No to zróbmy z tego nie debilny topik
Ponieważ debilnych topików jest ostatnio dużo to chciałbym zrobić z niego niedebilny topik i zaproponować stronkę
http://www.teamabuse.com/?mode=article&article=7
gdzie mamy dokładne statystyki broni i tam chyba widać co jest najlepsze
Pozwoliłem sobie przetłumaczyć plus dodać swoje trzy grosze
Podczas kucania rozrzut pocisków z broni zmniejsza się dokładnie dwa razy (celność rośnie dwa razy). Podczas skakania rozrzut z broni zwiększa się dwa razy. Rozrzut nie dotyczy snajperki, pancerfausta i flamethrowera.
Rozrzut nie zwiększa się podczas strafeowania ale zwiększa się podczas ruchu myszką (Czym więcej i dłużej skręcamy myszką tym rozrzut jest większy).
Dodatkowo rozrzut jest zależny od czasu trwania ostrzału – czym dłużej strzelamy ciągłą serią tym nasze pociski są coraz bardziej niecelne.
Jak z tego wynika najlepsze rezultaty uzyskuje się, kiedy strzelamy do przeciwnika idącego do nas wzdłuż linii prostej, kiedy nie musimy ruszać myszką. Dlatego podczas ucieczki pod ogniem przeciwnika starajmy się nie robić tego w linii prostej.
Medyk nie powinien podchodzić do ciał wzdłuż linii ostrzału tylko z boku. Często w takich sytuacjach zostaje odrzucony wrogą serią od ciała kolegi na kilkadziesiąt centymetrów, co uniemożliwia mu skuteczne wbicie strzykawki. Ewentualnie bierze poprawkę na możliwy odrzut.
Podczas walki na krótki dystans starajmy się jak najmniej ruszać myszką a więcej obrotu nadrabiać stafe-owaniem.
Aktualna wielkość rozrzutu pocisków jest pokazywana przez wielkość celownika – Czym celownik większy tym większy rozrzut.
Zwiększanie rozrzutu podczas ruchu myszką jak i podczas długiego ciągłego strzelania nie dotyczy sytuacji, kiedy kucamy (wyjątek venom).
Kiedy musisz przeładować podczas walki na krótki dystans staraj się na chwilę za coś schować lub skacz jednocześnie strafe-ując.
Przy strzelaniu z kucania staraj się też strafe-ować. Wydaje się to oczywiste, ale sporo osób o tym zapomina.
Tak samo sporo Lt ginie od snajperskiej kuli, kiedy patrzą przez lornetkę. Przecież patrząc przez lornetkę też można strafe-ować, ruszać się poważnie utrudniając w ten sposób życie wrogim snajperom.
Generalnie staraj się (o ile to możliwe) strzelać rzadziej, ale za to częściej w głowę. Staraj się również strzelać krótkimi przerywanymi seriami.
Jeśli widzisz, że przeciwnik dostał 1-2 celne kulki w głowę to nie staraj się już specjalnie strzelać w głowę, tylko dobijaj go strzałami w korpus.
Pamiętaj, że pancerfaust ma bardzo duże pole rażenia, dlatego nie staraj się trafić w przeciwnika, ale w podłogę na której stoi. Jeśli to nie jest możliwe to strzelaj również w ściany, sufit.
Opisy broni i klas żołnierzy
Przy opisie broni przyjąłem jako miarę rozrzutu Sten-a wartość 1 (jedynkę).
Reszta broni będzie miała rozrzut większy od 1.
- Thompson
Strzał w głowę zabiera 50 punktów życia
W pozostałe części ciała 18 punktów
Szybkostrzelność 500 pocisków na minutę
Rozrzut pocisków – 3.
Opóźnienie pomiędzy naciśnięciem fire a wylotem pocisków z broni – 100 ms.
- Sten
Strzał w głowę zabiera 50 punktów życia
W pozostałe części ciała 14 punktów
Szybkostrzelność ok. 545 pocisków na minutę
Rozrzut najmniejszy z wszystkich broni w Wolfie – 1.
Opóźnienie – 100 ms.
Przegrzewanie – po ciągłej serii z 10 pocisków (1,1 sekundy) sten przegrzewa się. Chłodzi się przez 0,5 sekundy ??
Broń świetna na większe odległości ze względu na mały rozrzut.
- Mp 40
Strzał w głowę kosztuje 50 punktów
W pozostałe części ciała 14.
Szybkostrzelność – 600 pocisków na minutę.
Rozrzut pocisków – 2.
Opóźnienie – 100 ms.
Broń dobra na średnie odległości, na bliski dystans niewiele gorsza od thompsona. Magazynek do mp40 mieści 2 naboje więcej.
Jak z powyższego wynika Thompson ma większy rozrzut, szybkostrzelność mniejszą o prawie 17 procent, ale zadaje w korpus blisko 30 procent więcej obrażeń niż mp40
Generalnie, jeśli walczący mają problemy z celnym strzelaniem w głowę to w walce w zwarciu i na krótkich dystansach thompson daje przewagę ze względu na wspomniane większe obrażenia w korpus. Po za tym w walce w zwarciu często trudno skupić się na strzelaniu w małą główkę przeciwnika.
