Re: ...
quote: Napisane oryginalnie przez AnImAtE
admini i tak maja te opinie w glebokim dev/null...
nie masz racji, a przynajmniej nie całkowicie 
quote:
biorac pod uwage polskie realia polaczeniowe, zazwyczaj wysokie pingi implikuja warpowanie.
ja mam teoryjke, że packet lossy mają przeważnie ludzie dość mocno przycięci (w sensie shapowania łącza) a nie ci z kiepskim połączeniem (np. dialup). weź sobie 2mbity od polpaku, podłącz do niego 2tys userów, każdemu obiecaj 115kilobitów transferu i na tyle go przytnij. Póki wszyscy na raz nie korzystają - wszyscy są zadowoleni. A w weekendowy wieczór każdy chce zagrać, zassac pocztę, filmik - i się zaczynaja 'lossy' - dropowane pakiety - bo shaper działa. bo "sieć" lokalna produkuje tyle pakietów, że się one nie mieszczą w wykupionym (dokądśtam) łączu. Rezultat widzisz na swoim lagometrze.
tak więc łącze może być mocno obciążone ruchem - pakiet czeka dość długo w kolejce do wyjścia/wejścia/przesłania - łącze narzuca duże czasy. ale, ponieważ jest mądrze skonfigurowane (shaper) nie dropuje zbyt wielu nadmiarowych pakietów tylko je kolejkuje. tu się w ogóle pojawia inna sprawa jak admin powinien skonfigurowac łącze: czy kolejkować wszystkie pakiety (i teoretycznei pozwalac na olbrzymie lagi, np 2tys ms) czy tez dropować te pakiety, które czakają zbyt długo w kolejce. Stosuje się zazwyczaj obie metody - dropuje sie pakiety czekające np. ponad tysiąc ms, dzięki czemu widzicie w pingu, traceroute czy mtr że czasy rosną, po czym pakiety zaczynaja 'dropować'. i ponownie (zanim mnie spalićie za herezję) - gry to bardzo niewielki odsetek typu ruchu (na świat) w 'osiedlówkach'. nie warto się więc liczyć z takimi graczami - bo 80% userów uzywa kazy,emula,etc. dla nich się stawia na odczepnego (gdy juz marudza tak bardzo adminowi, że spac mu nie dają) serwerek źle skonfigurowany, niepopularny, etc.
quote:
-serwery zyja bo admini tak postanowili a oni nie dostaja z tego tytulu _zadnych_ pieniedzy, wiec trudno zebysmy mieli jakies wymagania, wiec ...patrz punkt pierwszy.
ponownie masz rację 
miło jest jednak słyszeć głosy podziękowań za serwer, lub widzieć że jest obłozony graczami - "serce roście".
z drugiej jednak strony - gdy są konstruktywne uwagi, że można coś w nim poprawić - osobiście się staram na nie reagować. gracze (z definicji) więcej czasu spędzają na graniu niz admini (bo ci spędzaja więcej czasu na .. adminowaniu) więc lepiej wiedzą co jest lepsze dla gry - aby dany serv się bardziej ludziom podobał.
__________________
bang! bang! ... a kto pozamiata i powynosi śmiecie?
Zgłoś post do moderatora | IP: Zalogowane
|