Lightmap czy vertex?
Ten temat byl poruszany dosc dawno temu i aktywnie uczestniczylem w dyskusji stojac po stronie tych, ktorzy czuja sie bardziej fair grajac na lightmapie, lub poprostu lubia efekty wizualne.
Ja do nich naleze, choc musze przyznac ze uleglem i gram obecnie na vertexie. Dlaczego? Poniewaz chowajac sie w cieniu czuje sie oszukany przez gracza z wlaczonym wertexem ktory widzi mnie z drugiego konca mapy. Ale oto nastanie dzien, kiedy to skonczy sie panowanie vertexa. Nie, vertex nie bedzie zablokowany, ale nowy kompilator map q3map2 (maperzy wiedza co to takiego) kompiluje cienie rowniez na vertexie. HA!
Ja juz od dzis powracam do lightmapa, a ci ktorzy sie uzaleznili od vertexa moga sobie nadal na nim grac, niewiele im to da, poza tym, że na wolniejszych komputerach UrT nadal będzie "ładnie" działał.
Oj, nie wspomnialem ze wszystkie mapki w 2.6 sa skompilowanie przy pomocy q3map2 
A oto dowod:
Docks - Lightmap
Docks - Vertex
Teraz gra bedzie fair na kazdej konfiguracji, a jesli ktos ma ochote grac na r_gamma 2.5 to niech sobie wypala oczy wedlug uznania. 
P.S. Zalaczam ankiete, tak z ciekawosci zeby zobaczyc jaki procent jeszcze trzyma sie lightmapa (lub tak jak ja powroci do niego w 2.6).
__________________
« r3surrection team - www.r3surrection.net »
Edytowane przez MaxiM dnia 08-09-2002 o godz. 13:27
Zgłoś post do moderatora | IP: Zalogowane
|