REGULAMIN OPERATION FLASHPOINT - POLISH LEAGUE
Najważniejsza zasada: wszyscy gramy po to, aby sie dobrze bawic.
1. W lidze biorą udział tylko polskie klany.
2. Wszyscy uczestnicy muszą być zgłoszeni do dnia 17 marca 2002 roku, na adres [email protected]
3. Zgłaszając się do udziału w OF-PL, automatycznie akceptujesz REGULAMIN LIGI.
4. Przedstawicielem każdego z klanów jest jego CLAN LEADER, on też podejmuje wszystkie najważniejsze decyzje w imieniu całego klanu i zapisuje klan do LIGI.
5. Każdy klan ma prawo do wystawienia tylko jednego team'u, składającego się minimum z 4 osób, górnej granicy nie przewidziano.
6. CL podajac sklad do rozgrywek, zobowiazany jest do podania nazwy klanu, adresu korespondencyjnego, oraz nickow graczy wraz z ich ID.
7. Jeden gracz może występować tylko i wyłącznie w jednym klanie, w przypadku dopatrzenia się niezgodności z owym punktem zarówno klan pierwszy jak i klan drugi zostają zdyskwalifikowane!
8. Zmiany „barw” klanow w czasie sezonu sa zabronione. W przypadku przejsc miedzy klanami, gracze którzy tego się dopuszcza zostana usunieci z rogrywek.
1.0 DEFINICJE
1.1 MECZ: spotkanie rozegrane na 2 mapach po 2 rundy na mapę. Każdy z klanów gra na każdej mapie w meczu raz po stronie Wschodu/Partyzantow/Cywili oraz raz po stronie Zachodu.
1.2 RUNDA: rozegranie jednej potyczki na mapie w czasie 30 minut. Na każdej mapie gramy 2 rundy.
1.3 POŁOWA: po zakończeniu 2 rund gry na pierwszej mapie, następuje tzw. „Połowa meczu” po której rozgrywana zostaje druga mapa.
1.4 KOLEJKA: podstawowy cykl ligowy. Trwa 7dni. Kończy się podsumowaniem rozegranych meczy w danej kolejce.
1.6 LG: LAGG TEST: czas (5 minut w kazdej polowce) przeznaczony na przetestowanie lagow na laczach.
1.5 CHEATING: Oszukiwanie, co jest uznane za oszukiwanie przeczytasz w paragrafie 5.0
1.6 RL: RADA LIGI: waskie grono osob, ktore czuwa nad prawidlowoscia przebiegu rozgrywek ligowych oraz zgodnosci z REGULAMINEM.
1.7 CL: CLAN LEADER: osoba reprezentująca i wypowiadająca się za cały klan w OF-PL.
1.8 K.O. System eliminacji w Play Off. Z angielskiego Knock Out- klan który poniesie porażkę odpada.
1.9 CTF: Capture the Flag: typ rozgrywki, w ktorej obie druzyny musza wykrasc falage zespolowi przeciwnemu i zaniec ja do swojej bazy w celu zaliczenia punktow.
1.10 A&D: Attack & Defend: rozgrywka, gdzie jedna ze stron broni okreslonego celu, zas przeciwnik stara sie go zdobyc.
2.0 SERWER
2.1 Wymagana jest wersja serwera 1.40 lub wyzsza.
2.2 Mecze sa rozgrywane tylko na serwerach zatwierdzonych przez RL.
2.3 Wstep do rozgrywki:
2.3.1 Pierwsze 5 minut spotkania jest przeznaczone na przetestowanie lagow (LAGG TEST). Jesli wszystko jest OK rozpoczyna sie mecz. LAGG TEST wykonywany jest raz na danej mapie, dwa razy podczas calego MECZU.
2.3.2 Lagg test może zostac zaliczony do rozgrywki, jeśli obie strony na to się zgodza.
2.3.3 Jeśli różnica średniego pinga między klanami wynosi więcej niż 250ms, mecz zostaje przerwany i przełożony na termin ustalony przez oba klany, a zatwierdzony przez RL, jednak w ramach trwania danej kolejki ligowej.
