Idealna gra.
Mam coś dla was na rozruszanie szarych komórek. 
Mimoże tekst jakoś dziwnie o RPG zatacza, to jednak tyczy się innych gier.
1. Scenariusz.
Idealna gra powinna mieć dobry i interesujący scenariusz. Tak, wiem, powiecie ,że dużo gier ma intersujący scenariusz. Ale taki scenariusz powinien wprowadzić nas w świat gry, którym będziemy się poruszać. Świat, w który będziemy się orientować. Scenariusz powinnien być także nieliniowy, i posiadać pare zakończeń. Oraz powinien być dopracowany pod klimat gry.
2. Klimat.
Ostatnie zdanie z poprzedniego akapitu, kiedy je odwrócimy, dotyczy także i tego akapitu. Jeżeli twórcy tworzą grę na podstawie znanego systemu (to się tyczy RPG), to nie mogą z mroczych ciemności średniowiecza zrobić baśniowej krainy. Klimat gry jest nadawny przez grafike oraz muzyke. Gry bez dobrej muzyki, są do dupy, szybko się nudzą. Np. jak grałem w Q2 (single) bez muzyki to mi się gawniczo grało, ale kiedy wziołem od kumpla cd z muzyką, to odrazu przeszedłem całego Q2 w 2 godzinki. Jednynym ewenemntem jest tutaj Counter-Strike i Half-Life (gra mnie wciągneła jak diabli). Następnym elemntem klimatu jest...
3. Grafika.
Jak już wspomniałęm grafika jest jednym z elementów, które nadają klimat grze. Odpowiednie zgranie świateł, ustawienie tekstur, czy też poszczegołnych elemntów, jest rzeczą bardzo ważna w budowaniu klimatu gry. Znaczą role odgrywają także efekty używane w grze, takie jak błyskawice, czy też mgła. Np. scena: jedzie jakiś ryczerz (na koniu ofcorz ) do zamku, na koniu, a zanim szaleje burza z błyskawicami. Takie element intra jest dość pospolity ale użyty dobrze potrafi wspaniale oddać klimat gry. A teraz porozmawiajmy...
4. ..o muzyce.
Muzyka..hmm... bardzo ważny element gry. Przedstawie to na podstawie przedłużenia tego motywu z poprzedniego akapitu: Owy rycerz, otwierza drzwi zamku, następnie, następuje podjazd kamery pod naszego herosa, i w tym samym momencie włacza się klimatyczna (czyt. straszna) muzyczka instrumentalna. W muzyce chodzi o to, aby była dopasowana do momentu w jakim znajduje się nasz gracz.
5. Rozwijanie przez graczy.
Tutaj nie będe się rozpisywać, ponieważ każdy wie o co chodzi. Głownie chodzi tutaj o mody, dodatki, skrypty. Dobry przykładem jest Neverwinter Nights. Autorzy zaimpletowali do gry swój własny język skryptowy, jednocześnie udostępniając dokumentacje dla całego świata, aby już przed wydaniem gry gracze stworzyli skrypty, które już w momencie wydania gry gracze owi będą mogli użyć.
6. Multiplayer.
Tutaj autorzy gier powinni wprowdzić wiele intersujących trybów, tak jak np. w Operation Flashpoint. A co do gier Massive Multiplayer (Ultima Online, Everquest, Anarchy Online) to raczej powiini skupić się na usuwaniu bugów z rozgrywki.
7. Sterowanie.
Poroste, intuicyjne, w miare proste do zapanietania. Dobrym pomysłem jest także umiesczenie pod jednym klawiszem listy używanych przycisków. HUD, powinnien być w miare prosty w obsludze, i nie zasłaniać połowy ekranu.
8. Realizm.
Realizm zależy od świata, w którym gra się dzieje. Tak wiec, gra w naszym świecie powinna być dostosowana do realiów naszego świata, tj. jedna kulka w łeb albo w serce i odrazu . Kiedy nastomiast, gra dzieje się w innym świecie to powinna też posiadać pewną doze realizmu. Przecież człowiek w zwykłej zbroi nie pokona smoka. Zbroja musi być conajmniej magiczna.
9. AI
Sztuczna inteligencja. Autorzy gry powinni ją dopracować do końca. Tak aby potworzy nie klinowały się i żeby nie robiły głupich rzeczy, które AI napewno nie przypominają....
10. Miodność.
O tym naprawde mialo napisze poniważ, miodności nie da się zdefiniować. Na nią skaładają prawie wszystkie elementy, które tutaj wymieniłem.
To jest mniej więcej tyle ile ja moge powiedzieć o grze idealnej. 
Chociaż może słowo idealna jest roże definiowane . Gusta bywają rózne. 
__________________
Trzeba być gorszym, by potem stać się lepszym
Trzeba być głupim, by móc stać się mądrzejszym
Zgłoś post do moderatora | IP: Zalogowane
|