3.idsoftware.com" // By default the server will report to the Id Software master server.
// The server can report to a maximum of 5 master servers.

//*** Map Rotation ***
set g_mapcycle "mapcycle.txt"
map ut_casa

ktos wie gdzie te bany trzyma i jak je usunac??
bo mnie to irytuje powoli. juz 1h czaje na tego konfa i nei widze.

__________________
__
Kto rano wstaje jest sam sobie winny.


Posted by Sniezek on 02-10-2002 17:23:

n3o wroci papuga to on ci powie co i jak, a jak cos to jego nr gg: 3270000 uzywaj go madrze

__________________
Panie, daj mi sile...


Posted by n30 on 02-10-2002 17:30:

quote:
Napisane oryginalnie przez Sniezek
n3o wroci papuga to on ci powie co i jak, a jak cos to jego nr gg: 3270000 uzywaj go madrze


a kiedy wroci hehe
btw wyje**** wszystko z koncowka log i juz nie mam bana )
a ttt
why tak zrobil ?

__________________
__
Kto rano wstaje jest sam sobie winny.


Posted by kood on 02-10-2002 18:22:

w ogole ustaw sobie g_rconpassword (tu sobie haslo wymysl), dzieki niemu mozna w czasie gry zmeinaic ustawienia servera.. przydatna opcja i zawsze stosowana..

__________________
...how much difference... does it make...


Posted by n30 on 02-10-2002 18:47:

quote:
Napisane oryginalnie przez kood
w ogole ustaw sobie g_rconpassword (tu sobie haslo wymysl), dzieki niemu mozna w czasie gry zmeinaic ustawienia servera.. przydatna opcja i zawsze stosowana..


ustawilem P tylko wycialem przed ciekawskimi i zachaszowalem dla nie poznaki

__________________
__
Kto rano wstaje jest sam sobie winny.


Posted by PAPUGa on 06-10-2002 23:04:

quote:
Napisane oryginalnie przez n30

set sv_maxclients "16" // The maximum number of connected clients allowed.
//set g_maxGameClients "12" // The maximum number of players that can actually join into the game. All other connected clients can only Spectate.
set g_maintainTeam "1" // Keep Teams After Map Change
set g_teamForceBalance "1" // Force Players To Balance The Teams
set g_teamAutoJoin "1" // Make Players Join A Team On Connect
set g_friendlyFire "1" // Friendly Fire 0 = Off, 1 = On
set g_maxteamkills "4" // # Of TKs Until Player Is Auto-Kicked
set g_allowChat "2" // Allow Chat: 0=Off, 1=Team Only, 2=All

//*** Passwords ***
//set rconpassword "" // Remote administration password.

set g_followEnemy "1" // Disallow Spectating Of Enemy Team
set g_followForced "0" // Disable Ghost Mode


//set g_spSkill "4" // Skill Level Of Bots

set g_allowvote "0" // 0 = off, 1 = on

set g_log "server.log" // This is to set the name of the output file. By default it's "games.log".
set g_inactivity 3000 // Number of seconds before an inactive player is kicked.

set g_filterBan "0" // Don't Know Anything About Banning
// set g_banIPs "" // I Hope It Will Never Be Neccesary

ktos wie gdzie te bany trzyma i jak je usunac??
bo mnie to irytuje powoli. juz 1h czaje na tego konfa i nei widze.




r�nica mi�dzy sv_maxclients a g_maxGameClients (np. pierwszego dasz 16 a drugiego 14) spowoduje, �e stworzysz 2 sloty dla spectator�w. nie b�da oni mogli zagra�, dop�ki jeden (z 14) graczy nie opu�ci servera.

sugerowa�bym nie zmusza� graczy do team-force-balance - czasem mecze maja nier�wne sk�ady. chyba, �e nie planujesz udostepniac serva na mecze/sparingi/klan�wki/etc.
podobnie z team-auto-join. czasem kto� chce pospectowac troszk� (np. �eby nagrac czyje� demko z czitowania)
to samo z follow-enemy i follow-forced - nie wolno, by zabici greacze z przeciwnej druzyny widzieli, co robi� �ywi jeszcze gracze przeciwnika


max-team-kills sugerowa�bym zmniejszy� do np. 2. nikogo bardziej nie lubimy, ni� TK�w, prawda?