2.3.4 Jeśli podczas meczu serwer się wyłączy, padnie, należy zastosowac się do punktu 5.12 Regulaminu OF-PL
2.4 Dodatki do gry
Do gry potrzebne sa nastepujace dodatki:
wyspy
Winter Koglujev 1.2
Jungle Everon 1.2
jednostki
AshHMMWVSnow
AshM113Snow
AshBMPSnow
AshBMP2Snow
Jednostki te wchodza w sklad Arctic Armour Pack 1.3 z dnia 10.09.2001 autorstwa AraonAsh'a. Dodatek jest dostepny na Ofp.cz w dziale Download oraz na stronie autora.
3.0 GRACZE
3.1 W meczach brać udział mogą tylko zapisani do ligi zawodnicy danego klanu.
3.2 Jeśli w czasie walki jeden z teamów będzie miał mniej niż 4 zawodników i w ciągu 3 minut nikt się nie połączy z podanego składu na daną rozgrywke, zostanie podyktowany walkower na korzyść przeciwnej drużyny.
3.3 Podczas meczu każdy klan powinien mieć conajmniej 2 (max 4) rezerwowych poza serwerem, których można wezwać w razie problemu.
3.4 Osoby używające inwektyw w stosunku do kogokolwiek a w szczególności do adminów oraz czlonkow RADY LIGI zostaną natychmiast zawieszone, ataki personalne nie będą tolerowane.
3.5 Podczas meczu na głównym chacie może mówić tylko CL klanu. Gracze mogą pisać tylko na TEAM CHAT. Za nie przestrzeganie tej reguły grozi zawieszenie do końca meczu, w przypadku powtarzającego się problemu, gracz zostaje zawieszony w lidze.
4.0 OSZUKIWANIE (cheating)
Jeśli gracz zostanie przyłapany na cheatowaniu podczas meczu jego drużyna przegrywa mecz i zostaje zawieszona w rozgrywkach ligi do czasu usunięcia tego gracza. Wszystkie mecze rozegrane z udziałem tego gracza do czasu wykrycia oszukiwania zostają uznane za przegrane.
Co jest zabronione:
1. Używanie jakiegokolwiek oprogramowania, trainerow itp. które wspomagają grę.
2. Stosowanie AI jako pomoc w grze.
5.0 MECZ
5.1 Rozgrywany w trybie MP
5.2 Mecz trwa 4 rundy.
5.3 Mapy na których można grać to: OFPL CTF MAP1, OFPL CTF MAP2, OFPL A&D MAP1, OFPL A&D MAP2.
5.4 Minimalna ilość graczy to 4 przeciw 4. Możliwe jest granie 5vs5 ,preferowane 6vs6 (dla CTF). Podczas MECZY A&D maksymalna ilosc graczy wynosi 5vs5.
5.5 Zawodnicy zbierają się w ciągu 10minut przed meczem na serwerze, na którym odbędzie się mecz.
5.6 W lidze OF-PL nie ma zawieszania rozgrywek, jeśli klan ma problemy albo rezygnuje z ligi albo uczestniczy dalej jednak mecze w których nie uczestniczył są liczone jako przegrane.
5.7 W momencie rozpoczęcia meczu wszyscy grający muszą być na serwerze po odpowiedniej stronie Resistance/East/West.
5.8 Komunikacja głosowa jest dopuszczona, ale tylko przy pomocy niezaleznych programow.
5.9 Clan Leaderzy są zobowiązani przesłać screen shoty z wynikami meczy (tablice na końcu każdej rudny) na podany email wciągu 1 godziny od zakończenie meczu.
5.10 Po pierwszej połowie meczu, następuje 10minutowa przerwa, podczas której można zgłaszać skargi i uwagi RADZIE LIGI. Jest to też czas przeznaczony na połączenie się ludzi, którzy mają częsty problem z ładowaniem się map. Jesli obie strony uznaja ze przerwa nie jest konieczna, mozna ja pominac i zaczac rozgrywac kolejne rundy.
5.11 Każdemu teamowi przysługuje prawo do jednej 5minutowej przerwy między dowolnie wybraną rundą meczu. CL informuje RADE LIGI o takiej potrzebie.