- Mg 42
Bez względu na miejsce, pocisk z mg42 zadaje 20 punktów obrażeń.
Szybkostrzelność - 600 pocisków na minutę.
Duży rozrzut, ale niezależny od tego, jak długo strzelamy.
- Mauser (tryb snajperski)
Strzał w głowę jest śmiertelny ( teoretycznie 160 punktów obrażeń )
W pozostałe miejsca ciała zadaje 80 punktów obrażeń
Szybkostrzelność 50 pocisków na minutę
Opóźnienie 100 ms.
Pasek po prawej stronie celownika pokazuje ile czasu zostało do ustabilizowania się celownika. Jeśli pasek znika ( po 7 sekundach) to znaczy, że w tym momencie mamy największą stabilizację celownika ( ale nie przestaje do końca pływać)
Kucanie nie wpływa na rozrzut mausera w trybie snajperskim
- Venom Gun
Pocisk z venom-a zadaje 20 punktów obrażeń bez względu na lokację.
Szybkostrzelność 800 pocisków na minutę.
Opóźnienie 750 ms.
Przegrzewanie – po ciągłej serii przez 3 sekundy venom przegrzewa się.
Chłodzi się przez 200 ms plus czas potrzebny na ponowne rozkręcenie, czyli razem
950 ms.
- Flamethrower
1200 sztuk amunicji na minutę. Jeden magazynek (200) wystarczy na 12 sekund ciągłego ognia.
- Pancerfaust
Po oddaniu strzału trzeba czekać 20 sekund do następnego. Jak z tego wynika szybkostrzelność wynosi 3 pociski na minutę 
Pocisk pancerfausta zadaje 400 punktów obrażeń w miejscu wybuchu.
Opóźnienie 0,75 sekundy.
Pole rażenia znacząco się zmniejsza, kiedy pocisk z pancerfausta trafia dokładnie w przeciwnika. Gdy jesteśmy w grupie koło przeciwnika odpalającego pancerfausta w naszym kierunku i widzimy, że nie zdążymy go zabić ( mamy na to wspomniane 0,75 sekundy) to starajmy się maksymalnie blisko podbiec do przeciwnika. Często w ten sposób możemy uratować życie tych, co idą za nami.
Bo i tak ze względu na duże pole rażenia od dobrze wycelowanego pancerfausta nie da się uciec.
- Pistolet (luger i 45-ka)
Tu również strzał w głowę zadaje 50 punktów obrażeń
Reszta ciała po 18
Opóźnienie 100 ms.
Szybkostrzelność 150 pocisków na minutę (przy przytrzymywaniu klawisza fire)
Jak z tego wynika pistolet zadaje takie same obrażenia jak thompson tylko prawie trzy razy wolniej strzela. Podczas z strzelania z pistoletu nie trzymamy cały czas klawisza myszy tylko cały czas klikamy nim – dzięki temu możemy chwilowo zwiększyć szybkostrzelność.
- Nóż
Zadaje od 10 do 13 punktów obrażeń
Trudno mówić o szybkostrzelności w przypadku noża. Według moich obliczeń można nim zadać 240 ciosów na minutę 
Backstabe – Czyli zajście z nożem od tyłu (w plecy) zadaje obrażeń.
- Granaty
W miejscu wybuchu zadają po 250 punktów obrażeń
Opóźnienie – 0,25 sekundy.
Granaty można rzucać co 1.6 sekundy.
- Dynamit
Inżynier dynamit może podkładać co 30 sekund.
Uzbrojenie dynamitu trwa 2 sekundy (Dwóch inżynierów 1 sekunda)
Przerwa na wyciągnięcie kombinerek po wyrzuceniu dynamitu 2 sekundy
Nieuzbrojony dynamit pozostaje jeszcze przez 15 sekund, po czym zanika
Rozbrojenie dynamitu 5 sekund (Dwóch inżynierów 2.5 sekundy)
Czym pulsacje światła od podłożonego dynamitu są częstsze, tym krócej do wybuchu dynamitu.
- Nalot powietrzny (airtsrike, flara)
Działa z opóźnieniem 5 sekundowym
- Artyleria
Działa z opóźnieniem 10 sekundowym. Czas trwania ostrzału 8 sekund.
- Dokumenty, złoto, objective itp.
Jeśli zabijesz gościa niosącego dokumenty, a nikt ich nie podniesie, dokumenty pozostają jeszcze przez 30 sekund.
Żołnierz może wyrzucać broń i podnosić każdą leżącą. Porucznik też może wyrzucać broń i podnosić mp40, thompsona lub stena. Reszta może podnosić tylko thompsony zwiększając w ten sposób ilość amunicji. Broń po wyrzuceniu leży jeszcze przez 30 sekund, następnie zanika.
__________________
Swięty
Zgłoś post do moderatora | IP: Zalogowane
|