Dzień bez sieci
http://yass.art.pl/przesuw/dzienbezsieci/
Prawdopodobnie internet nie należy do zjawisk, które mogłyby być oceniane bezwzględnie pozytywnie albo negatywnie. Nie ma jednak wątpliwości że mamy do czynienia z masową apoteozą sieci, przede wszystkim w komercyjnych mediach - sieć stała się cudownym narzędziem które wszystko ułatwia i przyspiesza, daje nieograniczony dostęp do informacji i zabawy bez nadmiernych wymagań od strony użytkownika. W szkołach instaluje się sale komputerowe i prowadzi lekcje z internetu, często jednak zapominając o przygotowaniu odbiorców do krytycznej absorpcji tego medium. Tymczasem przeciętny, masowy użytkownik, na którego najbardziej liczą korporacje inwestujące w rozwój sieci, w reklamy, handel rozrywką., poruszający sie w internecie staje sie obiektem agresywnych ataków informacją, grafiką, reklamą. Przerzucono na niego konieczność samodzielnej selekcji informacji do czego jest nie przyzwyczajony, a z drugiej strony proponując mu narzedzia wyboru profiluje sie jego decyzje - przecież środki przekazu stały się przekazem. Tylko niewielki procent informacji, jaką otrzymuje jest mu potrzebny, reszta to generowany masowo śmieć, bezużyteczny smog newsów. Tymczasem na dzien dzisiejszy, przynajmniej w Polsce, nie wprowadza sie powszechnych działań mających na celu UŚWIADAMIANIE użytkowników sieci co do rozłożenia korzyści i zagrożeń w korzystaniu z internetu. Upowszechnianie dostepu do internetu, mimo że mało dynamiczne w naszym kraju, powoduje że coraz większa grupa ludzi coraz silniej wiązana jest z tym medium, czy przez pracę, czy formę spędzania wolnego czasu. Internet nie jest egalitarny, internet nie jest ani dobry ani zły, jest całkowicie obojętny, na binarnej skali nie otrzymamy ani 1 ani 0. Przebywanie w sieci to stan zawieszenia miedzy rzeczywistością i obrazem, miedzy przeżyciem a jego namiastką, między pełnym i pustym znaczeniem. Jednak internet nie jest jedynym źródłem zagrożeń szumem informacyjnym. Telewizje, stacje radiowe, gazety zasypują odbiorców masą bezużytecznej czy manipulowanej informacji, stosując techniki zakamuflowanego przekazu. Kształtowany przez media wizerunek staje się wizerunkiem obcym, narzuconym, mimo to jest przyjmowany przez bezkrytycznego użytkownika.
Piękne słowa...
__________________
Każdy ładnie cztery elementy jednych tchem wymienia i ja też je wymienię, co tak będę głupio stał to: pieniądze, forsa i oczywiście szmal.
Zgłoś post do moderatora | IP: Zalogowane
|