5.12 W szczegolnych przypadkach termin meczu moze zostac zmieniony na wspolny wniosek obu CL zlozony w RADZIE LIGII najpozniej na godzine przed planowanym terminem rozgrywki. We wniosku koniecznie jest wskazanie nowego terminu. Wnioski pojedynczego CL lub wnioski bez wskazania terminu nie beda uwzgledniane
6.0 ROZGRYWKI
6.1 CAPTURE THE FLAG
6.1.1 Wprowadzenie
Mapy: 2 mapy CTF z OFPLeague.com, zmiana strony co 30min
Czas rundy: 30 minut, 5 minut na przetestowanie lagow (lagg test) w 1 i 3 rundzie.
Czas meczu 2 godziny
Gracze: 4 vs 4 minimum, 6 vs 6 maximum
6.1.2 Zasady rozgrywania CTF
6.1.2.1 Strona z wyzsza liczba PUNKTOW WEWNETRZNYCH wygrywa mecz
6.1.2.2 Cztery rundy stanowia jeden mecz
6.1.2.3 Jedna runda rozgrywa sie na jednej mapie raz - DRUZYNA A gra jako wschod, DRUZYNA B gra jako zachod. Zmiana stron nastepuje po zakonczeniu rudny (30 minut)
6.1.3 Specyfijkacja rozgrywki:
Friendly Tag – Enabled
Enemy Tag - Disabled
Map Information – Disabled
Crosshair – Enabled
Time – Enabled
GPS - Enabled
3rd Person - Disabled
stopien trudnosci: weteran
6.2 ATTACK & DEFEND
6.2.1 Wprowadzenie
Mapy: 2 mapy A&D z OFPLeague.com, zmiana strony co 30 minut
Czas rudny: 30 minut, 5 minut na przetestowanie lagow (lagg test) w 1 i 3 rundzie.
Czas meczu: 2 godziny
Gracze: 4 vs 4 minimum, 5 vs 5 maximum
6.2.2 Zasady rozgrywania A&D
6.2.2.1 Strona z wyzsza liczba PUNKTOW WEWNETRZNYCH wygrywa mecz
6.2.2.2 Cztery rundy stanowia jeden mecz
6.2.2.3 Jedna runda rozgrywa sie na jednej mapie raz - DRUZYNA A gra jako wschod, DRUZYNA B gra jako zachod. Zmiana stron nastepuje po zakonczeniu rudny (30 minut)
6.2.3 Specyfikacja rozgrywki
Friendly Tag – Enabled
Enemy Tag - Disabled
Map Information – Disabled
Crosshair – Enabled
Time – Enabled
GPS - Enabled
3rd Person - Disabled
stopien trudnosci: weteran
6.3 Punktacja
6.3.1 "MALE" PUNKTY uzywane sa do KLASYFIKAJI INDYWIDUALNEJ graczy, oraz do wylonienia zwycieskiego klanu w rundzie. Punktacja jest nastepujaca:
1 pkt - zabita jednostka przeciwnika (tzw. KILL)
3 pkt - zniszczona jednostka opancerzona
10 pkt - zdobyta flaga (tylko w rozgrywce CTF)
6.3.2 Laczna suma MALYCH PUNKTOW zdobyta w przeciagu 30 minut gry przez kazdy z KLANOW daje podstawy do przyznania PUNKTACJI WEWNETRZNEJ:
1 pkt - wygranie rundy
1/2 pkt - remis
0 pkt - przegranie rundy
6.3.3 Po zakonczeniu MECZU przyznaje sie punkty do KLASYFIKACJI GENERALNEJ, ktore otrzymuje sie, po zsumowaniu PUNKTACJI WEWNETRZENEJ. W PUNKTACJI GENERALNEJ przyznawane sa punkty:
Za wygrany mecz 1 punkt.
Za walkover 0 punktow dla druzyny ktora "oddaje" mecz. Druzyna przeciwna otrzymuje 1 punkt.
Za przegrana 0 punktów.
Za remis 1/2 punktu.
7.0 KONFLIKTY
W razie konfliktu: z administratorem OF-PL kontaktuje się CL klanu w ciągu godziny od meczu.
Klan ciągle oskarżający innych o oszukiwanie bez dowodów zostanie usunięty z ligi.
8.0 RADA LIGI
8.1 Wszystkie kwestie zwiazne z Polska Liga Operation Flasapoint rozpatruje RADA LIGI.
8.2 W sklad RADY LIGI wchodza osoby wymienione na stronie www
8.3 Decyzje RADY nie podlegaja dyskusji.
Zgłoś post do moderatora | IP: Zalogowane
|