<R>KONIECZNIE</R> (w konfigu) ustaw jakie� has�o do rcona!!!
jesli nie b�dzie rcona, to... wkr�tce mo�esz nie miec nawet i ca�ej maszynki, serio

z botami, to jak uwa�asz - levele od 1(i can win) do 5(nightmare)
mi si� na przyk�ad psuje cos, gdy w��czam boty - gracz, kt�ry wejdzie w slot po bocie, nie mo�e si� rusza�

vote - jest jeszcze vote o warto�ci 2 - mona wtedy votowac takie rzeczy, jakie Ci si� jeszcze nie �ni�y a 1 pozwala tylko na mapki, nie pozwala na kikni�cie kogo� zdaje si�.

logowanie.... gdzie� indziej pyta�es si�, jak zmniejszyc pak0.pk3 ... hm, powiem Ci tyle: tygodniowy log z coolneta, to jedyne 200mega textu. zipuje sie to wy�mienicie, no ale zanim si� zazipuje, to le�y na dysku...

inactivity - sugeruj� (MOCNO sugeruj�) zrobi� mniejszy ni� 50 minut na przyk�ad 3 minuty (180) - wystarcza, by i�� do kibelka, czy odebrac telefon.


bany sa trzymane w pokopanych zmiennych w samym serverze :/
wyswietli� je mozesz: g_banIPs i Ci wypisze aktualnie zabanowanych. usuwasz: removeIP x.x.x.x a dodajesz: addIP x.x.x.x


odezwij si� na GG (3270000) to Ci jeszcze co� powiem, ale ciii.....

__________________
bang! bang! ... a kto pozamiata i powynosi �miecie?


Posted by on 07-10-2002 10:59:

Post HmMm ?

Korzystajac z okazji omawiania cfg. pod serwery, mam pare pyta�. ( Zak�adam serwer UrT wraz z mojim adminem sieci )
set g_teamForceBalance "x" - ustwic na 1 czy na 0 ??
Jakie minimalne l�cze powinno byc by by� sens stawiania serwera ?? Procki maj� byc 2 razy Pentium 3 1.2 oraz 512 ram DDR czy to styknie ?? Mam jeszcze pare innch pyta� o ktore chcial bym spytac Ciebie Papuga ... ( no jakies rady itp. ) moje gg 2717879 ... Twoje mam w poscie powyzej ... napisze cos mam nadzieje ze sie odezwiesz. cU all :>


Posted by PAPUGa on 07-10-2002 11:18:

Re: HmMm ?

quote:
Napisane oryginalnie przez One*Szot
Korzystajac z okazji omawiania cfg. pod serwery, mam pare pyta�. ( Zak�adam serwer UrT wraz z mojim adminem sieci )
set g_teamForceBalance "x" - ustwic na 1 czy na 0 ??
Jakie minimalne l�cze powinno byc by by� sens stawiania serwera ?? Procki maj� byc 2 razy Pentium 3 1.2 oraz 512 ram DDR czy to styknie ?? Mam jeszcze pare innch pyta� o ktore chcial bym spytac Ciebie Papuga ... ( no jakies rady itp. ) moje gg 2717879 ... Twoje mam w poscie powyzej ... napisze cos mam nadzieje ze sie odezwiesz. cU all :>




juz si� odezwa�e� i ... poszed�es sobie ogl�da� film


jak ju� pisa�em - force-team-balance - zale�y. czy ma to byc publiczny serv, na kt�rym NIE b�dzie klan�wek, etc - czy tez beda na nim rozgrywane mecze, etc. 1 w��cza t� opcj�. czasem ludziom wi�cej k�opot�w sprawia przemieszczanie si� w druzynach (zmiana kolor�w co runde, bo ktos odszed� i serv Ci� przeni�s�) ni� jest to warte.

��cze... przyjmij, �e 1 gracz, to 30kilobit�w ruchu, zar�wno IN jak i OUT. czyli 512kilo _by�_mo�e_ starczy na 10 graczy, a mo�e im si� co jaki� czas zacina�.

wow, jaka wypasiona konfiguracja! zar�czam Ci, ze Twoje procki b�da spa�y, a w godzinach gdy b�dzie max user�w, ledwo-co otworz� jedno oko
na killu na przyk�ad jest 10 graczy (jest ca�e mn�stwo innych servis�w) servera UT na procku zaledwie PII 300MHz.

pytaj si� �mialo tutaj - mo�e ktos jeszcze skorzysta

__________________
bang! bang! ... a kto pozamiata i powynosi �miecie?


Wszystkie czasy są EU (PL). Aktualna godzina 03:45.